Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vertrouwen vs blind vertrouwen

Gestart door BartD, woensdag 25 februari 2015, 09:19:48

Vorige topic - Volgende topic

innka3


gertve

Ginera? Ik neem voor het gemak aan dat Bananacreek alias klootzak de rol van Ali Bin Omar voor zijn rekening neemt, dan is onderstaande van toepassing op Ginera:

Citaat van: bananacreek link=topic=15008.msg135931#msg135931
Die op de foto hierboven leeft nu met een  :smiley-philippines: en heeft een baby.........

bananacreek

Toch niet mijn neusje van de zalm.....zo te zien?




bananacreek


BartD

(Effe ventileren)

Mijn gevoel was juist en heb nu een definitief einde gemaakt aan die "relatie".
ZE begon lichte hints te geven wat ze wou kopen en vroeg me om 5000PHP te lenen enz enz...
Het knaagde al sinds januari (toen ze 25K wou lenen) en dat buikgevoel is toch wel meestal juist.
Ondanks alles probeerde ik dat buikgevoel te negeren met als resultaat dat de hersenen zich begonnen te moeien en er een mentale druk ontstond.
Nu die "relatie" voorbij is voel ik me zelfs rustiger.
Alhoewel er wel wat wrok en teleurstelling aanwezig is. Mijn kledij en laptop ligt daar maar soit. ('k Loop niet naakt rond héhéhé)
Ondertussen probeer ik het opnieuw... mAAAAAAr... doordat dat voorval ben ik zeer gevoelig in de kleinste onregelmatigheden.
In september ga ik eens naar Cebu, ondanks het daar toch ook wel een mijnenveld kan zijn.
Desnoods is het enkel om wat postkaarten te versturen.

nils

Goed voor je dat je een knoop door hebt gehakt.
Alleen zou ik wel nagaan wat je uiteindelijk in een relatie zoekt.
Mocht je een Filipina willen hebben die helemaal niet om geldt vraagt,
dan kan je beter naar een Filipina zoeken die haar eigen boontjes dopt.

Daarnaast is het vragen om geld niet per definitie fout, maar hangt het van de context af.
Mocht ze voor 5000 pesos kleding willen kopen en je vervolgens verrot schelden wanneer je nee zegt,
dan zou ik er ook een einde aan hebben gemaakt.
Maar mocht ze jarig zijn en een kadootje willen, dan is het niet zo gek.
Dus moet je hier geen zwart/wit visie op loslaten.
In ieder geval veel plezier in Cebu!

jamietagabundok

Ben ik toch benieuwd wel wat ze dan wilde kopen   :weetikniet:   En knap lullig  eigenlijk wel om  haar voor 5000 peso aan de kant te zetten.  Maar waarschijnlijk was het de  spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen ?


  Misschien krijg je later nog wel spijt, want vrijwel ieder pinay zal vroeger of later om geld vragen.

  Dus dat zal bij een nieuwe relatie niet anders zijn.     maar ja als je er geen goed gevoel bij heb, of het gewoon niet klikt houd het op.


  Ik heb ook heeeeeeeel lang getwijfeld.    Maar pinays denken anders , dan westerlingen, vaak niet logisch. 

Bij mij telt niet het bedrag  wat ik geef, maar veel meer waar het voor bestemd is.   ik geef liever 500 Euro voor nuttige zaken,  zoals het vernieuwen van een dak, of een nieuwe watertank en pomp, dan dat ik 100 Euro geeft  voor een of ander Gadged , die na een maand of kwijt of kapot is.

Ze heeft maanden lang gemekkerd over een Iphone 6 , maar heb gewoon mijn poot stijf gehouden.

Gelukkig heeft ze nu door dat er belangrijker zaken in het leven zijn.

BartD

De eerste klap was in januari dat ze mij 25K vroeg om een diefstal van een student aan te zuiveren vanuit de kassa waar ze verantwoordelijk voor was op haar werk. (was de uitleg)
Ik was zo geschockeerd over dat verhaal dat ik mijn vertrouwen totaal verloor. enz enz...

nils

Ja, dat klinkt ook wel vreemd in de oren.

jamietagabundok

Citaat van: BartD op dinsdag  7 juli 2015, 07:42:12
De eerste klap was in januari dat ze mij 25K vroeg om een diefstal van een student aan te zuiveren vanuit de kassa waar ze verantwoordelijk voor was op haar werk. (was de uitleg)
Ik was zo geschockeerd over dat verhaal dat ik mijn vertrouwen totaal verloor. enz enz...


Nou ja, ik weet niet hoeveel er in een kassa aan geld zit, maar het zou 1 keer kunnen gebeuren.

Maar als dan volgende maand de karabouw is overleden, en demaand daarop het dak van het huis gewaaid door een tyfoon, weet ieder wel hoe laat het is .

Hoe reageerd ze zelf op het verbreken door U van de relatie,  ?