Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vertrouwen vs blind vertrouwen

Gestart door BartD, woensdag 25 februari 2015, 09:19:48

Vorige topic - Volgende topic

Michaela

Citaat van: BartD op vrijdag 26 juni 2015, 07:03:52
Ondertussen is mijn vertrouwen nog niet terug in haar sinds ze die 25K vroeg in januari en ik ben teruggekeerd na mijn tweede reis.
Ik heb haar een laptop gegeven en betaal nu maandelijks haar internet om in contact te blijven.
Ondertussen al geboekt voor september en haar voorgesteld om een toeristenvisum aan te vragen om te zien of het wel echt klikt.
Toen ik bij haar was, was dit tussen de familie en we hadden weinig momenten alleen en echte gesprekken hebben we niet kunnen voeren. Zelf tijdens onze trips naar Hong Kong en Legaspi was ze niet open (in de conversaties)
Ondanks dat ik er in wil geloven heb ik nog steeds mijn twijfels.
Nu weer in een bui van ongenoegen omdat er zelfs in de laatste gesprekken op webcam geen inhoud zat in die gesprekken heb ik gevraagd of we er wel verder mee zouden moeten gaan in onze relatie.
Ze heeft gezegd dat ze er zelf in wil blijven geloven en verder wil gaan.
We hebben nu een pauze ingelast.

Ik ga zelfs professionele hulp zoeken om te zien of ik wel met een probleem zit naar vertrouwen toe of om te weten of zij zo manipulatief is.
Ziet ze mij echt graag of is het voor het visum?
Twijfels en onzekerheden overmeesteren mij.
Ligt het aan de cultuur, taal, ingesteldheid of aan de persoon? Zowel ikzelf als zij.

Een maat noemde mij een mentale SMer omdat ik mezelf zo kwel.

'k Moet toegeven dat dit bericht eerder iets zou kunnen zijn op een forum rond psychologie héhéhé


Heel herkenbaar voor mij. Mijn man had ook twijfel of hij een relatie met mij wilde omdat ik weinig pratte en hij bang was dat hij weer met iemand trouwt die niet goed communiceert.
Hij was heel open naar mij en ik zei weinig. Ik was bedeesd, verlegen en onzeker, al wist ik dat toen niet, ben niet van bewust. Ik zag zijn worsteling, zijn blik gericht naar mij, zijn wanhoop want het was alleen een korte verblijf in de fil. en hij wilde een vrouw kiezen. Hij kon niet permitteren om lang te blijven en zijn werk in Nederland wachtte op hem. Terugkomen andere keer gaat ook niet, hij moest op dat moment een vrouw kiezen. Ik zag zijn worsteling om keuze te maken en ik heb zoiets van " als hij mij "kiest"  dan geef hij om mij". Een stom redenering natuurlijk.
Gelukkig was er iemand die hem verzekerde dat filippijnse vrouwen alleen in het begin niet zo'n prater en dat het later wel mee zou vallen. Dankzij het advies van die man zijn wij nu beide gelukkig.
Communiceren is absoluut geen probleem. De enige probleem die wij hebben is dat ik soms jaloers ben, tja, typisch filippijns toch???
Wat geld betreft....om te beginnen....hoe oud is je vriendin? Ik heb de indruk dat haar ouders veel macht op haar hebben? Zou dat kunnen dat het haar ouders die om geld vragen en niet zij? Tis Filipijnse mentaliteit.

nils

@Jamie
Je ziet inderdaad vanzelf wel of het een halfbloedje is.
En de kans dat in de wereldmetropol Sibuco ongemerkt een tweede buitenlander vertoefd is vrij klein.  :lachen:

jamietagabundok

Weet je nooit zeker welke buitenlander daar voor mij een bezoekje heeft gebracht    :lachen:

  Nee, ik ben de eerste buitenlander waar ze ooit mee was, dus    het zou mijn kind moeten zijn als er een halfbloed je uit komt  :biggrinn:


  Het is leuk om er hier grappig over te doen,  maar heel eerlijk gezegd ik zou niet weten wat te doen als er toch een pinoy uitkomt.   Ik denk dat ik dan even ( of misschien wel langer )  niet zou weten wat te doen.   En de mentale klap die ik dan zou krijgen,  zou erger dan een mokerslag zijn.

  Want ik kan en wil er niet omheen draaien, veel van mijn oorspronkelijke argwaan,  is verdwenen, en naar mate we elkaar langer kennen groeien mijn gevoelens voor haar in positieve zin.   

Maar dat is niet altijd zo geweest, zeker in de tijd dat ik pas wist dat ze zwanger was,  kreeg ik toch van veel collega,s and filippijnen kenners te horen,  dat ik er gewoon in geluist was , en ze waarschijnlijk al  ( kort ) zwanger van een pinoy was.   

Heb ik haar ook verteld hoe anderen er over dachten,  en daar was ze wel zeer beledigd door, maar zei ook gelijk niet bang te zijn voor DNA test.

   Ik heb er wel vertrouwen in

   


 

Michaela

Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 26 juni 2015, 19:47:38
Weet je nooit zeker welke buitenlander daar voor mij een bezoekje heeft gebracht    :lachen:

  Nee, ik ben de eerste buitenlander waar ze ooit mee was, dus    het zou mijn kind moeten zijn als er een halfbloed je uit komt  :biggrinn:


  Het is leuk om er hier grappig over te doen,  maar heel eerlijk gezegd ik zou niet weten wat te doen als er toch een pinoy uitkomt.   Ik denk dat ik dan even ( of misschien wel langer )  niet zou weten wat te doen.   En de mentale klap die ik dan zou krijgen,  zou erger dan een mokerslag zijn.

  Want ik kan en wil er niet omheen draaien, veel van mijn oorspronkelijke argwaan,  is verdwenen, en naar mate we elkaar langer kennen groeien mijn gevoelens voor haar in positieve zin.   

Maar dat is niet altijd zo geweest, zeker in de tijd dat ik pas wist dat ze zwanger was,  kreeg ik toch van veel collega,s and filippijnen kenners te horen,  dat ik er gewoon in geluist was , en ze waarschijnlijk al  ( kort ) zwanger van een pinoy was.   

Heb ik haar ook verteld hoe anderen er over dachten,  en daar was ze wel zeer beledigd door, maar zei ook gelijk niet bang te zijn voor DNA test.

   Ik heb er wel vertrouwen in

   


 

NIet verwonderlijk als er toch een bruine baby geboren word, de moeder is tenslotte bruin. En als je twijfel heb, dan is het hoogste tijd voor een DNA test.

jamietagabundok

Snap ik ook wel Michaela dat er geen blanke baby uit komt rollen  :biggrinn:    Maar ik mag toch hoop ik aannemen dat er wel verschil te zien is tussen  een puur pinoy baby en een halfbloed   :denk:

bananacreek

CitaatWat geld betreft....om te beginnen....hoe oud is je vriendin? Ik heb de indruk dat haar ouders veel macht op haar hebben? Zou dat kunnen dat het haar ouders die om geld vragen en niet zij? Tis Filipijnse mentaliteit. 

Correct...Ik had ook een huishoudster een paar jaar geleden en haar moeder zei: "Je mag alleen bij hem blijven werken /wonen als hij met je trouwt en een huis voor ons bouwt................ :lachen: :lachen: :lachen: :benweg: :benweg: :benweg: :benweg: :run: :run: :run: :run:

Dit is haar............ :lachen: :lachen:............en ze was een vriendelijke meid met een goed hart in principe... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Maar haar moeder was een grote chissmoza........... :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:



Ginera en Ali Bin Omar........... :lachen: :lachen:

Michaela

Citaat van: nils op vrijdag 26 juni 2015, 18:56:09
@Jamie
Je ziet inderdaad vanzelf wel of het een halfbloedje is.
En de kans dat in de wereldmetropol Sibuco ongemerkt een tweede buitenlander vertoefd is vrij klein.  :lachen:
Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 26 juni 2015, 21:16:21
Snap ik ook wel Michaela dat er geen blanke baby uit komt rollen  :biggrinn:    Maar ik mag toch hoop ik aannemen dat er wel verschil te zien is tussen  een puur pinoy baby en een halfbloed   :denk:

Ik weet het niet of meteen te zien is of het een halfbloed is. Bij de geboorte van ons kinderen was het  niet meteen zichtbaar. Ze hadden een plat neus, pikzwarte haren en de huid is grijs. Niks wijst erop dat hun biologische vader een blanke is.
Het word wel geleidelijk zichtbaar, het haar word minder zwart, de neus gaat iets omhoog (tot irritatie van een van ons dochter, want zij wil geen hoge neus) en de huidskleur word lichter.
Eigenlijk zijn het mestisas. Ik vind ook dat ik mooi dochters heb, ik ben trots op ze.

Michaela

Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 juni 2015, 14:00:37
CitaatWat geld betreft....om te beginnen....hoe oud is je vriendin? Ik heb de indruk dat haar ouders veel macht op haar hebben? Zou dat kunnen dat het haar ouders die om geld vragen en niet zij? Tis Filipijnse mentaliteit. 

Correct...Ik had ook een huishoudster een paar jaar geleden en haar moeder zei: "Je mag alleen bij hem blijven werken /wonen als hij met je trouwt en een huis voor ons bouwt................ :lachen: :lachen: :lachen: :benweg: :benweg: :benweg: :benweg: :run: :run: :run: :run:

Dit is haar............ :lachen: :lachen:............en ze was een vriendelijke meid met een goed hart in principe... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Maar haar moeder was een grote chissmoza........... :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:



Ginera en Ali Bin Omar........... :lachen: :lachen:


Jammer, ik zag haar alleen op de foto en ik vind haar erg mooi en aardig.
Zij was toch de laatste tijd opgenomen in het ziekenhuis? Iets met haar buik herinner ik het me nog vaag.

bananacreek

Nee, dat was een ander die een MYOMA in the UTERUS had maar die gaat nu sedert bijna een jaar wekelijks naar een ALBOLARIO in Valencia en telkens als ik vraag aan haar familie hoe het met haar gaat dan zeggen ze: GOED ...en ze is weer aan het rijst oogsten...en dat is geen leugen want ik heb haar gezien.....en dat is zwaar werk onder de hete zon...reken maar ....

Ongelofelijk maar waar maar het bewijs is toch dat ze nog leeft en werkt..........en zelfs haar broer heeft een vriend in Cebu die graag een vriendin bij die Albolario wil introduceren...want die heeft ook een Myoma in de uterus en voor een operatie in Cebu city vragen ze een enorm bedrag van 400 thousand pesos......... :run: :run: :run:

Die op de foto hierboven leeft nu met een  :smiley-philippines: en heeft een baby.........

jamietagabundok

Citaat van: Michaela op zaterdag 27 juni 2015, 15:58:50
Citaat van: nils op vrijdag 26 juni 2015, 18:56:09
@Jamie
Je ziet inderdaad vanzelf wel of het een halfbloedje is.
En de kans dat in de wereldmetropol Sibuco ongemerkt een tweede buitenlander vertoefd is vrij klein.  :lachen:
Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 26 juni 2015, 21:16:21
Snap ik ook wel Michaela dat er geen blanke baby uit komt rollen  :biggrinn:    Maar ik mag toch hoop ik aannemen dat er wel verschil te zien is tussen  een puur pinoy baby en een halfbloed   :denk:

Ik weet het niet of meteen te zien is of het een halfbloed is. Bij de geboorte van ons kinderen was het  niet meteen zichtbaar. Ze hadden een plat neus, pikzwarte haren en de huid is grijs. Niks wijst erop dat hun biologische vader een blanke is.
Het word wel geleidelijk zichtbaar, het haar word minder zwart, de neus gaat iets omhoog (tot irritatie van een van ons dochter, want zij wil geen hoge neus) en de huidskleur word lichter.
Eigenlijk zijn het mestisas. Ik vind ook dat ik mooi dochters heb, ik ben trots op ze.


   Okay , bedank Michaela,   ik zal er aan denken , niet te snel te schrikken, als de baby toch wat al te veel pinoy trekjes heeft direct na de geboorte   :lachen:  En er maar vanuit gaan gaan dat het bijtrekt, nooit geweten dat zoiets kon.    Volgens de doktor die de Ultrasound heeft bekeken word het een jongen, ik weet niet hoe zeker men dat in dit prille stadium al kan zien    :happy: 
Niet dat het wat uitmaakt voor mij, een gezonde baby is eigenlijk het enige dat teld voor mij.