Wat is de beste voordeligste manier om € om te zetten in PHP?

Gestart door BartD, donderdag 12 maart 2015, 07:16:36

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Wilfil op vrijdag  8 mei 2015, 12:26:57
Al neem je een miljoen pleuros aan bitcoins mee naar het buitenland er zal geen overheid zijn die je ermee pakt. Maar met een relatief klein bedrag van >10k aan dollars ben je de Sjaak.

In de Europese unie mag je maximum 10.000 Euro in- of uitvoeren zonder aan te geven.

In de Filippijnen mag je maximum 10.000 US $ (of tegenwaarde) invoeren zonder aan te geven en maximum 10.000 Filippijnse pesos in-of uitvoeren.

Baron

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  8 mei 2015, 09:19:21
voor een paar peso winst te maken of een iets betere koers te krijgen is het risico om met grote cash bedragen rond te lopen mij niet waard. Doe dat nu in geen geval nog. Alles gaat netjes via overschrijving naar een bank hier en met een plaatselijk ATM pasje pin ik zonder kosten of problemen.....ongunstige wisselkoers....dat neem ik er maar bij , maar 0 risico is me ook iets waard.  :weetikniet:


Ondanks mijn tips vind ik zelf dit ook nog de beste manier.
Als je naar de PH gaat, of waar dan ook, je weet je vakanntie kost je gewoon geld.

Ik tel: ticket !!
Eventueel een overnachting ergens halverwege EU -PH om zodoende je lichaam rust te gunnen, evt een of meerdere dagen daar (Abu Dhabi / Dubai) te bekijken. Soms moet je ook bij de vlieg-mij extra betalen voor zo een onderbreking van je vlucht.
Reisverzekering !!
Eventueel kosten vervoer in EU naar en van vliegveld naar huis, en in de Filipijnen na landing naar daar waar je heen wilt.

Als je langer gaat dan een maand moet je in de PH een verlenging van je gratis eerste visum voor 30 dagen. Die verlenging is niet gratis !!
Verder moet je na een maand in de PH ook !!  een toeristen-ID-card. die kost ook ruim 4000 peso. Een jaar geldig dus "volgend" jaar weer 4000 plus peso betalen.

Neem een paar honderd euro ( 300-500 -1000 ?) cash mee, wissel die veilig in een bank, neem een creditcard mee en betaal daar waar men die creditcards accepteert, met de creditcard. En de rest dat je nodig hebt gewoon pinnen. Pin ieder keer het maximum wat je in een keer mag nemen en die 4 euro per keer aan kosten, tja, dat is nou eenmaal zo.

Ook als je dan een keer bestolen wordt ben je niet alles kwijt maar wat je net bij je hebt, minus het bedrag aan peso dirham euro dat je in die onderbroek in je vuile was lichtelijk bescheten nog verstopt hebt. Net als bij beleggingen: spreid je risico. Verdeel je geld op meerdere plaatsen op je lichaam, in je hotelkamer, je condo.

Overigens vind ik dit zelf al flinke bedragen, dus vooor mensen die er toch maanden zitten of diegenen die er echt eens lekker tegenaan gaan en er een groot lang feest van maken, week of 3, met iedere middag een siesta met een masseuse en iedere nacht een long time met 2 mooie meiden. Alleen eten is ook maar saai dus trakteer iedere ontbijt / lunch en dinner 1-2-3 meiden. haha. we hebben ze gezien, een Australier die zich had laten inpalmen door zo een groepje. Zaten vaak met vier vriendinnen bij hem, dronken de duurste drankjes en dinner time bestelden ze niet een hoofd gerecht maar 2 per vrouw! Die was dagelijks aan eten en drinken 15 k kwijt. Dan ging ie ook nog wel eens shoppen met de meisjes en dan nog eens naar een eiland-ressort. Die was in zijn 2 weken vakantie met ticket en alles meer dan 10.000 euro kwijt. Tja, hij werkte hard en deed dat 2 x per jaar. Mijn keuze zou het niet zijn.

Kortom, tel die 200 peso pin-kosten gewoon bij die kosten die er nou eenmaal zijn / komen als je op vakantie gaat, dan is het echt niet zo veel, en denk er aan: wie het onderste uit de kan wil hebben, verzuipt het kalf in de sloot. En wie ouwe koeien uit de sloot haalt, heeft zo een hernia te pakken.

:denk: :stomstomstom: :janken: :shhh: :shots: :feestmutstoetertje: :dagobertduck:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  8 mei 2015, 12:58:41
Citaat van: Wilfil op vrijdag  8 mei 2015, 12:26:57
Al neem je een miljoen pleuros aan bitcoins mee naar het buitenland er zal geen overheid zijn die je ermee pakt. Maar met een relatief klein bedrag van >10k aan dollars ben je de Sjaak.

In de Europese unie mag je maximum 10.000 Euro in- of uitvoeren zonder aan te geven.

In de Filippijnen mag je maximum 10.000 US $ (of tegenwaarde) invoeren zonder aan te geven en maximum 10.000 Filippijnse pesos in-of uitvoeren.

:jajaja:  of   :denk: :confused2:



Graag effe checken. Meen toch dat het, wat de PH betreft, niet helemaal klopt. Invoeren van USD of â,¬ naar de PH is volgens mij onbeperkt, hoe meer hoe liever. Alleen de invoer van het aantal peso is beperkt tot .... ?
Uitvoer van de PH is 10.000 USD toegestaan en een relatief klein bedrag aan peso.
Ja, en dat vind ik toch wel al heel flinke bedragen.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Pinocchio

Citaat van: Baron op vrijdag  8 mei 2015, 13:16:10
Citaat van: Pinocchio op vrijdag  8 mei 2015, 12:58:41
Citaat van: Wilfil op vrijdag  8 mei 2015, 12:26:57
Al neem je een miljoen pleuros aan bitcoins mee naar het buitenland er zal geen overheid zijn die je ermee pakt. Maar met een relatief klein bedrag van >10k aan dollars ben je de Sjaak.

In de Europese unie mag je maximum 10.000 Euro in- of uitvoeren zonder aan te geven.

In de Filippijnen mag je maximum 10.000 US $ (of tegenwaarde) invoeren zonder aan te geven en maximum 10.000 Filippijnse pesos in-of uitvoeren.

:jajaja:  of   :denk: :confused2:



Graag effe checken. Meen toch dat het, wat de PH betreft, niet helemaal klopt. Invoeren van USD of â,¬ naar de PH is volgens mij onbeperkt, hoe meer hoe liever. Alleen de invoer van het aantal peso is beperkt tot .... ?
Uitvoer van de PH is 10.000 USD toegestaan en een relatief klein bedrag aan peso.
Ja, en dat vind ik toch wel al heel flinke bedragen.

Het invoeren van buitenlandse valuta in de Filippijnen is onbeperkt maar waarden groter dan 10.000 US $ moeten worden aangegeven zoals in mijn post werd gemeld.

opinie

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  8 mei 2015, 13:41:22
Het invoeren van buitenlandse valuta in de Filippijnen is onbeperkt maar waarden groter dan 10.000 US $ moeten worden aangegeven zoals in mijn post werd gemeld.

Klopt, men kan meer binnenbrengen maar dan moet het aangegeven worden.

Enkele bedenkingen hierbij:
  • 10.000 euro is op dit moment 11.200 dollar Het  :smiley-philippines: limiet is dus 8.900 euro op dit moment
  • aangeven  :denk: Het risico bestaat dat er een ontvangstcomité buiten op je wacht
  • uitvoeren is maximum wat je binnenbracht! Zo niet, heb je je visum geschonden en geld verdiend. Bewijzen bijhouden dat je vroeger veel geld binnenbracht! Of het bewijs dat je de  :smiley-philippines: loterij won.
  • Grote sommen: via bank met de nodige kosten maar contant is 100% kosten als je overvallen wordt. Gierig zijn voor 10 euro en alle geld kwijt. :weia:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

panshit

RAAR

op 25 juni ga ik bij de frendly supermarkt pinnen automaat van de Metrobank Dipolog wil 10000 peso pinnen krijg maar 3000 peso op mijn recu staat 10000 bij mijn bank ING ook 10000- peso afgeschreven .
Ik naar het kantoor van de Metrobank in de Lunastraatstraat een onverschillig pot vreten staat mij te woord moest maar een formuliertje in vullen.Ga vandaag 29 juni terug om te vragen hoe staat het er nu mee?Ze zegd dat het kantoor in Manilla het verder moet uit zoeken.Gelul alleen uitstel.Ze kunnen prima kijken in de automaat hoeveel geld er nog in zit en wat er uit is gegaan.Heb kontakt opgenomen met de ING wat moet ik doen ze zij mij u krijgt van de ING de 7000 peso op rekening bijgescheven wij stellen een onderzoek in dat kan wel 6 maanden duren.Maar u krijgt binnen 10 dagen het geld terug gestort,

NOOIT MEER METROBANK STELLETJE HUFTERS

nils

Als je een bank rekening in  :belgiesmiley: / :nederlandsevlag: en de Filippijnen hebt,
dan is transferwise de goedkoopste optie.
Als toerist kan je dacht ik geen bankrekening open, maar heb ik er een op naam van mijn vrouw.

Luke

Citaat van: panshit op maandag 29 juni 2015, 13:24:24
RAAR

op 25 juni ga ik bij de frendly supermarkt pinnen automaat van de Metrobank Dipolog wil 10000 peso pinnen krijg maar 3000 peso op mijn recu staat 10000 bij mijn bank ING ook 10000- peso afgeschreven .
Ik naar het kantoor van de Metrobank in de Lunastraatstraat een onverschillig pot vreten staat mij te woord moest maar een formuliertje in vullen.Ga vandaag 29 juni terug om te vragen hoe staat het er nu mee?Ze zegd dat het kantoor in Manilla het verder moet uit zoeken.Gelul alleen uitstel.Ze kunnen prima kijken in de automaat hoeveel geld er nog in zit en wat er uit is gegaan.Heb kontakt opgenomen met de ING wat moet ik doen ze zij mij u krijgt van de ING de 7000 peso op rekening bijgescheven wij stellen een onderzoek in dat kan wel 6 maanden duren.Maar u krijgt binnen 10 dagen het geld terug gestort,

NOOIT MEER METROBANK STELLETJE HUFTERS

Het kan morgen evengoed een andere ATM van een andere bank zijn.
Misschien zat er zo'n apparaatje voor om het geld te skimmen.

https://www.google.com.ph/search?q=atm+scams+in+philippines&espv=2&biw=1452&bih=884&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=STeRVc2fDJSyyASu_onADw&ved=0CEMQsAQ

panshit

Natuurlijk het gaat niet om de automaat maar de manier van behandeling bij de Metrobank.
Het interesseerd ze geen ene moer

Ronny55

Citaat van: panshit op maandag 29 juni 2015, 14:41:10
Natuurlijk het gaat niet om de automaat maar de manier van behandeling bij de Metrobank.
Het interesseerd ze geen ene moer

Hoe  :confused2: dat weet je nu pas  :floet: Das niet alleen bij Metrobank. Dat is zo een beetje overal.

Doe alles met bankoverschrijving, breng telkens als ik in  :belgiesmiley: ben geweest een som cash mee , die wordt dan bij vrienden omgewisseld die naar europa op bezoek gaan. De baas van mijn vrouw gaat 3 a 4 x per jaar naar europa. De wisselkoers is dan de middenkoers....Ik blij ,hij blij  :applaus:  :happy:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.