Wat is de beste voordeligste manier om € om te zetten in PHP?

Gestart door BartD, donderdag 12 maart 2015, 07:16:36

Vorige topic - Volgende topic

pierrevanwies

Citaat van: nils op maandag 29 juni 2015, 14:18:57
Als je een bank rekening in  :belgiesmiley: / :nederlandsevlag: en de Filippijnen hebt,
dan is transferwise de goedkoopste optie.
Als toerist kan je dacht ik geen bankrekening open, maar heb ik er een op naam van mijn vrouw.

    :denk:   tiens tiens, dat wist ik nog niet, nochtans ben ik toerist hier en heb toch enkele bankrekeningen hier op   :smiley-philippines:  .   :weetikniet:  .

     hoe kom je erbij ??

     zelfs op acr kaart staat duidelijk op 'TOERIST' in dikke en grote letters,maar bij mjn weten hebben ze er nog nooit bij BPI achter gevraagd.   :hoedjeaf: 

Ronny55

Inderdaad, ik heb ook een "spaarrekening" kunnen openen als toerist indertijd , kan daarop storten en geld afhalen via de ATM met de bankkaart. Let wel , een regulaire bankrekening was niet mogelijk , gezien ik geen inkomen had op de  :smiley-philippines:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies


   effe naast mij gelegd,dus geen fouten   :lachen:     een bankboekje  'FOREIGN CURRENCY SAVINGS'  [euro].

                                                                         een bankboekje   'SAVINGS ACCOUNT'   [peso]

                                                                          een bpi card' EXPRESS TELLER INTERNATIONAL' met maestro en cirrus en nog wat logos [geen visa] en NIET   
                                                                          gekoppeld aan een rekening, pesos worden er appart opgezet.

                                                                           alles dus BPI.

nils

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag 30 juni 2015, 04:37:01
Citaat van: nils op maandag 29 juni 2015, 14:18:57
Als je een bank rekening in  :belgiesmiley: / :nederlandsevlag: en de Filippijnen hebt,
dan is transferwise de goedkoopste optie.
Als toerist kan je dacht ik geen bankrekening open, maar heb ik er een op naam van mijn vrouw.


     hoe kom je erbij ??

     zelfs op acr kaart staat duidelijk op 'TOERIST' in dikke en grote letters,maar bij mjn weten hebben ze er nog nooit bij BPI achter gevraagd.   :hoedjeaf: 
Sorry, dat ik je uit uw slof heb doen schieten.  :lachen:
Er staat ook "dacht ik" in de zin, dus ik was er ook niet zeker van.
Goed te weten dat het ook anders kan.  :hoedjeaf:

jiggy

Misschien is deze vraag al eerder aan bod gekomen, doch kon het niet direct teeugvinden :
Hoe kan ik vanuit België een overschrijving doen naar een rekening in de Filippijnen, meerbepaald naar een bankinstelling die niet Europa verbonden is zoals Bank of China?
- wat zijn de kosten?
- Hoe lang duurt de transactie?
- is dit alles in beschouwing genomen voordeliger dan met "moneytransfer", of hangt dat af van het over te maken bedrag ? (Afweging  kosten overschrijving aan officiële koers versus geld overmaken aan een mindere koers en transactiekost)   


Pinocchio

Er is geen wettelijke basis die buitenlanders verbiedt om een bankrekening te openen in de Filippijnen.

Maar heel wat bankbedienden nemen hun interpretatie van de wet (anti-witwas praktijken) als waarheid.

Een manier om toeristen af te houden is stellen dat alle papierwerk via Manila verloopt en dat dit wel een maand of zo kan duren, daardoor haken er veel buitenlanders af.

Lukt het in het ene filiaal niet dan lukt het beslist bij een ander

Luke

Citaat van: jiggy op dinsdag 30 juni 2015, 08:06:01
Misschien is deze vraag al eerder aan bod gekomen, doch kon het niet direct teeugvinden :
Hoe kan ik vanuit België een overschrijving doen naar een rekening in de Filippijnen, meerbepaald naar een bankinstelling die niet Europa verbonden is zoals Bank of China?
- wat zijn de kosten?
- Hoe lang duurt de transactie?
- is dit alles in beschouwing genomen voordeliger dan met "moneytransfer", of hangt dat af van het over te maken bedrag ? (Afweging  kosten overschrijving aan officiële koers versus geld overmaken aan een mindere koers en transactiekost)   



Zeer variërend van bank tot bank.
Mijn ervaringen:

Kosten gaan van 8 tot 50 EUR door de Belgische bank + wisselkosten PH bank
Duurt 3 tot 5 werkdagen
Grote bedragen mogelijk.

Internet Money transfer diensten geven direct aan hoeveel het kost en wat er op de rekening (of in de handen) van de begunstigde (Uzelf) komt.
Gaat in veel gevallen sneller dan klassieke banktransfers; minuten tot 2 dagen.
Bedragen kunnen een limiet hebben.



Blauwvinger

Citaat van: jiggy op dinsdag 30 juni 2015, 08:06:01
Misschien is deze vraag al eerder aan bod gekomen, doch kon het niet direct teeugvinden :
Hoe kan ik vanuit België een overschrijving doen naar een rekening in de Filippijnen, meerbepaald naar een bankinstelling die niet Europa verbonden is zoals Bank of China?
- wat zijn de kosten?
- Hoe lang duurt de transactie?
- is dit alles in beschouwing genomen voordeliger dan met "moneytransfer", of hangt dat af van het over te maken bedrag ? (Afweging  kosten overschrijving aan officiële koers versus geld overmaken aan een mindere koers en transactiekost)   


Bank to bank,
Bedrag rond de 2000 Euro bij Rabobank, kost tussen 30 en 40 euro en duurt 4 tot 5 werkdagen.

De begunstige in  :smiley-philippines: heeft geen kosten.  :atyourservice:

Ronny55

Citaat van: jiggy op dinsdag 30 juni 2015, 08:06:01
Misschien is deze vraag al eerder aan bod gekomen, doch kon het niet direct teeugvinden :
Hoe kan ik vanuit België een overschrijving doen naar een rekening in de Filippijnen, meerbepaald naar een bankinstelling die niet Europa verbonden is zoals Bank of China?
- wat zijn de kosten?
- Hoe lang duurt de transactie?
- is dit alles in beschouwing genomen voordeliger dan met "moneytransfer", of hangt dat af van het over te maken bedrag ? (Afweging  kosten overschrijving aan officiële koers versus geld overmaken aan een mindere koers en transactiekost)   


Je hebt uiteraard diverse mogelijkheden, persoonlijk doe ik het via Parisbas-Fortis naar mijn RCBC spaarrekening, Het bedrag schrijf ik over in PHP via PC banking, de kosten GEDEELD , 8 euro kost me dat in  :belgiesmiley: .In de  :smiley-philippines: betaal ik niets. 3 a 5 dagen IDD Niet alle banken in  :belgiesmiley: zijn open voor transfers naar de  :smiley-philippines: Ik had eerst axa ,daar kon dat niet. KB, ING, weet ik zeker dat het ook kan , er zijn nog andere banken vast en zeker . Veel verschil is er niet tussen overschrijven in euro en in PHP, hoewel ik de indruk heb dat php kopen in  :belgiesmiley: iets beterkoop is , maar verwaarloosbaar, gezien ik voor het omwissellen in de  :smiley-philippines: extra kosten moet betalen, 0,5% tot 3% al naargelang de hoogte van het bedrag, hoe hoger hoe beterkoop. Het nut van een eurorekening zie ik niet goed in, ik laat die netjes op een spaarrekening in  :belgiesmiley: staan. Denk veiliger als ik hals over kop terug moet voor wat reden dan ook.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: Blauwvinger op dinsdag 30 juni 2015, 11:51:05
Citaat van: jiggy op dinsdag 30 juni 2015, 08:06:01
Misschien is deze vraag al eerder aan bod gekomen, doch kon het niet direct teeugvinden :
Hoe kan ik vanuit België een overschrijving doen naar een rekening in de Filippijnen, meerbepaald naar een bankinstelling die niet Europa verbonden is zoals Bank of China?
- wat zijn de kosten?
- Hoe lang duurt de transactie?
- is dit alles in beschouwing genomen voordeliger dan met "moneytransfer", of hangt dat af van het over te maken bedrag ? (Afweging  kosten overschrijving aan officiële koers versus geld overmaken aan een mindere koers en transactiekost)   


Bank to bank,
Bedrag rond de 2000 Euro bij Rabobank, kost tussen 30 en 40 euro en duurt 4 tot 5 werkdagen.

De begunstige in  :smiley-philippines: heeft geen kosten.  :atyourservice:


Amaai , dat zijn nog geen klein afzetters  :negatief:

Dat kan je bij parisbas fortis ook aan de hand hebben als je kosten ten laste van de verzender doet. Dan houden die heren 25 euro forfaitair af voor buitenlandse kosten . Mijn vriendin had ik voor kerstmis eens 10000 peso gestuurd , die moest toen ook desalniettemin  100 php kosten betalen. Daar heeft het toch een tijdje flink gestoft,maar heb mijn 25 euro teruggekregen, wel met de hulp van controle op banktransacties, of zoiets in den aard , precies weet ik het niet meer , is al effe geleden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.