Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

originele papieren visum

Gestart door bruno13, woensdag 27 mei 2015, 21:44:32

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

1 ste visum voor mijn vrouw was ook geweigerd  ,  reden;ze hadden niet de juiste papieren ook al had ik die persoonlijk binnengedaan,toen heb ik gebeld de procedure werd heropend en het was ok toen
2 de visum voor de kinderen ook geweigerd,reden; ze moesten een dna test ondergaan,dat gedaan toen was het ook ok,maar dat hadden ze niet in het begin gezegd van een dna test
3 de visum opa dus geweigerd,reden ; weet ik nog niet

bruno13

mail gekregen dat opa de uitslag mag komen halen in manilla op een dinsdag vanaf 10.30u tot 11.30 u only,dus nog een week wachten voor we de reden van weigering weten

jiggy

Citaat van: bruno13 op woensdag 12 augustus 2015, 11:42:45
mail gekregen dat opa de uitslag mag komen halen in manilla op een dinsdag vanaf 10.30u tot 11.30 u only,dus nog een week wachten voor we de reden van weigering weten

Als ik me niet vergis zal de mail de jij (of opa?) ontving wellicht ook vermelden dat derde mogelijkheid om de beslissing te kennen de volgende is :

You may send us a prepaid, self-addressed courier envelope (for example: LBC) (Please take note that the Embassy does not take any responsibility if the mail was not received).

Dus, indien men te ver van de Ambassade woont, is dit een heel erg praktische en minder dure werkwijze. Afhankelijk van de afstand van de geadresseerde tot de ambassade, doch minder dan 200 PHP.

En... indien hij vandaag (wellicht morgen in de Filippijnen) dat op die manier zou doen, dan ontvangt hij maandag of wellicht dinsdag de beslissing via die weg. Ook wordt het paspoort en de originele tenlasteneming mee terug gestuurd.

Aan u de overweging en keus.

Let wel, maar dat weet je wellicht : de beslissing zal enkel in het Nederlands zijn. Opa zal die dus moeten laten scannen en jou per mail bezorgen eer je de reden(en) van weigering effectief zal kennen.



bruno13

Ja dat weet Jiggy,maar hoe moet het nu verder,als ik bv alles inorde breng dan moet ik een andere aanvraag doen of niet,en hoeveel tijd,het is ten slotte afwachten wat de reden is

jiggy

Afwachten zal je inderdaad moeten. Ik wou enkel maar aangeven dat men (opa) de beslissing kan hebben zonder dat men naar de ambassade moet even vlug en tegen een lage kost. Aan jullie om de overweging te maken.

Als je denkt dat je aan ALLE motieven van de weigering kan voldoen, dan zal je...  inderdaad een nieuwe aanvraag moeten doen. Doch die afweging kan je inderdaad slechts maken als je de weigeringsbeslissing te lezen krijgt.

Helaas, maar het is niet anders... Een "probleem-oplossende" en dienstverlenende houding om bvb ontbrekende stukken , verduidelijking van een aanvraag,...  te vragen bij behandeling van een visumaanvraag mag men kennelijk niet verwachten van de Belgische autoriteiten...

jiggy

En... bewijs jezelf een dienst en doe mij een plezier : vraag (per email en met volmacht van de aanvrager) een kopij van het dossier bij DVZ , steunend op de wet "openbaarheid van bestuur(11/04/1994) . Dan zal je ook te zien krijgen hoe de weigering tot stand is gekomen (beoordeling en commentaar door de ambassade).
Zo zal je beter gewapend zijn bij een heraanvraag vermits je dan kan vaststellen wat de effectieve tekortkomingen zijn in de huidige aanvraag. Want.. dat kan je niet steeds opmaken uit het weigeringsbesluit. Dat is vaak summier en opgebouwd uit standaardzinnen.  

Of... wanneer blijkt uit de weigering dat die direct uitgesproken in Manilla, zonder DVZ,  dan zal je het verzoek om kopij aan hen moeten richten... Doch dat betekent meteen ook dat het een duidelijk "negatieve", dus te weigeren aanvraag betrof.