Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

originele papieren visum

Gestart door bruno13, woensdag 27 mei 2015, 21:44:32

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

Als ik de originele papieren doorstuur via mail naar familie in de Filippijnen die deze dan meenemen voor hun visum verzoek in te dienen bij de ambassade is dit dan ook origineel of niet?Moet ik het via de post doen?

Amice

Enkel een fax kan geaccepteerd worden als originele afdruk.

Het ligt dus aan de ambassade of ze een email willen accepteren of niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op woensdag 27 mei 2015, 21:58:38
Enkel een fax kan geaccepteerd worden als originele afdruk.

Het ligt dus aan de ambassade of ze een email willen accepteren of niet.
Een email is een rechtsgeldig dokument en moet als zodanig aanvaard worden.
Heb toendertijd een paar gescande pdf documenten zo naar de Filipijnen gestuurd  die mijn vrouw nodig had op de Spaanse en Belgische ambassade.
Om zeker te spelen kan je de dokumenten laten legaliseren , ze inscannen en dan doormailen.
Fax is iets voor neanderthalers...lol

Amice

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 mei 2015, 22:59:17
Citaat van: Amice op woensdag 27 mei 2015, 21:58:38
Enkel een fax kan geaccepteerd worden als originele afdruk.

Het ligt dus aan de ambassade of ze een email willen accepteren of niet.
Een email is een rechtsgeldig dokument en moet als zodanig aanvaard worden.
Heb toendertijd een paar gescande pdf documenten zo naar de Filipijnen gestuurd  die mijn vrouw nodig had op de Spaanse en Belgische ambassade.
Om zeker te spelen kan je de dokumenten laten legaliseren , ze inscannen en dan doormailen.
Fax is iets voor neanderthalers...lol



Ambtenaren zijn neanderthalers op dat gebied Beste Cosyns Guy want die werken ook nog met Windows XP om maar een voorbeeld te noemen.
Maar het feit rust erin dat het wettelijk nog niet is geregeld zover ik weet en emails enkel als secundair bewijs worden aanvaard.
Een document kan derhalve voor verzending als pdf gemanipuleerd, (gephotoshopped etc). zijn.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op donderdag 28 mei 2015, 04:47:02
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 mei 2015, 22:59:17
Citaat van: Amice op woensdag 27 mei 2015, 21:58:38
Enkel een fax kan geaccepteerd worden als originele afdruk.

Het ligt dus aan de ambassade of ze een email willen accepteren of niet.
Een email is een rechtsgeldig dokument en moet als zodanig aanvaard worden.
Heb toendertijd een paar gescande pdf documenten zo naar de Filipijnen gestuurd  die mijn vrouw nodig had op de Spaanse en Belgische ambassade.
Om zeker te spelen kan je de dokumenten laten legaliseren , ze inscannen en dan doormailen.
Fax is iets voor neanderthalers...lol



Ambtenaren zijn neanderthalers op dat gebied Beste Cosyns Guy want die werken ook nog met Windows XP om maar een voorbeeld te noemen.
Maar het feit rust erin dat het wettelijk nog niet is geregeld zover ik weet en emails enkel als secundair bewijs worden aanvaard.
Een document kan derhalve voor verzending als pdf gemanipuleerd, (gephotoshopped etc). z




En een fax niet misschien ?   Bewerk het,,scan en print hetuit en fax het door. Voila bewerkt dokument doorgefaxt.
In Belgie is het rechtsgeldig Amice en erzijn zaken geweest in Nederland waar de rechter het rechtsgeldig verklaarde.
Zoek maar eens op.

Amice

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 28 mei 2015, 06:21:21
Citaat van: Amice op donderdag 28 mei 2015, 04:47:02
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 mei 2015, 22:59:17
Citaat van: Amice op woensdag 27 mei 2015, 21:58:38
Enkel een fax kan geaccepteerd worden als originele afdruk.

Het ligt dus aan de ambassade of ze een email willen accepteren of niet.
Een email is een rechtsgeldig dokument en moet als zodanig aanvaard worden.
Heb toendertijd een paar gescande pdf documenten zo naar de Filipijnen gestuurd  die mijn vrouw nodig had op de Spaanse en Belgische ambassade.
Om zeker te spelen kan je de dokumenten laten legaliseren , ze inscannen en dan doormailen.
Fax is iets voor neanderthalers...lol



Ambtenaren zijn neanderthalers op dat gebied Beste Cosyns Guy want die werken ook nog met Windows XP om maar een voorbeeld te noemen.
Maar het feit rust erin dat het wettelijk nog niet is geregeld zover ik weet en emails enkel als secundair bewijs worden aanvaard.
Een document kan derhalve voor verzending als pdf gemanipuleerd, (gephotoshopped etc). z




En een fax niet misschien ?   Bewerk het,,scan en print hetuit en fax het door. Voila bewerkt dokument doorgefaxt.
In Belgie is het rechtsgeldig Amice en erzijn zaken geweest in Nederland waar de rechter het rechtsgeldig verklaarde.
Zoek maar eens op.

Ach het zou ook tijd worden daar niet van maar emails werden  altijd als secundair bewijs gezien, of dat veranderd is weet ik niet, maar dat zou uiteraard wel moeten ja.
Aldus werden emails ook wel geaccepteerd maar dan als aanvulling van/met ander bewijs.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bruno13

We mogen ze opsturen via mail naar de familie zegt de ambassade


Bijkomende vraag,moet de birth certificate van een familielid die op bezoek komt voor kort verblijf een RED ribbon hebben?


:thankyoufw5:



Amice

Citaat van: bruno13 op donderdag 28 mei 2015, 10:24:53
We mogen ze opsturen via mail naar de familie zegt de ambassade


Bijkomende vraag,moet de birth certificate van een familielid die op bezoek komt voor kort verblijf een RED ribbon hebben?


:thankyoufw5:




Standaard voor welk visum dan ook is een red ribbon of te wel legalisatie door DFA vereist.
Aldus zodra voor een visum een birthcertificate of andere documenten vereist zijn, is legalisatie nodig.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op donderdag 28 mei 2015, 10:46:59

Standaard voor welk visum dan ook is een red ribbon of te wel legalisatie door DFA vereist.
Aldus zodra voor een visum een birthcertificate of andere documenten vereist zijn, is legalisatie nodig.


Is dit nieuw? In mijn "geheugen" was 'n nso-copy altijd voldoende voor een vakantie-schengen-visum.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: josv op donderdag 28 mei 2015, 14:33:47
Citaat van: Amice op donderdag 28 mei 2015, 10:46:59

Standaard voor welk visum dan ook is een red ribbon of te wel legalisatie door DFA vereist.
Aldus zodra voor een visum een birthcertificate of andere documenten vereist zijn, is legalisatie nodig.


Is dit nieuw? In mijn "geheugen" was 'n nso-copy altijd voldoende voor een vakantie-schengen-visum.

Als ze enkel een copy van nso accepteren voor een vakantievisum, zie ik geen reden om wel een legalisatie te eisen voor een langdurig visum.
In beiden gevallen dient zo'n document, echt en bewezen echt te zijn lijkt me zo.

Ik weet i.i.g niet beter dan dat het altijd gelegaliseerd moet zijn.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent