Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorrijbewijs halen in de Filippijnen?

Gestart door TheDolphin, zondag 7 juni 2015, 23:05:45

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Citaat van: Luke op woensdag 10 juni 2015, 02:15:05
Restrictions betekend dat je enkel met de aangeduide categorie mag rijden; 1 motorvoertuigen, 2 personenwagens onder the 4500Kg. etc..

Ok nu snap ik em als er staat restrictions dan mag het juist wel.  :thumb: Dat is allemaal toch wel weer zeer nuttige informatie die we hier krijgen dankzij dit forum en de forumleden.  :thankyoufw5:

Ronny55

nog iets merkwaardig op het rijbewijs in de  :smiley-philippines: , als je brildragend bent mag je niet in den donker rijden , niet allemaal maar toch de meesten, onder "conditions", als er een D staat mag je enkel met daglicht rijden...... ik heb TL lampen gemonteerd.....Das heet toch daglicht , toch....  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

TheDolphin

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 13 juni 2015, 12:48:45
nog iets merkwaardig op het rijbewijs in de  :smiley-philippines: , als je brildragend bent mag je niet in den donker rijden , niet allemaal maar toch de meesten, onder "conditions", als er een D staat mag je enkel met daglicht rijden...... ik heb TL lampen gemonteerd.....Das heet toch daglicht , toch....  :lachen: :lachen:

Kunnen die TL lampen wel tegen het gehobbel op een onverharde weg? Ben je ooit wel eens aangesproken in  :smiley-philippines: voor het feit dat je in het donker rijd met bril op? Dus in de  :smiley-philippines: gaan ze er van uit dat iedereen met een bril ook nachtblind is?  :confused2: Als je een motor huurt is het lastig een TL lamp er op te monteren iedere keer. Dan heb ik een nieuwe voor bij de verkeersregels van Bananacreek: 's avonds je bril afzetten want dan ben je niet brildragend en mag je ook rijden in het donker.  :atyourservice:

Ronny55

Citaat van: TheDolphin op zondag 14 juni 2015, 10:45:55
Citaat van: Ronny55 op zaterdag 13 juni 2015, 12:48:45
nog iets merkwaardig op het rijbewijs in de  :smiley-philippines: , als je brildragend bent mag je niet in den donker rijden , niet allemaal maar toch de meesten, onder "conditions", als er een D staat mag je enkel met daglicht rijden...... ik heb TL lampen gemonteerd.....Das heet toch daglicht , toch....  :lachen: :lachen:

Kunnen die TL lampen wel tegen het gehobbel op een onverharde weg? Ben je ooit wel eens aangesproken in  :smiley-philippines: voor het feit dat je in het donker rijd met bril op? Dus in de  :smiley-philippines: gaan ze er van uit dat iedereen met een bril ook nachtblind is?  :confused2: Als je een motor huurt is het lastig een TL lamp er op te monteren iedere keer. Dan heb ik een nieuwe voor bij de verkeersregels van Bananacreek: 's avonds je bril afzetten want dan ben je niet brildragend en mag je ook rijden in het donker.  :atyourservice:

Ik zeg niet dat iedereen met een bril die beperking heeft , maar meestal wel ... als je een A hebt, verplicht met bril rijden, dan heb je ook dikwijls de D, enkel bij daglicht rijden. Als je met een automaat rijd moet je ook een 4 hebben, voertuig met automatische koppeling.
Heb de indruk dat er hier veel niet weten wat er precies op het rijbewijs staat. Ook voor mij een verrassing toen ik alles eens goed las.  :jajaja: had een automaat , maar geen 4...  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Herbie

Vorige week zondag hier nog met een automaat gereden. Ik heb ook maar 12 op mijn rijbewijs staan.
Wat zou er gebeuren als ze mij tegen houden, of een accedent hebben, dan ben ik de pieneut zekers :denk:
Volgend jaar moet ik hem toch weer vernieuwen, zal kijken of ik die 4 daar bij kan krijgen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

LMBen

Volgens mij krijg je de 4 als je "alleen" met automaat mag rijden.
1 voor alle motoren 2 voor alle auto's
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Herbie

Citaat van: LMBen op zondag 14 juni 2015, 15:27:14
Volgens mij krijg je de 4 als je "alleen" met automaat mag rijden.
1 voor alle motoren 2 voor alle auto's

Ja misschien wel zal dat toch eens navragen, maar Creek weet er misschien meer van, dacht dat hij ze alle twee had. Auto's bedoel ik.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Citaat van: Herbie op zondag 14 juni 2015, 15:33:02
Citaat van: LMBen op zondag 14 juni 2015, 15:27:14
Volgens mij krijg je de 4 als je "alleen" met automaat mag rijden.
1 voor alle motoren 2 voor alle auto's

Ja misschien wel zal dat toch eens navragen, maar Creek weet er misschien meer van, dacht dat hij ze alle twee had. Auto's bedoel ik.

Ik heb een "1-2 restriction"  :smiley-philippines: drivers license en heb ook een automaat naast  de twee wagens met normale bakken....maar ik ben nog nooit aangehouden en heb er ook nog nooit van gehoord dat van iemand zijn wagen werd afgepakt om het feit dat hij GEEN restriction 4 had terwijl hij op zulk een moment een automaat reed.............maar morgenochtend zal ik het mijn monteur vragen die daar veel meer van weet................ :jajaja:

Herbie

Citaat van: bananacreek op zondag 14 juni 2015, 15:45:05
Citaat van: Herbie op zondag 14 juni 2015, 15:33:02
Citaat van: LMBen op zondag 14 juni 2015, 15:27:14
Volgens mij krijg je de 4 als je "alleen" met automaat mag rijden.
1 voor alle motoren 2 voor alle auto's

Ja misschien wel zal dat toch eens navragen, maar Creek weet er misschien meer van, dacht dat hij ze alle twee had. Auto's bedoel ik.

Ik heb een "1-2 restriction"  :smiley-philippines: drivers license en heb ook een automaat naast  de twee wagens met normale bakken....maar ik ben nog nooit aangehouden en heb er ook nog nooit van gehoord dat van iemand zijn wagen werd afgepakt om het feit dat hij GEEN restriction 4 had terwijl hij op zulk een moment een automaat reed.............maar morgenochtend zal ik het mijn monteur vragen die daar veel meer van weet................ :jajaja:

Ok vriendelijk bedankt, want je weet nooit als je een aanrijding krijgt, en alhoewel je toch in je recht bent, ben je toch in fout. En kunnen ze daar dan nog eens problemen over maken.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Citaat van: LMBen op zondag 14 juni 2015, 15:27:14
Volgens mij krijg je de 4 als je "alleen" met automaat mag rijden.
1 voor alle motoren 2 voor alle auto's

2  voor alle auto's tot 4500 kg

3235 kg (eigen gewicht)