Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

filipijnse contacten gezocht

Gestart door her, woensdag 17 juni 2015, 20:51:21

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Citaat van: Fail_over op zaterdag 20 juni 2015, 20:15:34

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 18 juni 2015, 20:31:01
     Vraagje : Komt dat roddelen , afgunst en jalouzie, nou voornamelijk voor bij laagopgeleide  :smiley-philippines:  Of bezondigen ze zich daar vrijwel allemaal aan ?   Zit gewoon in de cultuur misschien ?

Godsamme haleluja! Alsof het alleen de  :smiley-philippines: vrouwen zijn die roddelen. Ik heb eens een half jaartje in een  :belgiesmiley: bedrijf gewerkt in een klein  :belgiesmiley: stadje. En tijdens de pauzes met allemaal mannen die enkel en alleen maar over andere konden klappen. " Hedde geheurd dat den diee me zennne zatte kop daar ut de bocht gevlogen is?" " dat de dieen vreemd gaat met dien zn wijf?" enz enz enz. Ik heb nog nooit zo'n verschrikkelijke kippenhok van roddelende mannen bij elkaar gezien.

Het is nu eenmaal dat men liever over andermans problemen praat dan over hunnie eigen sorres. Bovendien kan je ervan uit gaan dat iedereen, ook jij, over de tong gaat bij anderen. De sport is om bij de ene een ander verhaal op te hangen dan bij de andere vriend, en dan kijken via wie het verhaal naar jou terug komt.  :jajaja:

Er is een wijsheid die zegt dat geluk de ervaring van een volheid is

Ik denk eerder dat geluk de ervaring van volharding is. Het niet zomaar opgeven van wat je bereikt hebt.....

Goed gezegt  :applaus:

Ik ben gelukkig gezegend met een Asawa die er wat meer westerse opvattingen op na houd. Wat af en toe wel botst met de dochters die echt pinay zijn.
(Of mijn mensen kennis is echt wel goed wat betreft kiezen van een  :smiley-philippines: vrouw)

Natuurlijk kiest een Pinay meestal altijd voor het ontvluchten van de Filippijnen, hoe oud of lelijk de geldschieter ook is. In de ogen van de familie en kennissen zal ze altijd de "rijke" kano vrouw blijven.
Eenmaal in  :eu: zal het 9 van de 10 x echt goed tegenvallen. En zal de Pinay een cultuurschock hebben. (Iets wat vele  :eu: mannen ook hebben als ze naar de  :smiley-philippines: gaan, zonder voorbereid te zijn)

Vele vriendinnen van mijn Asawa worden door hun  :eu: man gedwongen een westers leven aan te nemen. Geen stinkvis frituren, geen contact met  :smiley-philippines: vriendinnen, geen faceboek, en geen geld naar Nanay en/of Tatay. Ze worden kort gehouden, maar mogen wel in de vleesfabriek werken. Het verdiende geld moeten ze afgeven. Ze worden niet gestimuleerd om in te burgeren of Nederlands te leren of rijbewijs te halen.
Dagelijks wordt er geëist dat er aardappelen met jus, een gehaktbal en spinazi op tafel staat.

Dus ik snap wel dat er zoiets bestaat als een "welkoms comitee" van oude lelijke bedrogen pinay's ja.

Als je echte vrienden, en vriendinnen zoekt zal je gewoon de wijde wereld in moeten gaan met een gezond verstand. En met een goede gezonde communicatieve verstandhouding met je filipijnse Asawa. Want als een welkoms commitee een breuk kan veroorzaken tussen jou en je Asawa is dat alleen als het commitee een bestaand wantrouwen kan aanwakkeren.

:hoedjeaf:






Blauwvinger

Helemaal mee eens met Fail_over en Ronny55

Goed gezegt  :applaus: :thumb: :atyourservice:

opinie

Citaat van: Fail_over op zaterdag 20 juni 2015, 20:15:34
Vele vriendinnen van mijn Asawa worden door hun  :eu: man gedwongen een westers leven aan te nemen. Geen stinkvis frituren, geen contact met  :smiley-philippines: vriendinnen, geen faceboek, en geen geld naar Nanay en/of Tatay. Ze worden kort gehouden, maar mogen wel in de vleesfabriek werken. Het verdiende geld moeten ze afgeven. Ze worden niet gestimuleerd om in te burgeren of Nederlands te leren of rijbewijs te halen.

Een  :smiley-philippines: zonder Facebook, bestaat die dan?  :denk:

Die vrouwen zonder geld, zijn dat die wat elk jaar zonder ventje op gratis vakantie gaan naar hun gratis huisje?
Of zijn dat die vrouwen dat elk weekend met hun gratis auto (zonder rijbewijs dus) naar de disco gaan (zonder halve trouwboek) en op hun Facebook (die ze niet hebben) foto's posten met opmerkingen als: many wijn, today nog zat. (geen Nederlands geleerd of zonnebril op tijdens het typen)

geen contact met  :smiley-philippines: vriendinnen...(knip)... wel in de vleesfabriek werken

:ikkeniebegrijp: laat daar nu juist veel  :smiley-philippines: werken, hebben ze juist elke dag contact.

In  :eu: zal een vrouw zelden bij een man blijven zoals je beschrijft. Alimentatie, deel goederen, woonrecht, enz.

Het is meer in de  :smiley-philippines: waar de vriendin alle zekerheden verliest als hij het hard speelt (huurhuis) en weggaat. En die laatste zijn er zat.

Citaat van: Ronny55 op zondag 21 juni 2015, 05:57:07
Zowel voor de mannen die naar de  :smiley-philippines: willen emigreren als vrouwen naar  :eu: willen gaan, PAS JE AAN OF BLIJF THUIS
:spank:
Klinkt als   :smiley-philippines: EET BOERENKOOL! gedwongen een westers leven aan te nemen  :neeneenee:  :lachen:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus