Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum kort verblijf voor familielid(opa)

Gestart door bruno13, dinsdag 28 juli 2015, 19:46:54

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

Als het visum voor kortverblijf is goedgekeurd moet ik een verzekering afsluiten voor opa
n case of approval, applicants have to produce an original medical and travel insurance valid for all Schengen countries issued by a Philippine or European insurance company (+ 1 photocopy). This insurance should cover a minimum of 30,000 Euros and should cover the validity of the visa.

Dus als opa naar hier komt voor 3 maand heb ik een verzekering voor 3 maand nodig,en de original medical is?Moet hij ginder een medische test afleggen en het attest ook meebrengen
Heb al verschillende visums afgehandeld maar nog niet voor familiebezoek

Grtjs   Bruno

jiggy

Voor eerst : men moet " an original medical and travel insurance " lezen als 1 begrip: een medische & reisverzekering. Heeft dus niets met een medische test te maken.

Voor familie- of vriendenbezoek is ENKEL een medische reisverzekering nodig. GEEN medische test. Dit is enkel nodig bij visa LANG verblijf (bvb gezinshereniging).

De ambassade hanteert hierbij een lijst van erkende verzekeringsmaatschappijen.
Zie link : http://countries.diplomatie.belgium.be/en/philippines/visa/visa_belgium/list_accredited_schengen_travel_insurances/

De eerste is AXA en heeft een makkelijke online mogelijkheid om dergelijke verzekering af te sluiten. Je krijgt binnen de paar minuten na de online betaling het "certificate" doorgemaild.
NIEUW in de onderrichtingen is nu wel, merkte ik, dat men om een ORIGINEEL certificaat vraagt (+ Fotokopij) , voor te leggen bij afhalen van het visum. Hoe "origineel" de ambassade een online doorgestuurd attest beschouwt is mij niet duidelijk. Best op voorhand even navragen denk ik bij de ambassade.
Axa is in die zin aan te bevelen denk ik, dat, indien de verzekerde er beroep op moet doen, de assistance kan gecontacteerd worden binnen België. Als je een Filippijnse maatschappij neemt, moet je dus bij nood, die contacteren, wat mij omslachtiger lijkt, tenzij ze hier een vertegenwoordigende verzekeringspartner zouden hebben.

Ronny55

In order to strengthen the security, Embassies and Consulates can check the validity of the present certificate by entering the following information on the Internet site:
http://www.axa-schengen.com/embassy/
Name of beneficiary: xxxxx Policy no.: SCHLC2015-14438


Dit staat er in een blauw vak. Daarmee kan de ambassade controleren of het certificaat origineel is
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bruno13


gertve

Wat ik mij nu afvraag, is de verzekering niet 1 voorwaarde waaraan voldaan moet worden? Dus eerst een reisverzekering (met anuleringsverzekering) afsluiten en dan visum aanvragen?

Zoals ik nu begrijp is er nog geen verzekering.

jiggy

Aan de voorwaarde van de medische en reisbijstandsverzekering moet pas voldaan worden NA goedkeuring van een visum. Pas als je het verzekeringscertificaat hebt voorgelegd (daartoe word je per email uitgenodigd) wordt het visum (de sticker) pas effectief in het paspoort ingeschreven.

bruno13

weigering van het visum voor Opa  in het kort

1 doel en omstandigheden van het voorgenomen verblijf onvoldoende aangetoond:bezoek dochter en kleinkinderen is niet goed genoeg?
2 betrokkene legt documenten voor die onnodig zijn tenzij hij andere doeleinden heeft met het visum:?
3 niet aangetoond dat hij over voldoende middelen van bestaan beschikt voor duur v d reis of terugkomst:daar dient de gerant toch voor
4 tenlastenneming is ontvankelijk en geweigerd,garant is onvoldoende solvabel:dwz zegggen dat ik te weinig verdien maar heb wel meer dan de vereiste 1550euro
   doorgegevenen het saldo van mijn vrouw is er nog niet bij
5 geen of onvoldoende bewijs van financiele dekking voor het verblijf gezien betrokkene geen bewijs levert van financiele middelen,geen bewijzen van persoonlijke 
  solvabiliteit;Opa is 69 jaar en zal zoals de meeste Filippijnen dit nooit kunnen aantonen en waarvoor dient een gerant dan,
6 uw voornemen om het grondgebied van de lidstaat voor het verstrijken van het visum te verlaten kon niet worden vastgesteld;ja hoe moet je dit doen?
7 geen of onvoldoende garantie op terugkeer naar het land van verblijf gezien betrokkene niet kan aantonen dat hij over voldoende en regelmatige inkomsten
  beschikt uit een legale winstgevende activiteit betrokkene kan geen regelmatige inkomsten bewijzen:dat weten we al en waarvoor dient de gearant(herhaling)?
  zijn enig kind en kleinkinderen hebben zich in belgie gevestigd,reisde niet eerder binnen de schengenlanden en is ongehuwd,geen afdoende bewijzen van socio-
  economische of familiale banden tot betrokkene in het land van orgine,betrokkene biedt onvoldoende garantie tot een terugkeer;geboorte acte huwelijkscontract telt   niet mee
  wat kunnen we daaraan doen?Opa heeft geen financiele middelen wel een eigen huis dat hebben ze niet gevraagd en dat zal misschien wel een grondige reden zijn
  voor terug te keren,voor de rest weet ik het ook niet en als gerant heb ik wel voldoende middelen voor hem naar hier te laten komen en te onderhouden tijdens
  zijn verblijf
  Groetjes Bruno :atyourservice:

jamietagabundok

Is wel een domper Bruno als je aan de vereisten van inkomen en dergelijke voldoet en toch word afgewezen.

Ik snap wel dat men achterdochtig is, als zijn enige kind en kleinkind in  :belgiesmiley:  verblijven, maar ja hoe ga je ooit aantonen dat die man weer netjes terugkeerd naar   :smiley-philippines:   ?

En nu ? In beroep tegen deze beslissing ??   

stijn54

Citaat van: bruno13 op dinsdag  1 september 2015, 11:07:53
weigering van het visum voor Opa  in het kort

1 doel en omstandigheden van het voorgenomen verblijf onvoldoende aangetoond:bezoek dochter en kleinkinderen is niet goed genoeg?
2 betrokkene legt documenten voor die onnodig zijn tenzij hij andere doeleinden heeft met het visum:?
3 niet aangetoond dat hij over voldoende middelen van bestaan beschikt voor duur v d reis of terugkomst:daar dient de gerant toch voor
4 tenlastenneming is ontvankelijk en geweigerd,garant is onvoldoende solvabel:dwz zegggen dat ik te weinig verdien maar heb wel meer dan de vereiste 1550euro
   doorgegevenen het saldo van mijn vrouw is er nog niet bij
5 geen of onvoldoende bewijs van financiele dekking voor het verblijf gezien betrokkene geen bewijs levert van financiele middelen,geen bewijzen van persoonlijke 
  solvabiliteit;Opa is 69 jaar en zal zoals de meeste Filippijnen dit nooit kunnen aantonen en waarvoor dient een gerant dan,
6 uw voornemen om het grondgebied van de lidstaat voor het verstrijken van het visum te verlaten kon niet worden vastgesteld;ja hoe moet je dit doen?
7 geen of onvoldoende garantie op terugkeer naar het land van verblijf gezien betrokkene niet kan aantonen dat hij over voldoende en regelmatige inkomsten
  beschikt uit een legale winstgevende activiteit betrokkene kan geen regelmatige inkomsten bewijzen:dat weten we al en waarvoor dient de gearant(herhaling)?
  zijn enig kind en kleinkinderen hebben zich in belgie gevestigd,reisde niet eerder binnen de schengenlanden en is ongehuwd,geen afdoende bewijzen van socio-
  economische of familiale banden tot betrokkene in het land van orgine,betrokkene biedt onvoldoende garantie tot een terugkeer;geboorte acte huwelijkscontract telt   niet mee
  wat kunnen we daaraan doen?Opa heeft geen financiele middelen wel een eigen huis dat hebben ze niet gevraagd en dat zal misschien wel een grondige reden zijn
  voor terug te keren,voor de rest weet ik het ook niet en als gerant heb ik wel voldoende middelen voor hem naar hier te laten komen en te onderhouden tijdens
  zijn verblijf
  Groetjes Bruno :atyourservice:


Van 1 tot 7 dezelfde redenen voor afwijzing van de friendvisa van mijn vriendin. Zo kunnen ze 99 % afwijzen.

bananacreek

Zoveel problemen om voor een enkele persoon om  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: binnen te mogen komen en die niet eens op kosten van de staat (belastingbetaler) wordt onderhouden.....en ze gaan binnen een paar dagen/weken met treinladingen vol via de schengen landen binnenkomen en krijgen gelijk onderdak terwijl de Nederlanders 8 jaar op een wachtlijst staan voor een woning.........wat een belachelijk feest daar in  :eu:

Nee, ik ben geen racist maar er zal toch een grens moeten zijn............. :denk: :run: :run: :run: :run: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :benweg: :benweg: :benweg: :benweg:............ :offtopic: :offtopic: :offtopic: :ontopic: :ontopic: :ontopic:

Allemaal een enkeltje Hasselt, Republic Belgium?......... :denk: :denk:....free ticket?......all aboard..... :lachen: :lachen: :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

Station Budapest.........