Eigen zaak starten in de Filipijnen (Bed and Breackfast omgeving Ilo Ilo)

Gestart door LeslieH, zaterdag 8 augustus 2015, 01:26:55

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

Citaat van: opinie op maandag 10 augustus 2015, 13:04:48
Gewoon een truc van de PH overheid, hoe sterk sta met die uitspraak voor een rechter?

Er is niets fout aan. Dit is door de overheid allemaal keurig legaal geregeld. En met binnenlandse aangelegenheden hebben andere landen niets te maken. Dat bedoel ik met "truc". Niks illegaals.

pierrevanwies


  Zij beziet het zo en maakt er geen drama van......   :lachen:  best is wegblijven in de courtroom of [lol]the hall of justice.    :daag:  .

    .   

Luc

Citaat van: Ifugao op maandag 10 augustus 2015, 16:15:32
Citaat van: opinie op maandag 10 augustus 2015, 13:04:48
Gewoon een truc van de PH overheid, hoe sterk sta met die uitspraak voor een rechter?

Er is niets fout aan. Dit is door de overheid allemaal keurig legaal geregeld. En met binnenlandse aangelegenheden hebben andere landen niets te maken. Dat bedoel ik met "truc". Niks illegaals.

Ja, maar nog eens Leslie is meerderjarig.

What is the citizenship status of one's children after re-acquiring Filipino citizenship?

If his/her are unmarried and below 18 years of age upon re-acquisition of Filipino citizenship, his/her children are also recognized as Filipino citizens under Philippine laws and are entitled to the rights and privileges attendant thereto.

http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1362%3Adual-citizenship&catid=145%3Aintegration-and-reintegration&Itemid=833
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinocchio

Citaat van: Luc op maandag 10 augustus 2015, 17:51:42
Ja, maar nog eens Leslie is meerderjarig.

Ook meerderjarige kinderen komen in aanmerking om via "recognition" de Filippijnse nationaliteit te verwerven.
De procedure is verschillend van een -18 jarige, maar het is wel degelijk mogelijk als je aan de voorwaarden voldoet.

Luc

Citaat van: Pinocchio op maandag 10 augustus 2015, 18:36:00
Citaat van: Luc op maandag 10 augustus 2015, 17:51:42
Ja, maar nog eens Leslie is meerderjarig.

Ook meerderjarige kinderen komen in aanmerking om via "recognition" de Filippijnse nationaliteit te verwerven.
De procedure is verschillend van een -18 jarige, maar het is wel degelijk mogelijk als je aan de voorwaarden voldoet.

En welke procedure is dat dan?
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.


Luc

Citaat van: Pinocchio op maandag 10 augustus 2015, 19:31:23
Het staat allemaal op de website van de Bureau of immigration.
RECOGNITION AS FILIPINO CITIZEN

http://www.immigration.gov.ph/services/citizenship-retention-and-aquisition/recognition-as-filipino-citizen

Ja en dat is dezelfde link die ik al heb gegeven. Bijlange niet zo makkelijk en snel als zomaar een oath taking en kan alleen op de BI in Manila. Meerderjarige moet dat daar persoonlijk aanvragen. Je moet met enkele maanden ertussen 2 keer voor een rechter verschijnen etc. Reken maar op minstens een jaartje eer alles rond is. Te beginnen met een late registration of birth op de ambassade.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Citaat van: Lenn op maandag 10 augustus 2015, 13:42:17
Denk dat ik mijn dochter maar naar US stuur voor verdere opleiding, zoals zoveel Pinoys dat doen.Nu vind ik het opleidingsnivo steeds lager worden in NL en qua kosten waarschijnlijk meer.

Komt dus neer op: ter plaatse is het niveau niet hoog genoeg dus komen er extra kosten voor een opleiding in het buitenland.

Citaat van: opinie op maandag 10 augustus 2015, 13:08:41
Tenzij je er warmpjes inzit, kun je dat niet op een vergelijkbaar niveau in de  :smiley-philippines:

Het blijft dus van kracht, je moet er warmpjes in zitten. Trouwens respect voor de mensen die toch nog kosten willen doen voor de toekomst van hun kind(eren).

Citaat van: Ifugao op maandag 10 augustus 2015, 16:15:32
Citaat van: opinie op maandag 10 augustus 2015, 13:04:48
Gewoon een truc van de PH overheid, hoe sterk sta met die uitspraak voor een rechter?

Er is niets fout aan. Dit is door de overheid allemaal keurig legaal geregeld. En met binnenlandse aangelegenheden hebben andere landen niets te maken. Dat bedoel ik met "truc". Niks illegaals.

Dat bedoel ik juist, hoe sterk sta je voor een  :smiley-philippines: rechter? Zia opmerking van pierrevanwies&segers

Citaat van: Luc op maandag 10 augustus 2015, 20:34:26
Citaat van: Pinocchio op maandag 10 augustus 2015, 19:31:23
http://www.immigration.gov.ph/services/citizenship-retention-and-aquisition/recognition-as-filipino-citizen
Te beginnen met een late registration of birth op de ambassade.

Who can apply?

A foreign national, who wishes to be acknowledged as a Filipino citizen, whose father and/or mother was/were Filipino citizen/s at the time of the applicant's birth

Een zaak beginnen zal altijd vijanden brengen, afhankelijk van macht en doorzetting van de tegenstander kan dat heel lastig worden als er ergens iets in de procedure "geregeld" werd.

Hoe zit het trouwens met de nationaliteit van de partner? Als hij geen recht op de  :smiley-philippines: nationaliteit, dan moet een bedrijf met meerdere  :smiley-philippines: partners opgericht worden of een bedrijf op alleen haar naam. Ook dat zijn dingen waarover men op voorhand dient duidelijke afspraken te maken.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ifugao

Citaat van: Luc op maandag 10 augustus 2015, 17:51:42

Ja, maar nog eens Leslie is meerderjarig.



En dacht je dat mijn echtgenote minderjarig was dan? :lachen:  Zij was ergens in de 40 toen zij hem aanvroeg (en kreeg)

Luc

Citaat van: Ifugao op dinsdag 11 augustus 2015, 02:28:04
Citaat van: Luc op maandag 10 augustus 2015, 17:51:42

Ja, maar nog eens Leslie is meerderjarig.



En dacht je dat mijn echtgenote minderjarig was dan? :lachen:  Zij was ergens in de 40 toen zij hem aanvroeg (en kreeg)

Waar heb je het over, de oath taking en een Filipino paspoort of de recognition op de BI in Manila. Mijn vrouw was al 45 jaar toen ze haar oath taking deed en haar Filippijnse nationaliteit terugkreeg. In  :belgiesmiley: is dit pas mogelijk sinds 2008 omdat daarvoor de dubbele nationaliteit in  :belgiesmiley: verboden was. Voor 2008 kon je in Brussel op de ambassade geen oath taking doen ondanks het feit dat die wet in 2003 in de  :smiley-philippines: werd goedgekeurd. 
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.