Eigen zaak starten in de Filipijnen (Bed and Breackfast omgeving Ilo Ilo)

Gestart door LeslieH, zaterdag 8 augustus 2015, 01:26:55

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: jamietagabundok op zondag  9 augustus 2015, 14:07:02
Amice  waar haalt U het vandaan  :weetikniet:   Boracay is deel van de provincie Aklan, en is dik 200 kilometer van ILoilocity

Desgevraagd wordt onder ilongo's Boracay als onderdeel van iloilo gezien( en ook aklan) waarmee ze dan uiteraard het eiland bedoelen en ze zien het zelfs nog als groter geheel onder de noemer Panay.
Maar ik zal ze vertellen dat ze hier op het forum anders beweren en het beter weten dan de filipino's.  :biggrinn:  :moord:  :run:

:benweg:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

De afstand van Iloilo naar Boracay is slechts 216,2 km en via de weg doe je er 4 uur 32 minuten over.(als er niet teveel verkeer is)
Dat is dus best te doen op 1 dag heen en terug voor een stranduitstapje als je in Iloilo logeert. :jajaja: :lachen: :jajaja:

jamietagabundok

Citaat van: Amice op zondag  9 augustus 2015, 15:00:00
Citaat van: jamietagabundok op zondag  9 augustus 2015, 14:07:02
Amice  waar haalt U het vandaan  :weetikniet:   Boracay is deel van de provincie Aklan, en is dik 200 kilometer van ILoilocity

Desgevraagd wordt onder ilongo's Boracay als onderdeel van iloilo gezien( en ook aklan) waarmee ze dan uiteraard het eiland bedoelen en ze zien het zelfs nog als groter geheel onder de noemer Panay.
Maar ik zal ze vertellen dat ze hier op het forum anders beweren en het beter weten dan de filipino's.  :biggrinn:  :moord:  :run:

:benweg:


Syempre Amice, de people in Ilioilo zouden niets lieve r willen dan dat Boracay bij hun voor de kust lag    :lachen:

  En ze mogen van mij gerust allemaal denken in Ilioilo dat Boracay bij hun hoort.   Maar het probleem met die pinoys en pinays is  op een map kijken ze dus nooit.  Ze zouden een wat vaker op google maps moeten kijken,  en dan tot de ondekking komen dat  hun land toch iets anders in elkaar zit dan hun denken.

  En laten we wel beseffen Boracay is de trots van de natie hier, dus ik snap het wel dat ze niks liever willen dat het bij hun hoort, alleen de werkelijkheid is anders.

Maar laat ze vooral in die waan, daar in ILiI;o , hebben ze toch iets om trots op te zijn

Bulldozer

Dat is wel heel dom van mij dat ik niet wist dat het in Iloilo sterft van de toeristen die naar Boracay and Giantes Nord gaan. Kat in het bakkie voor Marije. Ze kunnen de hoofdprijs vragen en dan zitten ze nog iedere dag vol.


Btw zegt misschien genoeg dat je nu een plaats noemt die op de provincie grens ligt en eentje ver daarbuiten. Misschien is er IN de provincie dan toch niet zo veel te doen om over Iloilo stad maar helemaal te zwijgen.

jamietagabundok

 Deze kerk die op de Unesco list staat net onder Iloio trekt wat lokale filippijnse toeristen

http://www.choosephilippines.com/go/heritage-sites/1396/miagao-church/


  Maar buitenlandse toeristen zijn hier niet zo ingeinteresseerd denk ik, die zijn liever een tempel dan een kerk.

Ifugao

Wat betreft de nationaliteit, je zou bij de PH ambassade in Belgie een "Oath of Allegiance" kunnen aanvragen. Hiermee kun je een PH paspoort verkrijgen. Mijn echtgenote heeft dat gedaan bij de PH Consulate in Brisbane.
Door haar New Zealand citizenship verloor ze haar PH citizenship. Echter, met deze oath kreeg ze gewoon weer een PH paspoort met behoud van haar NZ paspoort. Gewoon een truc van de PH overheid om het verbod op dubbele nationaliteit te omzeilen.



eddyvm

Hallo
Hoe zou het zitten met het bekomen van zo'n bussinesspermit?Vereisten,kosten?En wat zijn de vereisten om hem te behouden?Komt bv de brandweer elk jaar de boel kontroleren ?En welk% van je winst moet je belastingen betalen?Toch wel belangrijke zaken om info te vergaren alvorens te beginnen.Veel succes met jullie toekomst en groot gelijk dat je je kinderen niet wil laten opgroeien in het toekomstige europa,ook al zijn de filippijnen ook weleens een apenland.beste nog

opinie

Citaat van: Ifugao op maandag 10 augustus 2015, 08:01:42
Wat betreft de nationaliteit, je zou bij de PH ambassade in Belgie een "Oath of Allegiance" kunnen aanvragen. Hiermee kun je een PH paspoort verkrijgen. Mijn echtgenote heeft dat gedaan bij de PH Consulate in Brisbane.
Door haar New Zealand citizenship verloor ze haar PH citizenship. Echter, met deze oath kreeg ze gewoon weer een PH paspoort met behoud van haar NZ paspoort. Gewoon een truc van de PH overheid om het verbod op dubbele nationaliteit te omzeilen.

De vraag is hoe sterk je dan staat in de rechtbank. Het is niet ondenkbaar dat een concurrent of gewoon een jaloerse buur een SMS stuurt naar BI en dan gaan de poppen aan het dansen. Die Nederlander met zijn resort werd persona non grata verklaart samen met zijn  :smiley-philippines: vrouw. Die laatste was  100% :smiley-philippines: en nog hielp het haar niet.

Gewoon een truc van de PH overheid, hoe sterk sta met die uitspraak voor een rechter? Je geeft dus toe dat het niet helemaal correct is. In haar geval is het "halve vreemdeling en vreemdeling (partner)" tegen "volbloed" klager.



Dit is ook iets eens te lezen: https://ondernemer24.nl/10-lessen-die-ondernemers-kunnen-leren-van-ik-vertrek

Citaat van: jamietagabundok op maandag 10 augustus 2015, 07:27:45
Deze kerk die op de Unesco list staat net onder Iloio trekt wat lokale filippijnse toeristen

Lokale toeristen betalen niet de hoofdprijs. Wil men een goed inkomen zodat men kinderen naar een goede school kan sturen bv internationale school (reken dan op 10.000 euro per jaar) dan heb je een goede bezetting met goede betalende gasten nodig. Dan moet het niveau hoog genoeg zijn. Neem Lakawon Island resort als voorbeeld. Omdat we in de buurt waren zijn we er geweest. De laatste keer was een ramp. In verhouding tot de kwaliteit zou ik de prijs plaatsen op  :denk: 1 euro MAX! De overzet kost al 12 euro. De douches: 3; waarvan 1 volledig kapot, 1 met kapotte kraan en 1 zonder sproeier. Ik heb toen de sproeier van #2 op #3 gezet zodat er 1 "goede" was. Oplossing: bulldozer erover en van nul herbeginnen, personeel met werkende hersens aannemen, onderhoud en schoonmaak van de omgeving verzorgen.

Vergelijking  :belgiesmiley:  :smiley-philippines: : overheid steelt van de midden- en lage klasse. In de  :smiley-philippines: ook, daarom zijn er zoveel van die klasse.
Bijna iedereen heeft een strafblad: sorry maar dan zit je in de verkeerde buurt. In de  :smiley-philippines: lopen er ook genoeg rond zonder strafblad omdat de slachtoffers niet durven of niet kunnen een klacht neerleggen of een rechtszaak starten.

Denk eraan dat een maandje vakantie een heel andere en veel mooiere realiteit is dan er definitief wonen. Pas dan zie je ook de negatieve kanten: kosten, corruptie, criminaliteit, vooroordelen, afgunst, bureaucratie, ...
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: eddyvm op maandag 10 augustus 2015, 08:53:07
groot gelijk dat je je kinderen niet wil laten opgroeien in het toekomstige Europa

Maar wil je ze niet de kansen geven die je zelf gekregen hebt? Tenzij je er warmpjes inzit, kun je dat niet op een vergelijkbaar niveau in de  :smiley-philippines:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Lenn

Citaat van: opinie op maandag 10 augustus 2015, 13:08:41
Citaat van: eddyvm op maandag 10 augustus 2015, 08:53:07
groot gelijk dat je je kinderen niet wil laten opgroeien in het toekomstige Europa

Maar wil je ze niet de kansen geven die je zelf gekregen hebt? Tenzij je er warmpjes inzit, kun je dat niet op een vergelijkbaar niveau in de  :smiley-philippines:
Denk dat ik mijn dochter maar naar US stuur voor verdere opleiding, zoals zoveel Pinoys dat doen.Nu vind ik het opleidingsnivo steeds lager worden in NL en qua kosten waarschijnlijk meer.