Eigen zaak starten in de Filipijnen (Bed and Breackfast omgeving Ilo Ilo)

Gestart door LeslieH, zaterdag 8 augustus 2015, 01:26:55

Vorige topic - Volgende topic

Amice

IloIlo is juist heel touristisch maar voor de beginners gelukkig nog te weinig ontgonnen.
Er zijn eilanden genoeg waar nog resorts en Hotels gebouwd kunnen worden en ook het binnenland heeft mogelijkheden.
Daarnaast heeft IloIlo een bekende dans, cultuur en parade beweging die zelfs op Grandstand manila de hoogste prijzen in de wacht slepen tijdens de landelijke festiviteiten contests.

Indien de moeder geen filippijnse nationaliteit meer bezit maar wel land op haar naam heeft staan dan is dat feitelijk illegaal aangezien buitenlanders geen grond kunnen bezitten in de Filippijnen, dat kan dus een addertje onder het gras zijn in Leslie's geval.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op zondag  9 augustus 2015, 03:22:46

Indien de moeder geen filippijnse nationaliteit meer bezit maar wel land op haar naam heeft staan dan is dat feitelijk illegaal aangezien buitenlanders geen grond kunnen bezitten in de Filippijnen, dat kan dus een addertje onder het gras zijn in Leslie's geval.


Dit is niet juist, Filippinos met grondbezit die hun Filippijnse nationaliteit verliezen blijven perfect legaal eigenaar van die grond .

Het is zelfs zo dat zij (in beperkte mate) nog extra grond kunnen bijkopen zelfs al hebben ze een andere nationaliteit.

http://www.reddit.com/r/Philippines/comments/2mq54i/if_a_pinoy_buys_real_property_and_then_loses/


Marin

Citaat van: LeslieH op zaterdag  8 augustus 2015, 23:31:18


Niet slecht bedoeld maar belgie is een apenland geworden, de overheid profiteert van de middenklassers en de armen, en maken hen nog armer, de kinderen hebben geen respect meer, er zijn er nog maar weinig die geen strafblad hebben. wij willen ons dochter dit niet aandoen, wij willen ons dochter met andere waarden en normen opvoeden.



Een van de eerste dingen die je gaat ontdekken in de Filipijnen, is dat Belgie een paradijs is.

yepyep

Citaat van: Marin op zondag  9 augustus 2015, 08:21:39
Citaat van: LeslieH op zaterdag  8 augustus 2015, 23:31:18


Niet slecht bedoeld maar belgie is een apenland geworden, de overheid profiteert van de middenklassers en de armen, en maken hen nog armer, de kinderen hebben geen respect meer, er zijn er nog maar weinig die geen strafblad hebben. wij willen ons dochter dit niet aandoen, wij willen ons dochter met andere waarden en normen opvoeden.



Een van de eerste dingen die je gaat ontdekken in de Filipijnen, is dat Belgie een paradijs is.

Klopt als een bus, al kan dat wel een paar jaar duren. Mijn bezoeken aan Nederland doen mij Nederland ook meer waarderen, dan dat ik voorheen deed.

Amice

Citaat van: yepyep op zondag  9 augustus 2015, 09:10:00
Citaat van: Marin op zondag  9 augustus 2015, 08:21:39
Citaat van: LeslieH op zaterdag  8 augustus 2015, 23:31:18


Niet slecht bedoeld maar belgie is een apenland geworden, de overheid profiteert van de middenklassers en de armen, en maken hen nog armer, de kinderen hebben geen respect meer, er zijn er nog maar weinig die geen strafblad hebben. wij willen ons dochter dit niet aandoen, wij willen ons dochter met andere waarden en normen opvoeden.



Een van de eerste dingen die je gaat ontdekken in de Filipijnen, is dat Belgie een paradijs is.

Klopt als een bus, al kan dat wel een paar jaar duren. Mijn bezoeken aan Nederland doen mij Nederland ook meer waarderen, dan dat ik voorheen deed.

Ik ben 11 jaar in de filippijnen en als ik zo de  :nederlandsevlag: kranten lees dan geeft me dat geen reden om  terug te gaan. Dat zal dan aan de beleving liggen wat een ieder onder "paradijs" verstaat. :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Marin op zondag  9 augustus 2015, 08:21:39
Citaat van: LeslieH op zaterdag  8 augustus 2015, 23:31:18


Niet slecht bedoeld maar belgie is een apenland geworden, de overheid profiteert van de middenklassers en de armen, en maken hen nog armer, de kinderen hebben geen respect meer, er zijn er nog maar weinig die geen strafblad hebben. wij willen ons dochter dit niet aandoen, wij willen ons dochter met andere waarden en normen opvoeden.



Een van de eerste dingen die je gaat ontdekken in de Filipijnen, is dat Belgie een paradijs is.

Heel juist Marin, maar klagen zit nu eenmaal in een  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:  Ondanks dat ze 3X per jaar op vakantie gaan, 2 wagens voor de deur hebben etc..........
Leslie, in de Filippijnen profiteert de overheid niet van de middenklassers en de armen zeker hé?  :floet:

Als je ziek bent en je hebt geen geld, dan raak je niet eens een ziekenhuis binnen enz enz enz.  Een uitreksel halen op het gemeentehuis duurt hier op het gemeentehuis 2 minuten en het is gratis.
Mijn vrouw staat er nog steeds van versteld dat veel zaken hier zoveel vlotter verlopen dan in de Filippijnen, en dat men hier in het gemeentehuis zo vriendelijk en beleefd is. En geen machtswellustige dictatortjes achter het loket, voorbeelden te over.  Mijn vrouw heeft al meerdere "vriendinnen" in de Filippijnen gedumpt omwille van hun Crab mentaliteit zegt ze zelf en niet beschaamd om haar geld te vragen sinds ze in België woont.

Ben het wel met Leslie eens dat kinderen in de Filippijnen meer respect hebben.  

Ach het is overal wel iets, maar  je moet wat recht is niet krom trekken hé.
Rich de Nederbelg.

Bulldozer

Citaat van: Amice op zondag  9 augustus 2015, 03:22:46
IloIlo is juist heel touristisch maar voor de beginners gelukkig nog te weinig ontgonnen.
Er zijn eilanden genoeg waar nog resorts en Hotels gebouwd kunnen worden en ook het binnenland heeft mogelijkheden.
Daarnaast heeft IloIlo een bekende dans, cultuur en parade beweging die zelfs op Grandstand manila de hoogste prijzen in de wacht slepen tijdens de landelijke festiviteiten contests.
Als het volgens jouw zo toeristisch is, wat kan ik daar dan zoal doen en zien behalve 1x in het jaar dat festival? Mijn schoon ouders wonen er in de buurt dus ik zal er vast nog wel eens komen. Hoop dat ik me door jouw tips beter vermaak dan de afgelopen keren.

Luke


Amice

Citaat van: Bulldozer op zondag  9 augustus 2015, 13:01:03
Citaat van: Amice op zondag  9 augustus 2015, 03:22:46
IloIlo is juist heel touristisch maar voor de beginners gelukkig nog te weinig ontgonnen.
Er zijn eilanden genoeg waar nog resorts en Hotels gebouwd kunnen worden en ook het binnenland heeft mogelijkheden.
Daarnaast heeft IloIlo een bekende dans, cultuur en parade beweging die zelfs op Grandstand manila de hoogste prijzen in de wacht slepen tijdens de landelijke festiviteiten contests.
Als het volgens jouw zo toeristisch is, wat kan ik daar dan zoal doen en zien behalve 1x in het jaar dat festival? Mijn schoon ouders wonen er in de buurt dus ik zal er vast nog wel eens komen. Hoop dat ik me door jouw tips beter vermaak dan de afgelopen keren.

Mja, hoe je erbij komt dat IloIlo niet toeristisch is vraag ik me toch sterk af als je weet dat Boracay deel uitmaakt van IloIlo en zowel nationaal als wereldwijd als de populaire vakantiebestemming in de filippijnen wordt bestempeld.  :weetikniet:
Maar er is meer te zien en te bezoeken. island gigantes bijvoorbeeld en er zijn zoveel eilanden meer rondom Iloilo die als touristen bestemming ontgonnen kunnen worden.
http://www.exploreiloilo.com/guide/islas-de-gigantes/
Momenteel wordt megaworld gebouwd in Iloilo city zelf en daar zal het niet bij blijven.
Als je het eiland eens rondtoured kom je verschillende leuke plaatsen tegen met uiteraard overal kerken (voor de liefhebbers).
Conception bijvoorbeeld is een leuke relatief rustige  plaats vlakbij de zee van waaruit je verschillende eilanden daar vlakbij gelegen kan aandoen
http://www.exploreiloilo.com/guide/iloilo-best-tourist-spots/
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jamietagabundok

Amice  waar haalt U het vandaan  :weetikniet:   Boracay is deel van de provincie Aklan, en is dik 200 kilometer van ILoilocity