Zijn Butuan, Cagayan De Oro en Davao City op Mindanao veilig?...

Gestart door Marcbrabant, woensdag 4 november 2015, 22:52:28

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Het begint steeds meer te lijken dat de terroristen naar België zijn gevlucht of wilden vluchten en vandaar zijn de aanslagen ook gepland.

Dada Keiko

Citaat van: josv op donderdag  5 november 2015, 12:33:21
Citaat van: Marcbrabant op donderdag  5 november 2015, 11:02:11
Dank voor alle reacties, ik ben niet zo bang aangelegd van nature, maar het is wel zinvol om de veilige gebieden van Mindanao eerst in kaart te brengen voor mezelf alvorens af te reizen.

Zijn er hier ook nog forumleden toevallig, die in Davao City wonen en iets over die stad en zijn veiligheid kunnen vertellen?

In Davao City ben je gewoon net zo veilig als in Amsterdam of Den Haag. Klinkt simpel maar zo is het ook.

Hallo Jos, daar ben ik het dus niet met je eens. Veel slechte dingen meegemaakt toen ik nog in Amsterdam woonde. Zuid en buitenveldert was wel ok, maar de bijlmer duidelijk niet. Mijn auto was daar nooit veilig en sommige ex-collegas zijn daar beroofd. Ik voel me wel een beetje veiliger in Davao. Enige probleem is dat ik over Manila moet reizen om in Davao te komen.

Pjottr

Citaat van: Luc op vrijdag  6 november 2015, 15:20:53
Citaat van: Pjottr op vrijdag  6 november 2015, 15:15:12
Citaat van: nils op donderdag  5 november 2015, 18:13:26
Citaat van: Marcbrabant op donderdag  5 november 2015, 11:02:11
Dank voor alle reacties, ik ben niet zo bang aangelegd van nature, maar het is wel zinvol om de veilige gebieden van Mindanao eerst in kaart te brengen voor mezelf alvorens af te reizen.

Zijn er hier ook nog forumleden toevallig, die in Davao City wonen en iets over die stad en zijn veiligheid kunnen vertellen?
Hier nog een kaartje. De rode gebieden zou ik vermijden als je daar werkelijk niet te zoeken hebt.
[expando]https://www.rijksoverheid.nl/binaries/large/content/gallery/rijksoverheid/content-afbeeldingen/ministeries/bz/reisadviezen/f/filipijnen/reisadvies-filipijnen-27-1-2015-620-png[/expando]

Mocht je Mindanao alleen voor toeristische doeleinden aandoen, dan zijn er natuurlijk ook alternatieven zoals Palawan of Bohol.

Er zijn  zoveel buitenlanders in South Cotabato Ook Nederlanders die hier wonen Denk je nou werkelijk dat je in Nederland of Belgie  veiliger bent dan hier Snachts over straat kan daar ook al niet meer zonder tuig  tegen te komen die je tegen je kop schoppen
Waar is het nog safe op deze aardbol
Moeten wij dan allemaal weg hier omdat Nederland of Belgie roept dat je niet naar hier moet reizen.
Ik kreeg onlangs ook zon mail vd ambassade. South Cotabato rood gekleurd Advies wegblijven.
Dus huis en haart maar achterlaten en weggaan? en waarheen waar het "veiliger is"?

:lachen:

Komaan zeg, waar woon jij dan in Nederland of België. Even serieus blijven.
Luc,  Ik begrijp jouw reaktie niet Ik woon op Mindanao sinds 2 jaar en voel me veilig Ik bedoel te zeggen dat ik het flauwekul vind te veronderstellen dat Ned of Belgie veiliger zijn. Alles moet je in het juiste perspectief zien en gewoon je gezonde boeren verstand gebruiken overal ter wereld
Overal kun je tegen extermisme aanlopen tegenwoordig dus.. als je veilig wilt wonen moet je solliciteren om naar Mars te kunnen in 2023
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek


Herbie

Juist terug van de :smiley-philippines: heb een weekje end oktober begin november Rond Cabadbaran geweest 30km ten noorden van Butuan. Ik voel me daar volledig veilig :denk: Zo weet niet waar jullie dat halen dat het niet veilig zou zijn :ikkeniebegrijp: Bangerikken heb je altijd hee.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

josv

Citaat van: Herbie op zaterdag 21 november 2015, 14:34:40
Juist terug van de :smiley-philippines: heb een weekje end oktober begin november Rond Cabadbaran geweest 30km ten noorden van Butuan. Ik voel me daar volledig veilig :denk: Zo weet niet waar jullie dat halen dat het niet veilig zou zijn :ikkeniebegrijp: Bangerikken heb je altijd hee.

Herbie, het heeft m.i. niets met "bangerikken" te maken. 'n Weekje Butuan is heel wat anders dan er wonen/werken/leven voor onbepaalde tijd en je er thuis te voelen. Ik ben zelf echt niet bang uitgevallen maar na ettelijke malen een paar dagen bij Jose Abad Santos in de bergen vertoefd te hebben heb ik zoiets van......... niet meer. Ik was altijd veilig zei men maar als je dan 's-nachts wakker word en hoort in de verte schieten dan is het voor mij toch weer tijd om naar huis te gaan. Davao City dus, want daar voel ik me wel thuis.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Ach bang, ik fiets een paar keer in de week met een slokje op ook door
de binnen wegen naar huis.
Bang, nee het is net wat hier al eerder gezegd is , hoe gedraag je je.

Als ik soms zie hoe witneuzen zich hier gedragen hier, schaam ik mij rot.
Grote bek, snel geïrriteerd , negeren de Pinoys kan nog geen good evening vanaf.
Nee, dan zit ik liever tussen de Filipijnen .

nils

Citaat van: Pjottr op vrijdag  6 november 2015, 15:15:12
Citaat van: nils op donderdag  5 november 2015, 18:13:26
Citaat van: Marcbrabant op donderdag  5 november 2015, 11:02:11
Dank voor alle reacties, ik ben niet zo bang aangelegd van nature, maar het is wel zinvol om de veilige gebieden van Mindanao eerst in kaart te brengen voor mezelf alvorens af te reizen.

Zijn er hier ook nog forumleden toevallig, die in Davao City wonen en iets over die stad en zijn veiligheid kunnen vertellen?
Hier nog een kaartje. De rode gebieden zou ik vermijden als je daar werkelijk niet te zoeken hebt.
[expando]https://www.rijksoverheid.nl/binaries/large/content/gallery/rijksoverheid/content-afbeeldingen/ministeries/bz/reisadviezen/f/filipijnen/reisadvies-filipijnen-27-1-2015-620-png[/expando]

Mocht je Mindanao alleen voor toeristische doeleinden aandoen, dan zijn er natuurlijk ook alternatieven zoals Palawan of Bohol.

Er zijn  zoveel buitenlanders in South Cotabato Ook Nederlanders die hier wonen Denk je nou werkelijk dat je in Nederland of Belgie  veiliger bent dan hier Snachts over straat kan daar ook al niet meer zonder tuig  tegen te komen die je tegen je kop schoppen
Waar is het nog safe op deze aardbol
Moeten wij dan allemaal weg hier omdat Nederland of Belgie roept dat je niet naar hier moet reizen.
Ik kreeg onlangs ook zon mail vd ambassade. South Cotabato rood gekleurd Advies wegblijven.
Dus huis en haart maar achterlaten en weggaan? en waarheen waar het "veiliger is"?
Tja niks moet en als je je daar fijn voelt moet je daar vooral blijven.
Ik bezoek mijn schoonfamilie in Zamboanga, waar anderen niet naartoe gaan.
Mijn punt was meer als je als toerist een beetje rondbanjert, dan kan je je afvragen waarom je dan naar een gebied met negatief reisadvies zou gaan.
Of Marcbrabant een toerist is weet ik niet, maar wellicht kan hij dat toelichten.

Marcbrabant

Ik ga inderdaad als toerist, maar ik wil ook een paar filipino vrienden bezoeken in Davao City...

Ifugao

Citaat van: Blauwvinger op donderdag  5 november 2015, 12:39:57

k`Ben al 5x met vakantie in Davao en Digos  geweest (80 km ten zuiden van Davao city.)


Vorig jaar nog in Parijs geweest, hardstikke veilig.........  :denk: