Zijn Butuan, Cagayan De Oro en Davao City op Mindanao veilig?...

Gestart door Marcbrabant, woensdag 4 november 2015, 22:52:28

Vorige topic - Volgende topic

Marcbrabant

Ik ben voornemens om naar Mindanao af te reizen en een rondreis te maken via Butuan, Cagayan de Oro en Davao City...
Van Davao City heb ik veel gelezen, dat het een van de veiligste plekken binnen de Filipijnen zou zijn...

Verder zou zuidwest Mindanao en de Sulu-eilanden voor toeristen en buitenlanders afgeraden worden...
Heeft iemand ervaring met deze gebieden?

pierrevanwies

Citaat van: Marcbrabant op woensdag  4 november 2015, 22:52:28
Ik ben voornemens om naar Mindanao af te reizen en een rondreis te maken via Butuan, Cagayan de Oro en Davao City...
Van Davao City heb ik veel gelezen, dat het een van de veiligste plekken binnen de Filipijnen zou zijn...

Verder zou zuidwest Mindanao en de Sulu-eilanden voor toeristen en buitenlanders afgeraden worden...
Heeft iemand ervaring met deze gebieden?


   hello, bij mijn weten zijn er geen leden die daar wonen op de  sulu eilanden en basilan, alleen de vogelaar zou daar verblijven maar die is of was

   geen lid van het forum dacht ik zo   :biggrinn:  .

   tja, mocht het ooit zover komen dat je al de waarschuwingen negeerd en er heen trekt, laat het ons dan eens weten met een leuke foto reportage.  :lachen: 

   

Ifugao

Citaat van: pierrevanwies&segers op donderdag  5 november 2015, 01:13:23
tja, mocht het ooit zover komen dat je al de waarschuwingen negeerd en er heen trekt, laat het ons dan eens weten met een leuke foto reportage.  :lachen: 

Ja leuk, foto's van die kant van de PH zijn altijd interessant!


nils

De steden die je aanhaalt zijn naar mijn mening goed te bezoeken.
Maar kan je de eilanden basilan en ten zuiden daarvan beter vermijden,
ondanks dat ze daar prachtige natuur hebben.

pierrevanwies

Citaat van: Marcbrabant op woensdag  4 november 2015, 22:52:28
Ik ben voornemens om naar Mindanao af te reizen en een rondreis te maken via Butuan, Cagayan de Oro en Davao City...
Van Davao City heb ik veel gelezen, dat het een van de veiligste plekken binnen de Filipijnen zou zijn...

Verder zou zuidwest Mindanao en de Sulu-eilanden voor toeristen en buitenlanders afgeraden worden...
Heeft iemand ervaring met deze gebieden?

  natuurlijk want die moros daar weten tenminste nog iets af van hun geschiedenis.....wat je van een doorsnee pinoy niet kan zeggen.

  en zijn dat nog niet vergeten wat de yanks hun aandeden[die dachten nog dat ze bij de indianen bezig waren].

   doe maar en vergeet de fotos niet.  hier alvast enkele

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/moro_crater_massacre

 
 
 

pierrevanwies


Ronny55

Citaat van: Marcbrabant op woensdag  4 november 2015, 22:52:28
Ik ben voornemens om naar Mindanao af te reizen en een rondreis te maken via Butuan, Cagayan de Oro en Davao City...
Van Davao City heb ik veel gelezen, dat het een van de veiligste plekken binnen de Filipijnen zou zijn...

Verder zou zuidwest Mindanao en de Sulu-eilanden voor toeristen en buitenlanders afgeraden worden...
Heeft iemand ervaring met deze gebieden?
Dat is goed te doen Qua veiligheid...Woon al 8 jaar in CDO en voel me betrekkelijk veilig, Het zou echter gunstiger je volgorde aan te passen, Butuan zou ik op de tweede plaats zetten , starten in Davao of CDO . Dan heb je "maar" zo'n 400 km te reizen ipv 550 km ...als je bedenkt daar de bus maar zo'n 40 a 50 km/uur gemiddelde haalt (hoewel ze rijden als gekken) , dat scheelt zich dik 3 uur
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Marcbrabant

Dank voor alle reacties, ik ben niet zo bang aangelegd van nature, maar het is wel zinvol om de veilige gebieden van Mindanao eerst in kaart te brengen voor mezelf alvorens af te reizen.

Zijn er hier ook nog forumleden toevallig, die in Davao City wonen en iets over die stad en zijn veiligheid kunnen vertellen?

josv

Citaat van: Marcbrabant op donderdag  5 november 2015, 11:02:11
Dank voor alle reacties, ik ben niet zo bang aangelegd van nature, maar het is wel zinvol om de veilige gebieden van Mindanao eerst in kaart te brengen voor mezelf alvorens af te reizen.

Zijn er hier ook nog forumleden toevallig, die in Davao City wonen en iets over die stad en zijn veiligheid kunnen vertellen?

In Davao City ben je gewoon net zo veilig als in Amsterdam of Den Haag. Klinkt simpel maar zo is het ook.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Blauwvinger

k`Ben al 5x met vakantie in Davao en Digos  geweest (80 km ten zuiden van Davao city.)

Je bent net zo veilig als in Amsterdam of Den Haag. :atyourservice: