Zijn Butuan, Cagayan De Oro en Davao City op Mindanao veilig?...

Gestart door Marcbrabant, woensdag 4 november 2015, 22:52:28

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: josv op zaterdag 21 november 2015, 16:44:51
Citaat van: Herbie op zaterdag 21 november 2015, 14:34:40
Juist terug van de :smiley-philippines: heb een weekje end oktober begin november Rond Cabadbaran geweest 30km ten noorden van Butuan. Ik voel me daar volledig veilig :denk: Zo weet niet waar jullie dat halen dat het niet veilig zou zijn :ikkeniebegrijp: Bangerikken heb je altijd hee.

Herbie, het heeft m.i. niets met "bangerikken" te maken. 'n Weekje Butuan is heel wat anders dan er wonen/werken/leven voor onbepaalde tijd en je er thuis te voelen. Ik ben zelf echt niet bang uitgevallen maar na ettelijke malen een paar dagen bij Jose Abad Santos in de bergen vertoefd te hebben heb ik zoiets van......... niet meer. Ik was altijd veilig zei men maar als je dan 's-nachts wakker word en hoort in de verte schieten dan is het voor mij toch weer tijd om naar huis te gaan. Davao City dus, want daar voel ik me wel thuis.

In Juni was ik daar vier weken, in Cabadbaran. Ons huisje staat in Del Pilar is en barangay voor dat je de bergen in gaat naar de goudmijnen. Veel mensen hebben er een wapen in huis. En ik ben de enige witneus die daar rond loopt, vriendelijke mensen. Voel me volledig veilig. En wat verder is er een legerkamp, nu en dat hoor je ook schoten of helicopter overvliegen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

jacksmits

van Mei 2014 tot November 2014 heb ik in Davao gewoond. Ik heb me daar altijd veilig gevoeld.
Natuurlijk moet je in zo,n grote stad je aan normale veiligheden voldoen. Maar dat is in elke grote stad.
Veel plezier daar.
Groeten Jack

pierrevanwies


   dit is in negros en niet in mindanao effe wat jaren terug         :lachen: 

       
   

     

peldoman

Misschien wel interessant om hier iets meer over te vertellen?
Lijken me geen leden van de plaatselijke schietvereniging.

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies&segers op zondag 22 november 2015, 15:06:42

   dit is in negros en niet in mindanao effe wat jaren terug         :lachen: 

       
   

Dat was in Palinpinon of in die buurt daar zoals je me vertelden?.....Jaren '80- begin '90?

pierrevanwies

  ja creek de bovenste foto was getrokken op de weg die nu nu is afgesloten [alleen met speciale permit mag je nog door]die doorloopt achter
 
  de geoterminal powerplant , daar waren toen ook checkpoints van het leger maar die idioten lieten me doorrijden nadat de pinay die achterop zat

  zei dat ze familie wou bezoeken nog een km of 10 verderop omhoog. 

pierrevanwies


  niks gelezen in de krant of tv....

          clarina in ta-aw upper santa-catalina negros-oriental, 4 suspected bandits[lees npa want daar is niks te pikken] afgeschoten.....[19 october]

       

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies&segers op zondag 22 november 2015, 16:21:20
  ja creek de bovenste foto was getrokken op de weg die nu nu is afgesloten [alleen met speciale permit mag je nog door]die doorloopt achter
 
  de geoterminal powerplant , daar waren toen ook checkpoints van het leger maar die idioten lieten me doorrijden nadat de pinay die achterop zat

  zei dat ze familie wou bezoeken nog een km of 10 verderop omhoog. 

Ik kan er nog altijd door tot de gate van de powerplant want in dat gedeelte wonen ook nog een aantal mensen en er was eens een waitress van de Why Not die daar woonde ( die had dat kind met dubbele Hydrocefalis) en de guard vraagt dan de naam en die hebben een lijst met de namen van de families die daar wonen, maar misschienn bedoel je de weg waar wij eens zijn geweest toen het begon te regenen?
Dat was aan de rechterkant van de rivier......en de weg over de rivier was een keer afgesloten vanwege een landslide...en toen MOEST je helemaal via de powerplant en weer naar buiten om de huizen van de mensen te bereiken...

Hier zie je die weg op de achtergrond van deze foto en dat was de weg rechts af bij de office van de toen PNOC



pierrevanwies

Citaat van: bananacreek op maandag 23 november 2015, 07:30:56
Citaat van: pierrevanwies&segers op zondag 22 november 2015, 16:21:20
 ja creek de bovenste foto was getrokken op de weg die nu nu is afgesloten [alleen met speciale permit mag je nog door]die doorloopt achter
 
 de geoterminal powerplant , daar waren toen ook checkpoints van het leger maar die idioten lieten me doorrijden nadat de pinay die achterop zat

 zei dat ze familie wou bezoeken nog een km of 10 verderop omhoog.  

Ik kan er nog altijd door tot de gate van de powerplant want in dat gedeelte wonen ook nog een aantal mensen en er was eens een waitress van de Why Not die daar woonde ( die had dat kind met dubbele Hydrocefalis) en de guard vraagt dan de naam en die hebben een lijst met de namen van de families die daar wonen, maar misschienn bedoel je de weg waar wij eens zijn geweest toen het begon te regenen?
Dat was aan de rechterkant van de rivier......en de weg over de rivier was een keer afgesloten vanwege een landslide...en toen MOEST je helemaal via de powerplant en weer naar buiten om de huizen van de mensen te bereiken...

Hier zie je die weg op de achtergrond van deze foto en dat was de weg rechts af bij de office van de toen PNOC



  we zijnn weer eens   :offtopic:  geraakt.
 
   ik had over de weg achter de powerplant en niet naar de powerplant[die weg loopt nog lekker dooor omhoog de hinterlands in en was toen bezet met een AFP checkpoint.

  enfin ,binnendoor omhoog geraak je er ook  .....   :applaus:   :biggrinn:  .

       .

 en nu terug naar het  :ontopic:  gevaarlijke mindanao   :benweg: :benweg:   :hoedjeaf:

pierrevanwies


   

  zo te lezen is het  volgens madam uit dumaguete veilig daar in davao .....   :jajaja:    :thumb: