Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eerste keer naar de Filipijnen

Gestart door HayDirk, maandag 4 januari 2016, 13:45:11

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Ja, ga eerst maar eens een kijkje nemen in  :smiley-philippines:.
Wat (wordt) jouw schoonfamilie, want die heb je gratis erbij  :lachen:

:benweg:

Cobra

Citaat van: HayDirk op woensdag  6 januari 2016, 13:29:39
Wat die telefoon betreft een plaatselijke sim kopen ja ik deed dat in Thailand ook maar dan ben je soms een gedeelte van je contacten kwijt


In mijn nokia (simpel toestelletje) kan ik de contacten kopieren van sim 1 naar sim 2 of naar het toestel of andersom.

Dus eerst kopieren naar je toestel en dan PH sim kaart er in.

Zal bij  elke  gsm wel kunnen denk ik.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

robinson7268

2015
20
Citaat van: Marin op woensdag  6 januari 2016, 14:06:10
Iedere situatie is anders, dit was mijn insteek. Ik heb mijn Fil. partner leren kennen in NL, terwijl ze hier aupair was. Vervolgens ging ze 2 jaar naar Denemarken, was dus eenvoudig om contact te onderhouden en elkaar maandelijks te zien.
Toen de MVV-procedure in: zij inburgeringsexamen leren & halen, wij samen naar Fil. om papieren te regelen. Ik heb haar verteld dat ik trouwen pas wilde nadat ze officieel in NL zou zijn, dat we dan pas echt samen zouden wonen en dat we dan pas echt kunnen beoordelen of we onze relatie goed genoeg zullen vinden om te gaan trouwen. En als we dan gaan trouwen, doen we dat voor de romantiek, en niet voor de papieren. Dat vond ze gelukkig ook een goed idee, inmiddels wonen we alweer een paar maanden samen.

Inmiddels ben ik achter de voordelen gekomen van het niet getrouwd zijn en het niet hebben van een geregistreerd partnerschap: mijn vriendin krijgt zorgtoeslag, is nog geen dertig dus gaat fulltime studeren mét volledige studiebeurs, ik ga een huis kopen. Vooral dat laatste: hoe zou ik dat kunnen doen als ik getrouwd was, en dan de bank uitleggen dat mijn partner maar een verblijfsvergunning voor 5 jaar heeft?
Kortom, ons perspectief is nu duidelijker: zij gaat lekker studeren, dus Ned. diploma halen en taal goed leren, dan een baan zoeken, dan gaan we trouwen als alles goed gaat. Als we gaan trouwen maken we bij de notaris afspraken over het huis.

Ik zei al: iedere situatie is anders. Bedenk van tevoren goed de consequenties van zaken als trouwen etc. Voor een succesvolle MVV/TEV-procedure is trouwen dus NIET nodig!!!

Veel geluk!!

Trouwen is inderdaad niet nodig, maar al jouw argumenten om niet te trouwen gaan niet op. Zou ze niet kunnen studeren omdat ze getrouwd zou zijn. En je kunt heel goed samen een huis kopen (als je dat zou willen) en een hypotheek kun je ook op één inkomen krijgen èn met een vrouw met een verblijfsvergunning van 5 jaar. Kijkt de bank echt niet van op.
Alleen samenwonen zonder iets te regelen vind ik persoonlijk een beetje unfair voor de Filipijnse partner. Het maakt de relatie ook ongelijk. Je kunt haar elk moment op straat zetten met nog geen nagel om haar kont te krabben. Als je onzeker bent over de relatie, laat haar dan zolang nog in de Filipijnen of ga nog niet samenwonen.

Marin

#13
Citaat van: robinson7268 op vrijdag  8 januari 2016, 13:27:14
Trouwen is inderdaad niet nodig, maar al jouw argumenten om niet te trouwen gaan niet op. Zou ze niet kunnen studeren omdat ze getrouwd zou zijn. En je kunt heel goed samen een huis kopen (als je dat zou willen) en een hypotheek kun je ook op één inkomen krijgen èn met een vrouw met een verblijfsvergunning van 5 jaar. Kijkt de bank echt niet van op.
Alleen samenwonen zonder iets te regelen vind ik persoonlijk een beetje unfair voor de Filipijnse partner. Het maakt de relatie ook ongelijk. Je kunt haar elk moment op straat zetten met nog geen nagel om haar kont te krabben. Als je onzeker bent over de relatie, laat haar dan zolang nog in de Filipijnen of ga nog niet samenwonen.

Wat studeren betreft: ze krijgt nu  voor BOL-opleiding (mbo) volledige studiefinanciering, aanvullende beurs en uitwonende beurs. dat is niet als je getrouwd bent. Bovendien ook zorgtoeslag, dat lukt ook niet als je getrouwd bent. Dat van het huis wist ik niet, overigens, ging er automatisch vanuit dat de bank wel moeilijk zou gaan kijken bij een tijdelijke verblijfsvergunning.

Of het al dan niet fair is om ongehuwd of zonder geregistreerd partnerschap samen te wonen: dat zal ook in alle gevallen anders zijn. Als je wel getrouwd bent en de relatie gaat over voordat de buitenlandse partner is genaturaliseerd, staat deze toch ook met lege handen en moet ze ook gewoon het land verlaten?

serge81

Hallo

Ik ben de eerste keer toen ik naar de Phills ging samen met een collega van het werk daar naartoe geweest voor drie weken, het was voor ons beide de eerste keer dat we een vliegreis hebben gemaakt en de eerste keer dat we zo ver gevlogen zijn. voordeel van samen met een bekende te gaan je kan samen te dingen ontdekken,  plus de eerste keer is het wel een cultuur shock om op een vreemde plaats terecht te komen, alles is er totaal anders dan hier , mentaliteit , verkeer, dagelijkse leven, heb mijn vrouw daar ontmoet dan en ben de tweede keer alleen er naartoe geweest. De tweede keer is hat makkelijker dan omdat je dan al weet hoe het er aan toe gaat , zoals het gebruik van taxis en waar je op moet letten, ze hadden ons in mijn ogen ons een beetje afgeript op de luchthaven omdat we nog een vliegticket nodig hadden om van Manila naar Cebu te vliegen dat hadden we nog niet geboekt op voorhand en hebben ieder 11000 pesos betaald ter plaatse om op dezelfde dag te vliegen, als je dit online zou doen ben je de helft goedkoper uit , hetzelfde me die fixed busjes op manila als je er een paar keer komt weet je dat je met een shuttle bus voor 20 pesos naar de verschillende terminals kunt geraken , al doende leert men uiteraard maar ik zou als het kan de eerste keer iemand meenemen kwestie van u op u gemak te voelen met iemand dat je al kent hehe

Groetjes Serge

Blauwvinger

Citaat van: Marin op vrijdag  8 januari 2016, 14:43:31
Citaat van: robinson7268 op vrijdag  8 januari 2016, 13:27:14
Trouwen is inderdaad niet nodig, maar al jouw argumenten om niet te trouwen gaan niet op. Zou ze niet kunnen studeren omdat ze getrouwd zou zijn. En je kunt heel goed samen een huis kopen (als je dat zou willen) en een hypotheek kun je ook op één inkomen krijgen èn met een vrouw met een verblijfsvergunning van 5 jaar. Kijkt de bank echt niet van op.
Alleen samenwonen zonder iets te regelen vind ik persoonlijk een beetje unfair voor de Filipijnse partner. Het maakt de relatie ook ongelijk. Je kunt haar elk moment op straat zetten met nog geen nagel om haar kont te krabben. Als je onzeker bent over de relatie, laat haar dan zolang nog in de Filipijnen of ga nog niet samenwonen.

Wat studeren betreft: ze krijgt nu  voor BOL-opleiding (mbo) volledige studiefinanciering, aanvullende beurs en uitwonende beurs. dat is niet als je getrouwd bent. Bovendien ook zorgtoeslag, dat lukt ook niet als je getrouwd bent. Dat van het huis wist ik niet, overigens, ging er automatisch vanuit dat de bank wel moeilijk zou gaan kijken bij een tijdelijke verblijfsvergunning.

Of het al dan niet fair is om ongehuwd of zonder geregistreerd partnerschap samen te wonen: dat zal ook in alle gevallen anders zijn. Als je wel getrouwd bent en de relatie gaat over voordat de buitenlandse partner is genaturaliseerd, staat deze toch ook met lege handen en moet ze ook gewoon het land verlaten?
Ja, en dan de overheid maar schreeuwen, meer normen en waarden.
Ondertussen gaan het Sodommieteren gewoon door. :jajaja:
:ikkeniebegrijp:

HayDirk

ja mijn vriendin komt me oppikken .............ze had me al verwittigd hiervoor .

boeman

22 maart vertrek voor de eerste keer , bezoek aan de schoonfamilie :) voor een maand ter plaatse dus ben es benieuwd ;)

Herbie

aiaiaia bij schoonfamilie, ja wie niet waagt niet wint. Maar het kan perfect uitdraaien ook :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort