Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eerste keer naar de Filipijnen

Gestart door HayDirk, maandag 4 januari 2016, 13:45:11

Vorige topic - Volgende topic

HayDirk

Hallo iedereen
Ik ga einde januari voor de eerste keer naar de Filipijnen om mijn vriendin te bezoeken . Ja ik ben nog maagd hierin ( in Filipijnen bezoeken dan) daarom vraag ik mij verschillende zaken af . Ik heb enorm veel ervaring met Thailand en vermoed dat het ongeveer hetzelfde zal zijn of vergis ik me .
Een vraag waar ik mee zit is : Hoe doen jullie dit onder andere met je smartphone behouden jullie je Belgisch nummer of zijn er betere mogelijkheden

Ik ga voor de eerste keer de familie bezoeken .........zijn er bepaalde zaken waar ik moet op letten ?  Waarschijnlijk gaan we huwen in juli augustus zijn er hier voor belangrijke zaken die ik moet in het oog houden ?

Mijn vriendin is van Davao City . Iemand ervaring daar ?

Alvast bedankt voor alle reacties 

daf105paccar

Net als in Thailand een lokale sim aanschaffen.
Veel goedkoper.

Er zijn hier verschillende leden die in Davao wonen.
Die kunnen je wel op weg helpen.

robinson7268

Mijn vrouw komt ook uit Davao City en ik ben daar in 2008 in de kerk van Ma'a getrouwd. Ik ben nooit in Thailand geweest en kan dus niet vergelijken.

Wat wil je precies weten ? Zorg in ieder geval voor een goede planning als je daar wilt gaan trouwen. Je moet eerst 2 weken in "ondertrouw" en zorg dat je papierwerk op tijd geregeld hebt. Weet wel dat sommige kerken strenge regels hebben voordat je daar kunt trouwen (doopcertificaat en vormsel) Trouw je niet voor de kerk wordt het een stuk gemakkelijker.

panshit

En pas op dat je voor het zingen de kerk uit gaat
Anders kost het je een hoop geld

gertve

In Davao is het wat warmer dan in de rest van de Philippijnen, 38 vandaag tegen 32 in Manila.