Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eerste keer naar de Filipijnen

Gestart door HayDirk, maandag 4 januari 2016, 13:45:11

Vorige topic - Volgende topic

Jan69

Citaat van: robinson7268 op vrijdag  8 januari 2016, 13:27:14
2015
20
Citaat van: Marin op woensdag  6 januari 2016, 14:06:10
Iedere situatie is anders, dit was mijn insteek. Ik heb mijn Fil. partner leren kennen in NL, terwijl ze hier aupair was. Vervolgens ging ze 2 jaar naar Denemarken, was dus eenvoudig om contact te onderhouden en elkaar maandelijks te zien.
Toen de MVV-procedure in: zij inburgeringsexamen leren & halen, wij samen naar Fil. om papieren te regelen. Ik heb haar verteld dat ik trouwen pas wilde nadat ze officieel in NL zou zijn, dat we dan pas echt samen zouden wonen en dat we dan pas echt kunnen beoordelen of we onze relatie goed genoeg zullen vinden om te gaan trouwen. En als we dan gaan trouwen, doen we dat voor de romantiek, en niet voor de papieren. Dat vond ze gelukkig ook een goed idee, inmiddels wonen we alweer een paar maanden samen.

Inmiddels ben ik achter de voordelen gekomen van het niet getrouwd zijn en het niet hebben van een geregistreerd partnerschap: mijn vriendin krijgt zorgtoeslag, is nog geen dertig dus gaat fulltime studeren mét volledige studiebeurs, ik ga een huis kopen. Vooral dat laatste: hoe zou ik dat kunnen doen als ik getrouwd was, en dan de bank uitleggen dat mijn partner maar een verblijfsvergunning voor 5 jaar heeft?
Kortom, ons perspectief is nu duidelijker: zij gaat lekker studeren, dus Ned. diploma halen en taal goed leren, dan een baan zoeken, dan gaan we trouwen als alles goed gaat. Als we gaan trouwen maken we bij de notaris afspraken over het huis.

Ik zei al: iedere situatie is anders. Bedenk van tevoren goed de consequenties van zaken als trouwen etc. Voor een succesvolle MVV/TEV-procedure is trouwen dus NIET nodig!!!

Veel geluk!!

Trouwen is inderdaad niet nodig, maar al jouw argumenten om niet te trouwen gaan niet op. Zou ze niet kunnen studeren omdat ze getrouwd zou zijn. En je kunt heel goed samen een huis kopen (als je dat zou willen) en een hypotheek kun je ook op één inkomen krijgen èn met een vrouw met een verblijfsvergunning van 5 jaar. Kijkt de bank echt niet van op.
Alleen samenwonen zonder iets te regelen vind ik persoonlijk een beetje unfair voor de Filipijnse partner. Het maakt de relatie ook ongelijk. Je kunt haar elk moment op straat zetten met nog geen nagel om haar kont te krabben. Als je onzeker bent over de relatie, laat haar dan zolang nog in de Filipijnen of ga nog niet samenwonen.

Hoeveelzouden ,i dr  iet gewoonwette,ijksa enwonen ipv te huwen? Gaat het verkeerd dan zitten we met alimentatie. A,imentatue zou ten hoogste 2 jaar moeten zijn, maar in belgie kan het heel lang zijn.10j gehuwd is 10j betalen.

Rich

Ja het kan heel lang zijn maar is niet altijd zo hoor.

Ik heb nooit alimentatie voor mijn ex betaald want dat waren we zo overeengekomen bij de scheiding. Zij had haar eigen bedrijf en ik had mijn eigen bedrijf en ze had trouwens inkomen genoeg.

Heb enkel betaald voor mijn kinderen totdat zij een job hadden.
Rich de Nederbelg.

boldy

En hoe is het de heren bevallen voor de eerste keer in De Filipijnen ?

Ik hoop en nog anderen leden hopen met mij (denk ik) dat jullie  je ervaring met ons wilt delen.

Foto's zijn we hier geil van hoor  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

jiggy

Ik deel in jouw nieuwsgierigheid, Boldy...  :biggrinn:

Velen hebben hier vragen en wordt (nuttige) info verstrekt, doch menige daarvan geeft naderhand geen feedback ...

Blauwvinger

De eerste keer in  :smiley-philippines: word je met de neus op het feit gedrukt
dat wij hier in  :eu: goed hebben.

Hier kunnen wij eindeloos over discurseren.
Als je een zak met geld hebt heeft voordelen en nadelen zowel hier  :eu: of in  :smiley-philippines:  :atyourservice:

boldy

Ik vind het echt jammer dat bijna niemand meer een verslagje doet van zijn reis, dat maakt het forum ook leuk.

Daarom mis ik wel een paar leden die of er niet meer zijn of niet meer posten helaas.

De eerste ervaring dat ik in De Filipijnen aankwam was, dat ik kapot ging van de hitte  :jajaja:.

1 ding weet ik nu wel als je naar het buitenland gaat is dat je de Westerse  mentaliteit lekker thuis moet laten. 
Als je dat niet doet is de kans groot dat je in plaats van lekker te genieten van je vakantie je heel gefrustreerd en geergerd rondloopt omdat haast niets gaat op de manier zoals jij wilt dat het gaat.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gertve

Hmm, ik voel me nu toch een beetje aangesproken, onbedoelt  :biggrinn:

Ik zal eens de tijd nemen om een verslag te maken van mijn laatste bezoek.

Cosyns Guy

Citaat van: boldy op vrijdag 22 april 2016, 08:09:55
Ik vind het echt jammer dat bijna niemand meer een verslagje doet van zijn reis, dat maakt het forum ook leuk.

Daarom mis ik wel een paar leden die of er niet meer zijn of niet meer posten helaas.

De eerste ervaring dat ik in De Filipijnen aankwam was, dat ik kapot ging van de hitte  :jajaja:.

1 ding weet ik nu wel als je naar het buitenland gaat is dat je de Westerse  mentaliteit lekker thuis moet laten. 
Als je dat niet doet is de kans groot dat je in plaats van lekker te genieten van je vakantie je heel gefrustreerd en geergerd rondloopt omdat haast niets gaat op de manier zoals jij wilt dat het gaat.
De eerste keer in een vreemd land moet je er vertoeven zoals een kind dat de eerste maal in een snoepjeswinkel rondloopt....nieuwsgierig zijn en alles willen uit proberen...(voor de maniakken hier,daar bedoel ik geen sex mee)  :lachen:  :lachen:

Blauwvinger

En lekker zeuren en janken als je iets niet krijgt  :lachen:

boldy

Haydirk en boeman zouden jullie misschien  eens jullie ervaring  willen delen met ons of is dat een te grote moeite om te doen ??

Jullie zijn beiden nog aktief op het forum zie ik. Toen je wat vroeg kreeg je ook antwoorden  dus zou het sieren om dan e (ik bedoel geeneens een reisverslag maar gewoon wat je ervaring was de eerste keer) eens te vermelden  of het tegen of meeviel.

Ik weet het is geen verplichting  om te doen net zoals het geen verplichting is om te antwoorden op iemand zijn vraag maar het zou jullie wel sieren.

Ik hoop graag iets te vernemen.

groeten Rein.
het leven is net een lul keihard en veel te kort