Transport van persoonlijke spullen naar de Filippijnen

Gestart door Ton_W, dinsdag 3 mei 2016, 13:08:48

Vorige topic - Volgende topic

Ton_W

Hallo Forum leden

Ik ga binnenkort verhuizen naar Panglao, Bohol, en heb dus een transport vraagstuk.
Ik heb al een paar keer gebruik gemaakt van Balik-Bayan dozen, dat ging altijd prima, maar nu heb ik natuurlijk een wat grotere hoeveelheid.

Ik heb al zitten zoeken op vervoer met een container, maar wat het nou kost is me totaal niet duidelijk.
Het liefst zou ik zien dat ze hier een (kleine) container voor de deur zetten, een dag later afhalen en dat ik hem een maand of twee later weer terug zie op mijn adres in Bohol. Met de mogelijkheid om hem nog een tijd langer te huren, want zo'n ding kan op slot, dus je hebt meteen een afgesloten bergplaats.

Heeft iemand dit ooit gedaan, of weet iemand of dit kan? En wat het kost ongeveer?

Rich

Hier kan je iets mee Ton : http://www.seafreightcalculator.com/149/sea-freight-tagbilaran-philippines-to-antwerp-belgium-port-to-port-shipping-20ft-container/

Zeevracht zal zo'n 1800 Euro kosten (20ft container)
Container daar laten staan is uitgesloten. Elke dag dat de container daar staat moet je een serieus bedrag/boete betalen.
Rich de Nederbelg.

Rich

Rich de Nederbelg.

Ton_W

Goede antwoorden. Bedankt.
Het is dus een stuk duurder dan ik verwacht had.
Dan verkoop ik gewoon zoveel mogelijk spullen en de rest gaat in dozen naar Bohol.

Rich

Rich de Nederbelg.

Luke

Dat is een zeer verstandige beslissing!
Je riskeerd op die (oude) spullen nog een heftige tax te betalen. En sentimentele waarden kennen ze hier niet ....

klootzakken (voorheen Jens)

hallo Ton .  ik zou zelf een container kopen , dan heb je ten eerste alle tijd om in te pakken en ten 2e heb je dan een mooie watervaste en inbraak veilige opslag in Bohol  . als je huizen wil gaan bouwen komt zo,n ding ook prima van pas daar.

voor invoer zou ik een balik bayan bedrijf in schakelen , die krijgt zo,n container wel door de douane neem ik aan . er zijn mogelijkheden genoeg te bedenken .

maar goed, het is jou feestje .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luke

Citaat van: jens op donderdag  5 mei 2016, 13:25:39

inbraak veilige opslag in Bohol


Dan zul je daar toch moeten bij slapen.
Een paddeslotje of ketting helpt hier niet veel meer.



Die jongens hebben dit ook al in handen.

klootzakken (voorheen Jens)

wel nee hoor Luke. er zijn tegenwoordig wel middelen waarbij deze betonschaar niets kan uit richten .

maja op de fils weet je het maar nooit  :lachen:.  het zijn ware kunstenaars hehe .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ton_W

Container kopen. Daar had ik wel aan gedacht, maar geen idee wat het kost.
Zal ik nu toch uitzoeken.