Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Betaalkaarten.

Gestart door Rich, vrijdag 5 februari 2010, 16:11:16

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Tijdens mijn laatste twee bezoeken aan de Filippijnen heb ik problemen gehad met met mijn Mastercard.

Toen ik vorig jaar wilde uitchecken in het hotel moesten ze een keer of 6 proberen eer het lukte, alsook in enkele winkels hetzelfde probleem gehad.
Nu ook weer dezelfde problemen en steeds kreeg men de melding, remove card. Heb hem totaal niet één keer kunnen gebruiken.

In Belgie had ik voordien nog betalingen gedaan via internet en geen enkel probleem. Ik ben het vertrouwen kwijt in mastercard, want ik ben het beu steeds voor aap te staan en dat heb ik vandaag mijn bank duidelijk gemaakt en meteen de kaart stopgezet en volgende week kan ik mijn Visa kaart gaan ophalen. Zonder kosten welliswaar.

Sinds vorig jaar had ik mastercard omdat daar een annuleringsverzekering aan vasthangt.

Vroeger had ik Visa en nooit of te nimmer problemen mee gehad.

Volgens mijn bank ligt het probleem in de Filippijnen.

Zijn er nog mensen met dergelijke ervaring?
Rich de Nederbelg.

rudy1962

Rich,
Vorig jaar, in november, geen enkel probleem gehad met mijn Mastercard. Ik heb deze gebruikt in hotels, winkels en ATM automaten,werkte telkens,zonder probleem

Luc

Ik heb dat ooit met een Visa kaart aan de hand gehad. Nergens in het buitenland kon ik er geld mee afhalen. Zelfs in Nederland lukte het niet. Ik ben er toen mee naar Fortis gegaan en er bleek iets mis te zijn bij Visa zelf. Sindsdien was het in orde.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Phille

Afgelopen december in de Philippijnen geweest en soms ook wel is een probleem ... zal wel normaal zijn  :jajaja:

Vorige keren ook ondervonden, dus heb ik maar wat cash van hier meegenomen om zeker te zijn, bleek af en toe een goeie beslissing te zijn.

nils

In de Filippijnen hebben ze soms wonderbaarlijke credit card processors.
Zo kon mijn vader met zijn RABO mastercard geen vlucht boeken bij cebu pacific air, en ik met mijn ING mastercard wel??

Kortom, hou altijd genoeg cash achter de hand en wees niet afhankelijk van een betaalkaart.

Rich

Citaat van: nils op zaterdag  6 februari 2010, 00:20:42

Kortom, hou altijd genoeg cash achter de hand en wees niet afhankelijk van een betaalkaart.

Nee, zeker niet, zou wel erg dom zijn.
Rich de Nederbelg.

Phille

Citaat van: nils op zaterdag  6 februari 2010, 00:20:42
In de Filippijnen hebben ze soms wonderbaarlijke credit card processors.
Zo kon mijn vader met zijn RABO mastercard geen vlucht boeken bij cebu pacific air, en ik met mijn ING mastercard wel??

Kortom, hou altijd genoeg cash achter de hand en wees niet afhankelijk van een betaalkaart.

En als je zoals ik klant bent bij Dexia neem dan je token mee, misschien is dit ook van toepassing bij andere banken maar daar ben ik niet zeker van  :neeneenee:; want toen ik mijn vlucht terug naar Manilla wilde boeken op de site van Philippine Airlines kwam opeens een security check en diende ik mijn token te gebruiken; op zich wel goed natuurlijk  :jajaja: maar ik stond daar wel schoon  :jajaja: dan maar bellen naar het ticket office, is al bij al goed gekomen.

innka3

Citaat van: Phille op zaterdag  6 februari 2010, 02:50:26
diende ik mijn token te gebruiken

vraagje van een  :ikkeniebegrijp: holander ;wat is/zijn token?

Baliw-katok

Een token is een digitale of elektronische handtekening. Het is niet hetzelfde als een elektronische identiteitskaart (eID).

Concreet is het een papieren kaartje met de afmetingen van een bankkaart waarop 24 persoonlijke codes gedrukt staan. Wil u toegang krijgen tot bepaalde beveiligde online diensten van de overheid, wordt u gevraagd om eerst uw gebruikersnaam en paswoord in te vullen en vervolgens één van de 24 codes van uw persoonlijke token (bv. code 13). Op die manier kan u bewijzen dat u wel degelijk de persoon bent die u beweert te zijn.

Baliw-katok

Mawibata



Om gênante situaties te vermijden,  heb ik naast mijn Visa ook een Master card aangeschaft.

De visa kaart (Argenta) is gratis. De Mastercard is van de Bank van de Post.

Mij heeft men gezegd dat het ook verschilt, naargelang door welke bank je Visa/Mastercard uitgereikt is.


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.