Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vraag over vriendin

Gestart door Waskonius, maandag 22 augustus 2016, 12:29:48

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Ja Ronny55 mijn reactie op de post van Waskonius is misschien wel cru, maar ik heb daar duidelijk een reden voor.

Ik heb namelijk een grote afkeer voor koppige mensen  :jajaja: 
Als een kind zijn zinnetje niet krijgt dan gaat hij lopen koppen, en zolang het een kind is kan ik daar inkomen want  kinderen proberen uit hoever ze kunnen gaan.

Als een volwassene zo'n gedrag vertoont is het volgens mij nog niet volwassen en sommige mensen worden nooit volwassen.
Het eerste waar ik op lette toen ik mijn huidige vrouw leerde kennen was dan ook of ze TAMPO gedrag vertoonde en ik heb haar daar een paar keer op getest hoe ze reageerde op bepaalde situaties.
Mijn vrouw vertoont nooit tampo gedrag, en zij gedraagt zich als een volwassen vrouw en dat is wat ik wil want ikzelf ben ook niet koppig.  Wij kennen elkaar nu 7 jaar en leven op die manier in harmonie met elkaar. Waskonius kent zijn vriendin 10 maanden en het TAMPO spook steekt al de kop op. Ja dan zou zeggen "veel geluk, maar zoek maar een ander"

Als er een probleem is, of ik heb iets verkeerd gezegd dan is het een uurtje stil, maar langer duurt het zeker niet, want,.........WIJ PRATEN MET ELKAAR als er iets is wat haar of mij niet bevalt.

Ik oordeelde idd snel in de post van Waskonius, omdat ik merk dat er geen vertrouwen is, maar ik hoop voor hen dat ik ongelijk heb en dat ik het mis heb.
Echter, voor mij is het duidelijk wat voor attitude zijn vriendin heeft, en ook al ken ik het verhaal maar aan een kant,.......zo gedraag je je niet want het lost niets op.

Het is zoals Opinie al aangaf, test haar uit en kijk hoe ze reageert  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Dat is nu net mijn punt, hoe weet je dat zij koppig is? Ken je haar? Je weet het ook zoals ik omdat hij (Waskonius) dat zegt. Uitspraken van iemand die duidelijk gefrustreerd door het feit dat samenleven meer inhoud dan rozengeur en maneschijn. Je bent echt niet de enige die problemen heeft met koppige mensen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

-Ook in simpele dagdagelijkse dingen is haar wil wet. Wanneer ik met een andere iets duurzamer oplossing kom is het negeren al begonnen.

Hoe ik weet of ze koppig is?   Als ik zoiets lees dan weet ik genoeg Ronny55  :jajaja:   
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Hola, ik beweer niet dat het niet zo is, verre van. Wat ik wil zeggen , "Papier is geduldig" , je schrijf wat je wil , de waarheid kan verschillen al naargelang hoe je het inkleurt . Alles heeft min 2 kanten , zelfs een bal heeft een binnen en een buitenkant.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stef boss

stop er dan maar mee ik ben ook gehuwd geweest met zo eentje wat enkel haar goesting wou hier is het duidelijk enkel om geld te doen en haar familie proberen te onderhouden op u kosten bij mij is dit afgelopen op een scheiding ! ben erna met een andere filipina gehuwd en deze is heel anders en beter

Michaela

Ik ben helemaal mee eens met Adik en Ronny55.
Ik ben benieuwd naar het verhaal van zijn vriendin. We horen toch alleen maar het verhaal van Waskonius.
Wij, filipijnse vrouwen uiten meestaal onze verdriet, ongenoegen, ontevredenheid, jaloezie, enzo. onhandig met tampo. Tampo is iets hardknekkig, we kunnen het zomaar niet afleren, tis zoals rijst eten, je kunt ons niet zomaar gekookte aardappel laten eten  :lachen:
Zijn relatie beeindigen is niet de oplossing, ze moeten leren praten over het probleem. Zij moet dat tampo geleidelijk afleren en realiseren dat tampo haar relatie kan kosten.
Misschien een idea om haar een klein budget per week te geven voor de dingen die zij wilt kopen? Daarmee moet ze het doen. En wil zij iets grotere aankopen doen, betekent dat voor haar sparen.
Ook een idee om haar te leren te genieten van andere dingen dan kopen, b.v. samen wandelen in het bos. en dat bedoel ik samen en niet alleen en steeds maar weer totdat zij het begint leuk te vinden. Haar de natuur laten zien, nieuwe bladeren in de lente, kastanjes oprapen in de herfst en het samen koken en eten, in de winter goede schoenen aatrekken, koffie meenemen en wandelen in de kou.
Ook misschien laten sporten, volley, tenissen?
Ook een keer per maand een ontmoeting met een filippijnse vrouwen, goed voor de heimwee?
Als jullie deze probleem samen kunnen oplossen is de relatie sterker dan ooit.
Succes  :thumb:

gertve

Hmmm, ik denk dat een tampo op zich niet verkeerd hoeft te zijn. Ik heb het nog niet mee gemaakt, dat zal vast nog wel een keer komen dan   :biggrinn:
Een voordeen van tampo is dat hiermee voorkomen kan worden dat je dingen uit emotie gaat roepen waar je achteraf spijt van kan hebben.

John1961

Heel eerlijk gezegd, heel vlug stoppen ermee me je vriendin. Zij geeft nu al problemen en om samen met jou op 1 lijn te zitten vanwege financieel......en dan hebben we het nog niet gehad over eventueel financieel steunen familie........wees voorbereid hiermee want het gaat je de keel uithangen. het wordt en is nu al moeilijk met jullie twee maar die houding ken ik maar al te goed. Blijf vrienden en anders niets. Dat ze  jou nu al dwingt tot minder kontakt met familie of vrienden zegt al genoeg. Accepteer dat gedrag niet. Ik vind haar al richting manipulatie naar jou en dat moet je niet accepteren.

Maar goed, denk er even over na, je bent nog niet getrouwd dus open je ogen "want" geen handvol maar een land vol. Zoek een meisje/vrouw die een goede opleiding heeft en zeker wat meer ervaring heeft hoe om te gaan met geld. Sorry, dit is mijn inzicht. Sterkte!

Waskonius

Citaat van: Michaela op maandag 12 september 2016, 01:15:18
Ik ben helemaal mee eens met Adik en Ronny55.
Ik ben benieuwd naar het verhaal van zijn vriendin. We horen toch alleen maar het verhaal van Waskonius.
Wij, filipijnse vrouwen uiten meestaal onze verdriet, ongenoegen, ontevredenheid, jaloezie, enzo. onhandig met tampo. Tampo is iets hardknekkig, we kunnen het zomaar niet afleren, tis zoals rijst eten, je kunt ons niet zomaar gekookte aardappel laten eten  :lachen:
Zijn relatie beeindigen is niet de oplossing, ze moeten leren praten over het probleem. Zij moet dat tampo geleidelijk afleren en realiseren dat tampo haar relatie kan kosten.
Misschien een idea om haar een klein budget per week te geven voor de dingen die zij wilt kopen? Daarmee moet ze het doen. En wil zij iets grotere aankopen doen, betekent dat voor haar sparen.
Ook een idee om haar te leren te genieten van andere dingen dan kopen, b.v. samen wandelen in het bos. en dat bedoel ik samen en niet alleen en steeds maar weer totdat zij het begint leuk te vinden. Haar de natuur laten zien, nieuwe bladeren in de lente, kastanjes oprapen in de herfst en het samen koken en eten, in de winter goede schoenen aatrekken, koffie meenemen en wandelen in de kou.
Ook misschien laten sporten, volley, tenissen?
Ook een keer per maand een ontmoeting met een filippijnse vrouwen, goed voor de heimwee?
Als jullie deze probleem samen kunnen oplossen is de relatie sterker dan ooit.
Succes  :thumb:

Inderdaag Ze hadden gelijk. Ze had gewoon aanpassingsproblemen met het Westerse leven. Nu zijn we een goed jaar verder en ze is ook meer geklimatiseerd. Sommige kantjes blijven en zullen vast altijd blijven.. Je kan ze ook niet kneden zoals je ze wil, en dat..


pinay lover

ik had ook zo'n vrouw voorheen .... 24 jaar mee getrouwd geweest ... en aja, twas een belgische  :lachen:
Nu 4 jaar een Filipijnse madam .... een gierige madam .... :biggrinn: ... geen geld uitgeven dat niet nodig is....

Maar idd Michaela, een relatie is niet gemakkelijk, elkaars cultuur en gewoonten leren aanvaarden en er over praten.
Dat waren mijn eerste woorden jaren geleden toen ik een relatie startte met mijn Imelda .... lieg niet en praat over alles wat je ook maar graag of niet graag hebt ... zo bouw je een goede relatie op