bewijs terugkeer filipijnen bij schengen visa

Gestart door Stefano, donderdag 1 december 2016, 11:25:24

Vorige topic - Volgende topic

Stefano



Ik ben 25  zij is bijna 22 :)
kinderen uiteraard nog niet, natuurlijk vooral op de filipijnen zie je  veel jonge meisjes die al een kind meezeulen.
De afgelopen 9 jaar heb ik er 7 van fulltime gewerkt, dus veel geld apart gezet.
Echter nu studeer ik op afstand van mijn school in Europa daarom staat iemand anders garant.
De laatste jaren nadat ik fulltime gestopt ben met werken(als ik soms in nederland ben werk ik een tijdje  )
heb ik het grootste gedeelte op de filipijnen doorgebracht( daar heb ik bewijs van zoals oude visa's van mij huurcontracten afgelopen jaar en oude vakantietickets met verlbijf , we huren hier ook een appartement wat op haar naam staat.
vandaar dat ik ook gewoon weer samen met haar vertrek naar de filipijnen(al mijn spullen blijven hier gewoon staat(een volledig ingericht appartement en persoonlijke spullen)
de tickets staan geboekt voor eerste week van maart dus tussen de beslissing en de vlucht zit nog 2 maanden.

Het gaat echt puur alleen om hoe te bewijzen dat je teruggekeerd, zoals ik zei een 22 jarige bezit geen ontroerend goed.
en als je zoals haar net haar studie afgerond hebt en gaat werken voor een agency no way dat ze je 3 maanden op vakantie laten gaan, ja alleen als je het contract ontbind

Dus naar mijn mening zijn die voorbeelden gewoon niet realistisch die ze geven van de vfs
Zoals hier ook al wordt gezegd iedereen loopt maar illegaal Europa in en de mensen die echt gewoon gelukkig zijn die hebben pech
Ik bedoel waar praten we over, ik vraag geen permanent verblijf aan we praten over een (zal niet schelden toeristenvisum)

sorry van mijn weinig leestekens ik schrijf op mobiel en daar is het nogal lastig typen



Stefano

Citaat van: Jens op dinsdag  6 december 2016, 07:09:36
die asielklanten worden met bosjes de grens over getrokken ,die mogen wij wel onderhouden , en als zij hier een jaar zijn hebben zij zelfs recht om op vakantie te gaan naar het land dat zij ontvlucht zijn , natuurlijk  hebben zij zich op onze kosten eerst kogelrond gevreten goed in de kleren laten steken en het gebit laten renoveren .daarnaast stelen zij alles wat los en vast zit en krijgen onze meisjes en vrouwen geregeld een beurt .  :lachen:.

dus Stefano ,bij afwijzing van een visum voor uw geliefde [ wat er dik in zit] rest u nog 2 mogelijkheden  .

en wel asiel aan vragen in Nederland voor uw meisje , gewoon zeggen dat zij een drugs dealer is op de Filipijnen en dat haar leven met de huidige president Duterte al daar niet meer zeker is.

of u moet alles aan elkaar liegen en vervalsen wat de ambassade [ind] maar wil horen,vraag mij af of zulks daadwerkelijk gecontroleerd word .

verder vind ik net als Joost  uw bericht  niet erg compleet om er een goed oordeel over te geven .

ik heb zelf  meerdere keren mensen laten over komen van de fils op een toeristen visa en nog nooit hinder ondervonden .maar het verschild nog al per geval . vooral leeftijd en de financiĆ«le situatie spelen een grote rol.
vaak word de eerste aanvraag afgewezen  ,doe je een 2e aanvraag word die veelal wel goedgekeurd [ontmoedigingsbeleid] bij juiste papieren .         

ik wens je veel succes . 

   

Bedoelt u hier een nieuwe aanvraag of het beroep van de eerste bij mogelijke afwijzing ?
En mocht ik in beroep moeten gaan is de uitspraak er denkt u dan binnen 2 maanden na de eerste afwijzing
wat zou u zelf adviseren, een beroep of een compleet nieuwe aanvraag?



vr groet stefano

flipjov

Beroep kan soms wel tijdje duren en is duurder dan een nieuwe aanvraag dus zou eerst voor de nieuwe aanvraag gaan.

Stefano

Oh ze vertelde mij juist dat een beroep rond de 30 dagen duurt en gratis is
je juist geen nieuwe visa aanvraag kon doen de eerste 2 maanden...


flipjov

Ah mss is dat zo voor toeristen visa dat het 30 dagen is. Geen idee

joost


Hallo Stefano.
Ik heb dit verhaal gelezen. De dingen die je aangeeft die zetten ook geen zoden aan de dijk.
1) Je kunt wel 'n flink bedrag gespaart hebben maar daar hebben ze niets aan. Als dat bedrag op is en je hebt geen werk dan heb je nog niets.
2) Dat appartement waar je het over hebt dat brengt ook niets. Dat is wel ontroerend goed maar het is niet in bezit van je vriendin. Zoals je zelf zegt blijft het appartement gemeubileerd achter maar dat doet de IND niks.
3) De bewijzen die je hebt van je visa , huur contracten en tickets van je vakanties daar kun je wel mee aangeven dat je elkaar al langer en beter kent. Op zich zelf is wel iets maar het geeft niet de echte doorslag.
4) Dan je uitspraak dat hier de illegalen zo binnen lopen. Daar heb je wel gelijk in. Maar over dit kunnen we wel de hele dag praten maar het is maar zo en daar kunnen we niets aan veranderen. Ik werk mezelf het vuur uit de sloffen en ik zie er hier ook genoeg op straat rondlopen die de hele dag met hun geslachtsdeel lopen te spelen. Zowel asielzoekers , vluchtelingen als NEDERLANDERS. Ik heb me er maar bij neer gelegd. Ik kan me daar wel druk overmaken maar dat brengt alleen maar hoofdpijn.
Succes met alles.
Joost.
Joost.

klootzakken (voorheen Jens)

hallo Stefano,

het beste kun je even met de IND bellen en je situatie uitleggen ,je zult zien dat je hele aardige medewerkers aan de telefoon krijgt die je echt wel willen helpen,aldus mijn ervaring .

telefoon nr van de IND in Nederland is 08804304030  van uit het buitenland belt u 0031 8804304030.
als je belt moet je je V-nr bij de hand hebben ,als je dit tenminste al bezit .zo als ook naam+voornaam geb datum en geb plaats en je nationaliteit .

je legt je gehele situatie uit en vraagt dan wat je het beste kunt doen op kans van slagen , ik garandeer je dat je hier de beste adviezen  krijgt .

voor de rest ben ik het wel met Joost eens ,maar als je niet vraagt bij de IND weet je het namelijk nooit zeker . gewoon doen ik denk namelijk dat het je wel lukt als je netjes in taal en antwoord blijft bij de IND , vraag wel even met wie je hebt gesproken daar .

veel succes.

jens.........

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

joost

Hallo Stefano.
Dit had ik vergeten vanmiddag mee te posten. Ik las dat Jens je er ook al op wees om dit te doen.
,N V-nummer krijg je als je 'n MVV aanvraagt. Of dat je dat ook krijgt met 'n aanvraag toeristenvisum dat weet ik niet. Gewoon bellen.

De IND is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 uur tot 17:00 uur.
Bel 088 043 04 30 (voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke tarief).
Vanuit het buitenland kunt u bellen naar +31 88 043 04 30.

Groeten.
Joost.

Stefano

Heb net even geprobeerd bellen maar je wordt alleen in de wacht gezet, en dat loopt nogal op als je uit manila belt.
daarna maar via twitter contact gezocht maar daar kreeg ik alleen een niet echt duidelijk antwoord van het staat op de website terwijl ik al had aagegeven dat de  documenten daar ik niet bezit en het alleen voorbeelden waren
Nu ga ik maar als een extra een Tesda training aanvragen in manila voor haar, dat is toch ook een soort training studie wat evt als bewijsmateriaal kan dienen dat ze teruggekeerd omdat je na de tesda training geholpen wordt aan werk...

joost


Hallo Stefano.
Misschien is het 'n idee om , vanuit Nederland , iemand van je kennissen/vrienden/familie kring te laten bellen met de IND om uitleg te laten vragen. Dat is toch wel 'n stuk goedkoper dan dit vanuit Manila te doen. Je kunt wel de een of andere cursus gaan volgen waarvan je denkt dat die eventueel zou kunnen helpen maar ik kan je verzekeren dat dat jullie niet zal gaan helpen. Ik raad je aan om de site van de IND grondig te bestuderen. Dan leg je je ingewonnen informatie van de IND daarnaast en kijk je of er iets mee kunt. Zoals ik al eerder opmerkte zou ik als ik jou was ook toch maar voor de zekerheid even controleren of nagaan of je de door jou gekochte tickets kunt annuleren. Misschien is het , hopelijk , helemaal niet nodig maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Het is toch jammer als je je tickets zo dadelijk in de prullenbak kunt mikken.
Succes .
Joost.