bewijs terugkeer filipijnen bij schengen visa

Gestart door Stefano, donderdag 1 december 2016, 11:25:24

Vorige topic - Volgende topic

Stefano

Ik heb een vraag
Ik ben nu in de filipijnen om het toeristenvisum van mijn vriendin te regelen, ik heb al een afspraak op de ambassade gemaakt.
Ik heb alleen nogal zorgen over het bewijzen van terugkeer naar de filipijnen zoals dat vermeld staat

Nu heeft mijn vriendin nog een huurcontract op haar naam staan van een jaar, dit loopt not 7 maanden door na de geplande terugkeer in de filipijnen.
Tevens heb ik de tickets voor mij en haar al geboekt, we vliegen dus samen terug naar manila na 3 maanden
En heb ik tickets voor 3 weken na de aankomst in manila naar hong kong omdat we daar op vakantie gaan.

Kan iemand mij vertellen of ze dit als genoeg bewijs zullen zien, omdat ik de andere papieren in orde heb
is dit het enige waar ik nog een beetje mee zit...

Ronny55

Vast werk of als ze 'n kind(eren) heeft , dat kan helpen . De vliegtickets al geboekt , je bent wel heel optimistisch  :weetikniet:
Hoop het beste voor je, veel succes .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Stefano

hm het probleem is ze werkt nu wel maar voor een agency dus haar contract loopt gewoon af, het is nou eenmaal niet makkelijk om met werk 3 maanden vrij te krijgen.
Misschien is het voordeel dat we samen nog jong zijn, degene op de ambassade waar ik de afspraak heb
Geeft die ook zijn mening in het proces van visum toekennen of niet of staat die erbuiten?

Tevens is er natuurlijk een huurcontract, en een ticket vanuit manila bij terugkomst naar hong kong
waar ik ook op sta omdat ik terugvlieg naar manila

Of zal dit niet genoeg zijn, Het irritante is het ind de nederlandse overheid en zelfs de vfs global kan er geen duidelijk antwoord op geven.
Na het lezen van diverse verhalen heb ik soms het idee dat het maar gewoon willekeur is bij mensen die worden afgewezen en welke niet.

Maar het totaalplaatje denk ik wel dat het goed komt, ik weet alleen niet hoe strict ze zijn op dit ene punt

stijn54


joost

Hallo Stefano.
Gewoon even op google intikken : toeristenvisum eisen Nederland
Dit kan je misschien helpen : https://ind.nl/Documents/4022.pdf
Succes met alles.
Groeten.
Joost

josv

Citaat van: stijn54 op donderdag  1 december 2016, 12:45:13
Nederland is wel soepeler dan Belgie.

Soepeler is niet het juiste woord volgens mij. Rechtlijnig is beter. Door de jaren heen heb ik veel verhalen gelezen dat  :belgiesmiley: bovenop de eisen nog allerlei aanvullende dingen verzint. In  :nederlandsevlag: is dit niet zo. Heb je goede terugkeer garantie dan blijft het daarbij. Geen gezeur over leeftijds verschil, bewijzen van relatie e.d.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Stefano

hi, bedankt

Een werkcontract zou mooi zijn maar dat is ook makkelijker gezegt dat gedaan, omdat we nog vrij jong zijn
en ze niet al jaren werkervaring heeft of een 'vast contract'
En op die leeftijd ook geen kinderen heeft of al een huis of ontroerend goed bezit uiteraard
Wel heeft ze een sterke band natuurlijk met haar familie
Maar hoe toon je dat aan

aan de andere kant het moet ook maar denk ik een vorm van vertrouwen zijn dat we terugkeren, de toekomst ligt niet in nederland voor mij.
daarom heb ik de vlucht terug naar manila ook voor mij al geboekt
Maar ja  zie dat maar eens uit te leggen dat je toekomst niet in nederland ligt

Evt zou ik haar voor een studie in kunnen schrijven training of cursus na de periode die gepland staat in nederland
Maar ik kan wel allerlei dingen proberen, zolang er alleen vage voorbeelden beschreven staan en de instanties ook niet echt een antwoord hebben wat de beste opties zijn blijft het een heleboel de gissen :ikkeniebegrijp:

pagud

 We durven ook het saldo van haar rekening vragen alsook eventueel bezit van onroerend goed .........

Stefano

Hi

Er staat familie garant onderdak en financieel  dus dan hebben ze alleen de documenten van de rekening garantsteller nodig dacht ik...

stijn54

Citaat van: Stefano op donderdag  1 december 2016, 13:23:56



En op die leeftijd ook geen kinderen heeft of al een huis of ontroerend goed bezit uiteraard.


Wel mijn vriendin heeft een kind maar voor Belgie was dat geen terugkeergarantie, Vast werk moest ze hebben. Belachelijk gewoon.