Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

invoer visboot

Gestart door nico.cheryl, zondag 30 april 2017, 19:59:03

Vorige topic - Volgende topic

Yoghurt69

Citaat van: Adik op zondag 30 april 2017, 20:53:31
Heb 1 keer iets met andere afmetingen dan een balikbayan box verzonden naar de Filippijnen. Met https://www.lvmcargo.nl, was er erg tevreden over. Zo groot als jouw dingen was het niet maar even contact opnemen en veel van je vragen zullen ze kunnen beantwoorden.

Nico als je nu zelf eens een beetje moeite zou doen om te lezen wat onze moderator meteen als antwoord gegeven heeft,
dan zullen al uw bovenstaande vragen opgelost zijn: www.lvmcargo.nl

De Belgische pakjesdienst vind je hier:
http://jesbalikbayanbox.com/index.html

opinie

Citaat van: Yoghurt69 op maandag  1 mei 2017, 14:27:08
onze moderator

Ik zie geen bericht van de admin of moderators? :weetikniet:

:ontopic:

Kan die ovencombinatie gedemonteerd worden? Een compacter bouwpakket in meerdere dozen?

Een boot kan men beter ter plaatse kopen. Vervoerskosten, invoerrechten, registratiekosten, onderhoud en beschikbaarheid van onderdelen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

nico.cheryl

Yogurt, ik heb dat wel goed gelezen. Maar mijn vraag ging dus over die box, als ik weer eens iets wil versturen wat daar misschien wel in past, dan heb ik geen problemen met invoer.
Het zal vast niet de laatste keer zijn dat ik wat verstuur.
@Opini, en nieuwsgierigen, die bbq die ik aan het maken ben kan niet uit elkaar, alleen de as wordt later gemonteerd. Het is de bedoeling iets te fabriceren waar mijn vriendin haaar vader op de markt zijn geld mee kan verdienen. Daarom wil ik het ook multifunctioneel maken. trekhaak achter de auto, en hop naar de markt. Thuis is hij dan ook bruikbaar.
De familie leeft echt erbarmelijk, stoken nog op een houtvuurtje. Als de bbq af is wil ik heb eerst hier goed leren gebruiken, en ook door mijn vriendin. Dan haar vader en moeder over laten komen om ook te laten zien waar hun dochter en kleindochter wonen en hoe wij leven. Dan kunnen ze zelf hier leren wat er mee mogelijk is. Dan na sturen als zij weer naar huis gaan.
Mijn opzet is de familie onafhankelijk te maken, ik wil namelijk niet mijn leven lang elke maand geld sturen om hun daar te onderhouden.
Als het bbq project werkt post ik wel wat foto's. Ben nu druk met schilderwerk bij een vriend, en straks als ik de sleutel heb van mijn nieuwe huis, dan moet ik daar ook aan de gang met opknappen. want nieuw is tussen aanhalingstekens  :happy2: als mijn vriendin hier is dan zal het de eerste tijd ook wel erg druk zijn met opstartzaken. scholing e.d.
Het bootje dat zet ik wel uit mijn hoofd. Ik heb gezien dat er daar genoeg te krijgen is. bedankt voor de linkjes, bedankt R de Jong
tot zover, ik hoop dat ik zulke goede feedback mag houden op mijn postings.
Groeten Nico 
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

Luc

Op elke hoek van de straat hebt ge daar bbq standjes met streetfood. De ene naast de andere. Ze slaan U daar mee dood.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

In Ormoc heb je zo de barbeque plaza, tientallen standjes naast mekaar. In het weekend heb je dan nog de Quadro, ook vol met bbq standjes, dan heb ik het nog niet over de karretjes met bbq op elke hoek van de straat. Dat is overal zo.


There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

nico.cheryl

Citaat van: Luc op maandag  1 mei 2017, 19:12:54
Op elke hoek van de straat hebt ge daar bbq standjes met streetfood. De ene naast de andere. Ze slaan U daar mee dood.

Dat weet ik Luc, ik heb me er wel in verdiept. Je moet niet het zelfde maken als de buurman. Ik wil ze leren visroken, en daar naast iets speciaals op de bbq, maar ook hu eigen inbreng is ok. Zolang ze maar niet op die steen blijven zitten, en wachten tot er weer gestort is.
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

innka3

Citaat van: nico.cheryl op maandag  1 mei 2017, 11:20:15
Citaat van: Yoghurt69 op zondag 30 april 2017, 23:36:50
hieronder een foto van een "balikbayan" box die 2,5 maand eerder in België werd afgehaald, de wereld rondreisde en ongeschonden aan huis werd afgeleverd in het zuiden van de Filipijnen
de naam verwijst naar het verzenden: "vrij van import kosten"



wat zijn de maten van zo'n box, en zijn er speciale papieren voor? max van het gewicht,of max aan maten. stuur je die via parcel? of is het een afhaal service van een transporteur aldaar? de kosten van verzending. Is het ook voor Nederland of alleen voor Belgie ? Wat een nit wit he. Maar dit is wel de beste manier om aan info te komen. Bedankt. Nico
https://www.lvmcargo.nl/

Yoghurt69

@opinie: ik had even adik en moderator verwisseld, excuses
maar Adik had deze link gepost https://www.lvmcargo.nl waar je alle informatie vind voor het versturen naar de Filipijnen
deze mensen kan je ook telefonisch bereiken en zullen je met woord en daad bijstaan ivm. uw bbq opsturen
op hun website kan je trouwens alle info vinden betreffende de gestelde vragen van Nico
zoals:
"wat zijn de maten van zo'n box, en zijn er speciale papieren voor? max van het gewicht,of max aan maten. stuur je die via parcel? of is het een afhaal service van een transporteur aldaar? de kosten van verzending. Is het ook voor Nederland of alleen voor Belgie ? Wat een nit wit he. Maar dit is wel de beste manier om aan info te komen. Bedankt. Nico"

@Nico: je bent niet de eerste die een nobel idee heeft om de schoonfamilie te helpen ... wat ik trouwens apprecieer
maar alvorens te hard van stapel te lopen kan ik je enkel adviseren eerst wat persoonlijke ervaring op te doen met het land, de cultuur, bevolking en zeker niets te overhaasten
Hebben die mensen een auto om deze bbq te vervoeren? Mag ik uit je berichten opmaken dat je vriendin en jullie kind al in België wonen? Zo niet denk er ook eens aan dat je om haar ouders in België op te leren je ook voor hen een visum nodig hebt en zelf alle kosten voor vluchten en dergelijke zal moeten bekostigen. Het versturen van die bbq lijkt nu wel niet meer zo dringend precies.

Al lijkt mijn feedback misschien niet zo positief, zelf ben ik nog steeds dankbaar aan de forumleden en vrienden die mij enige jaren geleden bij mijn eerste Filipijns avontuur, terug met beide voeten op de grond hebben gezet.


nico.cheryl

He Yoghurt, die link onder aan die mail had ik over het hoofd gezien. Inmiddels al een e-mail verstuurd naar dat bedrijf. En even iets recht zetten. Ik woon niet in België.
Lijkt me duidelijk toch in mijn profiel. Ik loop niet te hard van stapel, maar ben wel iemand die naar mogelijkheden zoekt, en vooral moeilijkheden uit de weg probeer te gaaan. Juist daarom probeer ik wat te verzinnen om de fam daar het zelf te laten verdienen, en niet dat ik er jaren voor op moet draaien.
En ik moet ook eerlijk zijn, ik haal hun beste inkomstenbron weg daar. Mijn meisje heeft jaren daar de kar getrokken. Nu is zij aan de beurt voor een goed leven.
Ik heb haar ook al te veel verteld, alles wordt doorgebrieft, Gelukkig nog niets verteld over de plannen van een visboot. de bbq dat weet ze , en ook van de plannen om over een jaar of zo, misschien nog wat later haar ouders hier heen te halen voor vakantie. Dat is namelijk goedkoper dan dat wij terug gaan naar daar. Wij zijn met z'n drieën zie je. En het moet ook goed zijn voor haar ouders om de situatie hier te zien. aan de andere kant misschien wel niet, zullen ze het ooit kunnen begrijpen dat wij het hier zo goed hebben? En natuurlijk willen zij ook een stukje van de taart, niet zo gek. Maar van dag 1 heb ik haar duidelijk gemaakt dat een gezin in Nederland boven de familie gaat. Daar zit wel een probleem. zij zien het verschil niet. En als je het goed bekijkt, en dan bekijk ik het met Nederlandse ogen, weet niet hoe het is in het zuiden namelijk. wij hebben een pensioen, en ik heb het gewoon goed. zij kennen het begrip pensioen niet. Hun kinderen zijn hun pensioentje. Dat neem ik hun dus af. Iets om bij stil te staan.
voor alle duidelijkheid, ik ben niet zo groen als je of jullie misschien denken. Ik heb meer met dit bijltje gehakt.Daarom snap ik ook veel berichten niet, of reageer daar anders op. Waarom trouwen zoveel mannen, dat is nergens voor nodig. zouden we een topic van moeten maken...Het is alleen een eis van de dames daar.  ik heb dat heeeeeel erg duidelijk gemaakt aan haar. been there done that, twise ! no way ! ze kunnen mijn leven leuker maken, en ik zal haar leven leuker maken, niet moeilijker en ik laat me zeker niet rippen.
Zo weer een heel verhaal.en dat twise, dat is alleen getrouwd, wat er op lijkt nog veel meer keer. all over the world.
maar deze is zo lief, met niets of niemand te vergelijken. Ze heeft mij ook veranderd. En dat voelt erg goed. so you never know...
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

Yoghurt69

Hé Nico Belg of Nederlander maakt voor mij geen verschil hoor
LVM is trouwens uit  :nederlandsevlag: en naar mijn bescheiden mening net iets beter dan de  :belgiesmiley: service.
Bij de visum vermelding was ik inderdaad verkeerd en mss wel iets makkelijker in  :nederlandsevlag: dan  :belgiesmiley:

Na jouw laatste verhaal gelezen te hebben herzie ik graag mijn mening.
Wat betreft het weghalen van hun pensioen: volledig mee eens.
Zelf heb ik ook al enkele ideeën, lees hulp aangeboden aan de  :smiley-philippines: familie maar keer op keer ben ik ontgoocheld geweest naar de opvolging hiervan.
Bovendien ben ik met mijn pinay die hier bij mij woont ook niet getrouwd maar aan mijn pensioen denken daar is het voor mij nog te vroeg voor.
1994 was mijn eerste bezoek aan de  :smiley-philippines:
Vergelijk ik de situatie nu met meer dan 20 jaar terug dan kan ik enkel concluderen dat de Westerse wereld een enorme sprong voorwaarts heeft gemaakt en  :smiley-philippines: achtergebleven zijn.
Deels religie of wat dan ook de  :smiley-philippines: heeft de sterkste bevolkingsgroei gehad in Asië.
Van 7 miljoen begin vorige eeuw naar meer dan 100 miljoen op heden.
Net die kinderen die later zorgen voor hun ouders lijkt voor mij het probleem van armoede.
Draai je hier de klok een eeuw terug dan was het hier net hetzelfde verhaal. (kinderen voor bejaarde ouders zorgen)
Om de armere bevolking een betere toekomst te bieden moet je net die negatieve spiraal proberen om te draaien.
Daarbij kan een origineel idee (bbq mss) zeker een hulpmiddel zijn voor je vriendin haar familie.