Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

invoer visboot

Gestart door nico.cheryl, zondag 30 april 2017, 19:59:03

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Yoghurt69 op dinsdag  2 mei 2017, 00:08:23
Hé Nico Belg of Nederlander maakt voor mij geen verschil hoor
LVM is trouwens uit  :nederlandsevlag: en naar mijn bescheiden mening net iets beter dan de  :belgiesmiley: service.
Bij de visum vermelding was ik inderdaad verkeerd en mss wel iets makkelijker in  :nederlandsevlag: dan  :belgiesmiley:

Na jouw laatste verhaal gelezen te hebben herzie ik graag mijn mening.
Wat betreft het weghalen van hun pensioen: volledig mee eens.
Zelf heb ik ook al enkele ideeën, lees hulp aangeboden aan de  :smiley-philippines: familie maar keer op keer ben ik ontgoocheld geweest naar de opvolging hiervan.
Bovendien ben ik met mijn pinay die hier bij mij woont ook niet getrouwd maar aan mijn pensioen denken daar is het voor mij nog te vroeg voor.
1994 was mijn eerste bezoek aan de  :smiley-philippines:
Vergelijk ik de situatie nu met meer dan 20 jaar terug dan kan ik enkel concluderen dat de Westerse wereld een enorme sprong voorwaarts heeft gemaakt en  :smiley-philippines: achtergebleven zijn.
Deels religie of wat dan ook de  :smiley-philippines: heeft de sterkste bevolkingsgroei gehad in Asië.
Van 7 miljoen begin vorige eeuw naar meer dan 100 miljoen op heden.
Net die kinderen die later zorgen voor hun ouders lijkt voor mij het probleem van armoede.
Draai je hier de klok een eeuw terug dan was het hier net hetzelfde verhaal. (kinderen voor bejaarde ouders zorgen)
Om de armere bevolking een betere toekomst te bieden moet je net die negatieve spiraal proberen om te draaien.
Daarbij kan een origineel idee (bbq mss) zeker een hulpmiddel zijn voor je vriendin haar familie.
welke sprong voorwaarts ? dat meen je toch zeker zelf niet , daar ben ik het totaal niet mee eens .
of u bent de laatste 20 jaar niet op de Filipijnen geweest of je hebt geen oog voor economie.

voorbeeld dat iedereen kan zien daaro .

nieuwe bromfietsen , nieuwe auto,s .
her en der nieuwe ziekenhuizen.
allemaal een mobiele tel .
nieuwe huizen vliegen met bosjes de grond uit.
je ziet avond,s  nog sporadisch lampjes in de zee.
fastfood ketens zitten overvol .
de bouwgrond prijs is in 10 jaar 3 maal over de kop gegaan .
oudere mensen hebben recht op een uitkering of iets wat er op lijkt .
zelfs de drugshandel is aan banden gelegd of de kop in gedrukt , of uitgemoord .
prijzen is winkels zijn nagenoeg het zelfde als in Europa , zo niet duurder .

enz enz enz .

dit moet allemaal betaald worden door , dus zij hebben er het geld voor  , een andere conclusie is er niet .

we zullen over die welbekende westerse sprong maar zwijgen , de tranen vliegen mij in mijn ogen  :jajaja:.
het is hier in Europa zo goed dat wij met zijn allen vliegles krijgen  :jajaja: maar dan van honger tegen de muur .
de rijken worden weer rijker en de armen weer armer .
de pc bracht de macht bij de mens, anders voorzag ik weer meer mensen in de kerk . over de voedselbanken maar te zwijgen .

:atyourservice:


     
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

nico.cheryl

Citaat van: Jens op dinsdag  2 mei 2017, 09:07:22
Citaat van: Yoghurt69 op dinsdag  2 mei 2017, 00:08:23
Hé Nico Belg of Nederlander maakt voor mij geen verschil hoor
LVM is trouwens uit  :nederlandsevlag: en naar mijn bescheiden mening net iets beter dan de  :belgiesmiley: service.
Bij de visum vermelding was ik inderdaad verkeerd en mss wel iets makkelijker in  :nederlandsevlag: dan  :belgiesmiley:

Na jouw laatste verhaal gelezen te hebben herzie ik graag mijn mening.
Wat betreft het weghalen van hun pensioen: volledig mee eens.
Zelf heb ik ook al enkele ideeën, lees hulp aangeboden aan de  :smiley-philippines: familie maar keer op keer ben ik ontgoocheld geweest naar de opvolging hiervan.
Bovendien ben ik met mijn pinay die hier bij mij woont ook niet getrouwd maar aan mijn pensioen denken daar is het voor mij nog te vroeg voor.
1994 was mijn eerste bezoek aan de  :smiley-philippines:
Vergelijk ik de situatie nu met meer dan 20 jaar terug dan kan ik enkel concluderen dat de Westerse wereld een enorme sprong voorwaarts heeft gemaakt en  :smiley-philippines: achtergebleven zijn.
Deels religie of wat dan ook de  :smiley-philippines: heeft de sterkste bevolkingsgroei gehad in Asië.
Van 7 miljoen begin vorige eeuw naar meer dan 100 miljoen op heden.
Net die kinderen die later zorgen voor hun ouders lijkt voor mij het probleem van armoede.
Draai je hier de klok een eeuw terug dan was het hier net hetzelfde verhaal. (kinderen voor bejaarde ouders zorgen)
Om de armere bevolking een betere toekomst te bieden moet je net die negatieve spiraal proberen om te draaien.
Daarbij kan een origineel idee (bbq mss) zeker een hulpmiddel zijn voor je vriendin haar familie.
welke sprong voorwaarts ? dat meen je toch zeker zelf niet , daar ben ik het totaal niet mee eens .
of u bent de laatste 20 jaar niet op de Filipijnen geweest of je hebt geen oog voor economie.

voorbeeld dat iedereen kan zien daaro .

op het volgende wik ik wel even reageren, weet niet of het makkelijk leest, maar er zijn zaken die je ook anders kan zien.

nieuwe bromfietsen , nieuwe auto,s .
De familie deelt een tweetakt scooter, niet echt te vergelijken met een scooter hier. een auto kunnen ze zich veroorloven omdat mijn vriendin vijf jaar er voor hebt gewerkt in HK. En ik de afbetaling voor de rest heb gedaan, anders had hij al weer in beslag genomen geworden door een loanshark.

her en der nieuwe ziekenhuizen.

Alleen voor mensen die het zich kunnen veroorloven, die kunnen naar een wat betere kliniek, anders kom je in het "normale" ziekenhuis, daar kom je binnen na eeen ongeval, geen EHBO, wachten op je beurt, ga je dood in die tijd dat je wacht, jammer, ga je niet dood, dan lig je wel tussen de mensen die dus wel dood gaan ! Dit is de waarheid !

allemaal een mobiele tel .

ja maar geen iphone 6 of 7. is het goeddkoopste van het goedkoopste, en een abonnement kunnen ze zich niet veroorloven.

nieuwe huizen vliegen met bosjes de grond uit.

Mijn vriendin woont in een huisje, dat op instorten staaat, de vloer kan je niet op lopen, als je niet weet welke plank nog wel jou gewicht kan dragen, anders lig je in het kippenhok er onder ...

je ziet avond,s  nog sporadisch lampjes in de zee.

Klopt, veel vis wordt er niet gevangen s'nachts.

fastfood ketens zitten overvol .

En rond die fastfoods wordt alleen gebedeld door kinderen die geen ouders hebben.

de bouwgrond prijs is in 10 jaar 3 maal over de kop gegaan .
oudere mensen hebben recht op een uitkering of iets wat er op lijkt .
zelfs de drugshandel is aan banden gelegd of de kop in gedrukt , of uitgemoord .
prijzen is winkels zijn nagenoeg het zelfde als in Europa , zo niet duurder .

enz enz enz .

idd, ik kan nog wel even door gaan, met de armoede op te noemen..


dit moet allemaal betaald worden door , dus zij hebben er het geld voor  , een andere conclusie is er niet .

Verkeerde conclusie dus.

we zullen over die welbekende westerse sprong maar zwijgen , de tranen vliegen mij in mijn ogen  :jajaja:.
het is hier in Europa zo goed dat wij met zijn allen vliegles krijgen  :jajaja: maar dan van honger tegen de muur .
de rijken worden weer rijker en de armen weer armer .

Ik heb met je te doen .... maar dan ben ik  :¨l
de pc bracht de macht bij de mens, anders voorzag ik weer meer mensen in de kerk . over de voedselbanken maar te zwijgen .

gelukkig kunnen wij nu communiceren, en vertellen over de andere kant van de wereld. En zien hoe de problemen daar opgelost worden. Hoe de president zijn mensen af laat schieten.
laatste bericht, valt dan niet onder de reaktie op jou verhaal, maar er zijn twee kinderen van de school gewoon meegenomen, ontvoerd dus, voor organen handel.

:atyourservice:

het is maar welke kant je op kijkt he.  :negatief:


   
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

Yoghurt69

zo zie je maar waar een visboot niet allemaal goed voor is  :lachen:

ik had expliciet het woord "armere" bevolking vermeld
wij uit de lage landen hebben de kleinste marge tussen arm en rijk wereldwijd
ieder zijn mening

dozo

misschien beter de auto verkopen en van dat geld het huisje en vloer opknappen :jajaja:

klootzakken (voorheen Jens)

sorry hoor ik heb het allemaal op tv gezien, ben nog nooit op de Filipijnen geweest. dus als ik ver naast de waarheid zit is de tv schuld er aan .
er zijn ook mensen die liever een boot op sturen en een bbq van 500 kg .  :lachen: in plaats van een nieuwe vloer bij die armoezaaiers thuis te vervangen .
vergeet het water niet mee te sturen , dat hebben zij er ook niet .  :lachen:  en IK de afbetaling voor de rest heb gedaan , heb IKgoed gedaan hoor . ben trots op u .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luc

Er is inderdaad een steeds grotere middenklasse met geld en die dat ook graag laten zien. Dat zie je duidelijk in de yuppie plaatsen zoals Starbucks, Bo's Coffee etc... De meerderheid die daar zitten zijn tegenwoordig Filipinos. Allemaal met dikke SUV's. Op afbetaling uiteraard. Sparen kennen ze niet en wanneer er eentje serieus ziek wordt kan men ook snel zeer diep vallen want een degelijke ziekteverzekering hebben ze niet nodig. Dat heb ik verleden maand nog gezien. Florerende zaak van 2de handswagens, ziek, nierdialyse, zaak eerst moeten verkopen om dat te betalen. Paar weken geleden begraven. Vrouw en kinderen terug naar de ouders want totaal berooid.

Recent ook nog met verre schoonfamilie. Man werkte al jaren in Saoudi, nu moet hij op pensioen gaan op 58j. Naar het schijnt is dat zo in Saoudi met OFW's. Krijgt dan wel een flinke zak geld. Al een Ford Ranger Wildtrack gekocht van rond de 1,3 miljoen pesos. Tja, hun probleem later...
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

kristof19

En ik als arme westerling kan binnenkort weer hongerig staan verlangen naar de sappige wagyu steaks in supermarkt Rustan's in mijn provinciehoofdstad  :jajaja:
Ik moet het stellen met zo nu en dan een Australian steak.
O had ik maar die dure vloertegels niet gekocht  :lachen:

Luc

tja, je kunt wel zeggen alles is duur geworden maar in feite komt dat vooral omdat de euro zo fel in waarde is gezakt.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

nico.cheryl

er zijn ook mensen die liever een boot op sturen en een bbq van 500 kg .  :lachen: in plaats van een nieuwe vloer bij die armoezaaiers thuis te vervangen .
vergeet het water niet mee te sturen , dat hebben zij er ook niet .  :lachen:

het was de bedoeling de bbq zo te verpakken dat ze het hout voor de vloer konden gebruiken. Je ziet het, weer een oordeel op niets af.
En Jens, ik hoop dat de moderator mee leest. Het staat niet echt fraai, als jij de familie van mijn vriendin als "armoedzaaiers bestempeld" respectloos hoor, je verdient echt een pluim.
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

R.deJong

Citaat van: Luc op dinsdag  2 mei 2017, 21:30:25
tja, je kunt wel zeggen alles is duur geworden maar in feite komt dat vooral omdat de euro zo fel in waarde is gezakt.

Onder Pnoy de Peso was meestal rond de 42
Nu 50 (Dollar)
dat betekend dat alles wat ingevoerd wordt vanuit het buitenland 20% duurder wordt..
De staats schuld in nu ook  P6.115 trillion  ivm de lage koers van de Peso.