Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

invoer visboot

Gestart door nico.cheryl, zondag 30 april 2017, 19:59:03

Vorige topic - Volgende topic

nico.cheryl

Hallo allemaal, ik heb een vraag, :weetikniet: en misschien heeft iemand daar hier een antwoord op.
Ik zou graag voor de vader van mijn vriendin een visboot versturen in een 20 voet container. Heeft er iemand een idee wat dat gaat kosten qua invoer? en ik wil ook een hele grote bbq versturen , daar wil ik mee beginnen, maar die bbq heeft een flink formaat.  is twee meter hoog en een meter in doorsnede. dat zal gewoon een kist met zeevracht worden, maar ook voor die zaken ben ik bang dat ze flinke invoerrechten vragen. Dus is er iemand die al zo iets gedaan heeft, zou je mij je ervaring willen delen a.u.b.
Groet Nico 
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

Adik

Heb 1 keer iets met andere afmetingen dan een balikbayan box verzonden naar de Filippijnen. Met https://www.lvmcargo.nl, was er erg tevreden over. Zo groot als jouw dingen was het niet maar even contact opnemen en veel van je vragen zullen ze kunnen beantwoorden.

nico.cheryl

kan je me vertellen wat een balikbayanbox is Adik? en contact opnemen met wie ? is er een aanspreekpunt van de douane daar. Die niet zelf zijn eigen regeltjes schrijft.. heb al een keer een slechte ervaring, met een kleine doos. Volgens mijn vriendin gaat het altijd zo. Gelukkig deze keer geluk gehad. pakje was al afgeleverd, en ze kwamen een paar dagen later om nog eens 3000 peso. ik wilde de de ontvanger , een zwager van mijn vriendin niet in de problemen brengen want het was nog afgeleverd op zijn werk ook. Maar mijn vriendin greep in," niets betalen dit is fraude"  :neeneenee:
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

Yoghurt69

hieronder een foto van een "balikbayan" box die 2,5 maand eerder in België werd afgehaald, de wereld rondreisde en ongeschonden aan huis werd afgeleverd in het zuiden van de Filipijnen
de naam verwijst naar het verzenden: "vrij van import kosten"


Luc

boten zijn er anders genoeg in de Filippijnen...
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pjottr

snap echt niet dat je dit wil doen
Barbeque's zat hier en vissers boten kun je beter hier kopen of laten bouwen. De pacific is anders dan de Noordzee en boten hier zijn zeewaardig
voor hier Laten bouwen kost je de kop niet Beetje flinke banka kun je al voor ca 300K laten maken hier
Je moet alleen de vertrouwde mensen vinden
Dus...............
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

klootzakken (voorheen Jens)

de wonderen zijn de wereld nog niet uit , is die boot bedoeld voor op zee of rivier of meer ? . hoelang ken je die fam al ? . denk je de cultuur van het land te begrijpen ? . waarom een boot uit Ned ? is je schoonvader visser of vist hij af en toe ? boot met motor of zonder ? platbodem of met een kiel? en waarom een bbq op sturen ? .

je kunt zo navragen wat een container versturen kost , denk ook eens aan een oude container te kopen als je zulks met uw inhoud  uberhaubt het land binnen krijgt , kun je van die oude container mooi een stevige schuur maken .

motorboot voor op de zee moet verplicht registratie hebben en zee waardig zijn , hoe klein ook . de bestuurder moet gediplomeerd zijn [kapitein]  , dat geld ook op de Filipijnen,  hou hier rekening mee. hier word streng op gecontroleerd .

dus al met al is de goede raad van Pjottr zo slecht nog niet .

veel succes Nico .





grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

R.deJong

https://www.olx.ph/all-results?locationName=&q=barbeque

https://www.olx.ph/cars-automotives/boats-aircrafts-recreational-vehicles?q=boat

500 euro
https://www.olx.ph/item/motor-bangka-ID7WsT1.html?h=ede3e78b13
Condition: 2nd Hand (Used)
Warranty: No Warranty
Year: 2014
Make: Yamaha
Model: 7.5
Transmission: Manual
Mileage: 0 to 10000 Kilometer
Fuel: Gasoline
Plate: 542378
Location: Davao City, Davao del Sur
Date Posted: 20 April 2017
Category: Boats, Aircrafts and Recreational Vehicles

nico.cheryl

bedankt mannen voor de reacties. boot lijkt daar ook goed te koop dus, wat ik eigenlijk wilde is een visboot, ook voor biggame fishing. ook dat ik hem zelf kan gebruiken als ik daar be.
De BBQ is zelf gefabrikeerd, ik kan hem gebruiken als rookoven, en als ik hem kantel, dan als super BBQ, en staand ook te gebruiken als pizza oven. op wielen achter een auto te verplaatsen. is niets iets dat je vindt online. de boot hoop ik dat ze er mee kunnen makrelen vissen voor hun zelf. wel een dingetje dat je je papieren daar voor moet hebben. Ik ben daar op duikvakantie geweest, en geloof niet dat iedereen die er mee vaarde ook een certificaat had. Maar goed iets met een dikke motor zal wel wat anders zijn. Ik denk de familie goed genoeg te kennen om in eerste instantie de BBQ op te sturen, de boot is gewoon iets voor de toekomst, ik hoop er regelmatig heen te kunnen, jaarlijks of in ieder geval elke twee jaar. de vader van mijn vriendin is in het dorp waar ze wonen, dicht bij de kust, officier. wat het in mag houden weet ik niet . iets van gemeente ambtenaar. Heel erg bedankt voor de feedback. hier heb ik wel wat aan.
Nico  :thumb:
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

nico.cheryl

Citaat van: Yoghurt69 op zondag 30 april 2017, 23:36:50
hieronder een foto van een "balikbayan" box die 2,5 maand eerder in België werd afgehaald, de wereld rondreisde en ongeschonden aan huis werd afgeleverd in het zuiden van de Filipijnen
de naam verwijst naar het verzenden: "vrij van import kosten"



wat zijn de maten van zo'n box, en zijn er speciale papieren voor? max van het gewicht,of max aan maten. stuur je die via parcel? of is het een afhaal service van een transporteur aldaar? de kosten van verzending. Is het ook voor Nederland of alleen voor Belgie ? Wat een nit wit he. Maar dit is wel de beste manier om aan info te komen. Bedankt. Nico
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)