Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

manilla wat is er de moeite?

Gestart door hakke, donderdag 25 mei 2017, 14:47:26

Vorige topic - Volgende topic

hakke

kan er mij iemand vertellen what the places to see zen in manilla? :denk:
Plaatsen die de moeite zen om te zien?

Ben van plan dit jaar manilla te bezoeken maar weet eigenlijk nog ni of het de moeite is? :weetikniet:
Moet er toch zijn dus daarmee dat ik daar even wilde stoppen en misschien daarna naar ergens anders verder te reisen misschien iemand nog tips... :ikkeniebegrijp:

Rich

Net buiten Manila:    Corregidor island is absoluut de moeite als je interesse hebt in wat geschiedenis.
                              Lake Taal, Taal vulkaan.
                              Hidden Valley Springs.
                              Smokey mountains (Manila Tondo)

Allemaal paar keer geweest en de moeite voor een daguitstap.
Rich de Nederbelg.

hakke

dank u rich voor de tips de drie eerste lijken mij wel de moeite precies :applaus:

Maar de smokey mountain :denk: vond dit op het internet :ikkeniebegrijp:

Smokey Mountain is a world you'd rather don't want to see. In Manila's largest dumpsite the poorest of the poor are making their livelihood by picking up garbage.

Misschien zit ik verkeert maar dat gaf het internet mij :lachen:

Rich

Klopt Hakke, er zijn mensen die de armoede daar niet kunnen zien, maar ik vind het interessant om te weten en om het  gezien te hebben.



Rich de Nederbelg.

ganda


Wens je wat meer te weten over dat stort : http://www.filippijnen.org/index.php?topic=8206.0

de foto's zijn van begin jaren '90.


Michaela


gertve

Op de dagtrip naar Taal kwamen we op de terugweg langs squatters. Ik voelde me daar niet zo prettig bij, om 'vermaakt' te worden met de harde realiteit van deze groep mensen. Ik weet het niet, voor mij voelt dat niet prettig.

ganda

Citaat van: gertve op donderdag 25 mei 2017, 21:44:57
Op de dagtrip naar Taal kwamen we op de terugweg langs squatters. Ik voelde me daar niet zo prettig bij, om 'vermaakt' te worden met de harde realiteit van deze groep mensen. Ik weet het niet, voor mij voelt dat niet prettig.

Het gaat om de confrontatie met die harde realiteit, de ontnuchtering, het beseffen van hoe goed we het hier hebben.


Rich

Rich de Nederbelg.

Michaela

Ook bedoeld voor buitenlanders met roze brillen op en die steeds roepen dat het goed gaat met de filippijnse economie.  :daag:
En ja, ik kan wel voorstellen dat het niet prettig is daarmee geconfronteerd te worden, men zou de neiging hebben om daarna te helpen, maar in je eentje de wereld helpen gaat niet.
Heb je geen hart van steen, zou ik daar ook maar wegblijven.
Wil je wel een compleet beeld van Filippijnen hebben dan denk is dat een bezoek hier een must is.