Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraag Visum C, tijdspanne?

Gestart door Pieter30, woensdag 8 november 2017, 01:16:14

Vorige topic - Volgende topic

kaetemi

Citaat van: tipsy op maandag  2 september 2019, 10:01:10Dat is weer iets anders, ik vraag een gewone visum aan voor bezoek aan Europa.
Een visum voor EU-familieleden is ook een type C, maar een die zelfs afgeleverd moet worden volgens een versnelde procedure binnen de 15 dagen na aanvraag, zonder extra documenten te vragen...

Ze schudden het maar uit hun mouw daar.

Als ge wilt een klacht indienen, procedure is om eerst te klagen bij de overheidsinstantie zelf, dat is hier:
https://diplomatie.belgium.be/nl/Contact/klachten
en vervolgens als het niet genoeg is, kunt ge verder bij de ombudsman, hier:
http://www.federaalombudsman.be/nl/klachten/klachten
Kaetemi

kaetemi

Citaat van: tipsy op maandag 22 juli 2019, 08:59:40
Citaat van: Maako op maandag 22 juli 2019, 08:20:36
Maar heb van een vertaler die werkt voor de Embassy gehoord dat voor 90% een visum C wordt geweigerd, je moet echt al een zeer goed dossier hebben met harde bewijzen.
En 90 % is ook wat ik heb gehoord. Vind je dit normaal? Dat zou betekenen dat dus 90 % van de aanvragen ook nep zijn of dat applicant niet van plan zou zijn terug te gaan?

Toch maar even de officiële statistieken bovenhalen:
https://ec.europa.eu/home-affairs/what-we-do/policies/borders-and-visas/visa-policy_en#stats

Belgium   PHILIPPINES   MANILA
Uniform visas applied for: 5882
Total uniform visas issued: 5261 (waarvan 2322 multiple-entry)
Uniform visas not issued: 501
Not issued rate for uniform visas: 8.5%

91.5% van de visum aanvragen worden.. aanvaard.
Kaetemi

Ton Hasselt

Zo zie je maar, d'r wordt zoveel onzin verspreid.
Elk weldenkend mens zou moeten weten dat een 90% afwijzing klinkklare onzin is.

tipsy

Citaat van: Ton Hasselt op maandag  2 september 2019, 16:20:31
Zo zie je maar, d'r wordt zoveel onzin verspreid.
Elk weldenkend mens zou moeten weten dat een 90% afwijzing klinkklare onzin is.

Wel vreemd dan, dat er zoveel gevallen doe toch ook heel simpel lijken, geen uitweg vinden, end at voor een gewone toerist -visum na 10 weken noch witte of zwarte rook is.  En die 2 weken klopt dus ook niet.....

Ton Hasselt

Ja, ben ik wel met je eens.
Als het om een familielid of vriend van ze ging, was het zo geregeld.

tipsy

Citaat van: Ton Hasselt op maandag  2 september 2019, 19:02:42
Ja, ben ik wel met je eens.
Als het om een familielid of vriend van ze ging, was het zo geregeld.

Ik zit ook op een facebook groep. daar zijn zoveel weigeringen voor mensen van goede wil, zo veel wanhoop, dat mij die cijfers onrealistisch lijken. Sommige leden, zeggen zelfs onmogelijk voor een toeristenvisum....

Ton Hasselt

Citaat van: tipsy op maandag  2 september 2019, 20:35:05
Citaat van: Ton Hasselt op maandag  2 september 2019, 19:02:42
Ja, ben ik wel met je eens.
Als het om een familielid of vriend van ze ging, was het zo geregeld.

Ik zit ook op een facebook groep. daar zijn zoveel weigeringen voor mensen van goede wil, zo veel wanhoop, dat mij die cijfers onrealistisch lijken. Sommige leden, zeggen zelfs onmogelijk voor een toeristenvisum....

Nou ja, in oktober trouwen we in ieder geval, daarna langzaam aan het visum werken.
Ze maakt sowieso haar schooljaar als lerares af( April).

tipsy

Citaat van: Ton Hasselt op maandag  2 september 2019, 21:34:35
Citaat van: tipsy op maandag  2 september 2019, 20:35:05
Citaat van: Ton Hasselt op maandag  2 september 2019, 19:02:42
Ja, ben ik wel met je eens.
Als het om een familielid of vriend van ze ging, was het zo geregeld.

Ik zit ook op een facebook groep. daar zijn zoveel weigeringen voor mensen van goede wil, zo veel wanhoop, dat mij die cijfers onrealistisch lijken. Sommige leden, zeggen zelfs onmogelijk voor een toeristenvisum....

Gefeliciteerd! Ik sta bijlange zo ver nog niet, maar al die verhalen, en de manier waarop wij werden behandeld maken mij moedeloos


Nou ja, in oktober trouwen we in ieder geval, daarna langzaam aan het visum werken.
Ze maakt sowieso haar schooljaar als lerares af( April).

kaetemi

Citaat van: tipsy op maandag  2 september 2019, 20:35:05
Ik zit ook op een facebook groep. daar zijn zoveel weigeringen voor mensen van goede wil, zo veel wanhoop, dat mij die cijfers onrealistisch lijken. Sommige leden, zeggen zelfs onmogelijk voor een toeristenvisum....

Facebook dan ook is een filterbubbel, hé.

Moest ge nog steeds geen tracking nummer hebben, dat is nog steeds de verantwoordelijkheid van VFS om daarover tijdig te communiceren.

Citaat
How to track your application :
If you have already applied and received the Embassies'5 digits number, you can follow up  the status of your application from the link:
https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/EN/Application-guides/Pages/What_is_happening_to_my_visa_application.aspx (only in Dutch or French).
If you don't have the Embassies' 5 digits number you can claim it at VFS Global by email : info.beph@vfshelpline.com

Heb toch de indruk dat de communicatie van VFS niet echt als een trein loopt. (Of misschien toch wel, als een Filipijnse trein.)

Zij zouden op z'n minst toch een automatische opvolging mogen voorzien wanneer de aangegeven tijdlijnen overschreden worden.
Kaetemi

tipsy

mijn applicatie in 'nog) niet geweigerd. Maar zelfs al wordt die toegekend, dan kan ik er niets mee doen, ze zijn nu dichter bij 3  maanden dan 2. Heel wat anders dan 2 weken. En zo hoef je niet meer te weigeren, hè!  Reis gaat niet door, hun doel is bereikt.

Die groepen op facebook, wel die mensen hun verhaal is realistisch en ik ken er genoeg buiten facebook.  Wanhoop, als je er niet in slaagt, ondanks goede papieren, de vrouw die jij hebt gekozen naar hier te krijgen.

Mijn grootste zorg is het paspoort. Hoorde ook dat ze naar Manila moesten gaan, omdat ze het vertikte, ondanks betaling terug te sturen!  Anderen hebben nog eens 2 maanden daar opgewacht. Goed dat waren misschien uitzonderingen, en alweer 4 jaar geleden.