Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nieuw op dit forum

Gestart door Shirfab, zaterdag 14 juli 2018, 07:26:54

Vorige topic - Volgende topic

Michaela

Citaat van: tjenn op zondag  6 oktober 2019, 08:21:08
Ben je wel zeker dat jij en je groep wel puur Filipijns zijn.  :lachen:

Jahoor, 200% filipijns :lachen:  Onze groepje begon spontaan en langzaam, we zochten steeds elkaar op en toen was de gedachten onstaan om toch maar elkaar tenminste een keer maand te ontmoeten,
Bij het onstaan van onze groep was ik ook een bezorgd dat het niet goed zouden gaan, ik hoorde zoveel negativiteit over zo'n groepje. We begonnen dus voorzichtig,
Geen verplichtingen, gewoon fun hebben. Om het overzicht te houden en om te voorkomen dat het misgaat houden we onze groep klein. Tenminste kennen we mekaar al, we weten wie is wie.
Voor zolang het goed gaat gaan we verder, anders als het in de toekomst misgaat dan hebben we afgesproken om elkaar te respecteren: Het houdt in dat we om welke reden dan ook niet gaan praten over de mensen uit onze groep. We delen lief en leed, wees dankbaar van de vriendschap en de gedeelde ervaringen en dat we elkaar gekend hebben. Zo gaan we met elkaar om.

Ton Hasselt

Ik ben het helemaal met je eens Michaela.
Filippijnse vrouwen worden hier nogal eens afgekraakt, zou je op zo'n forum als dit toch niet verwachten.
Ik zal er in ieder geval nooit aan meedoen.

peldoman

Citaat van: Ton Hasselt op maandag  7 oktober 2019, 15:50:10
Ik ben het helemaal met je eens Michaela.
Filippijnse vrouwen worden hier nogal eens afgekraakt, zou je op zo'n forum als dit toch niet verwachten.
Ik zal er in ieder geval nooit aan meedoen.
Hoezo afgekraakt? Het is toch gewoon de realiteit, die zaken die hier besproken worden gebeuren elke dag weer, voorbeelden ten over.
Misschien je BRIL nog op?

innka3

Citaat van: Cobra op zondag  6 oktober 2019, 15:39:02


Dus geen enkele club waar ik verplicht naar toe moet zal mij als lid zien.

Ik verlies zo al genoeg vrijetijds uren met "bezigheidstherapie" (werken) om onze buitendse gasten te voorzien van een vette uitkering en nieuwe bmw.

Maar das weer een andere discussie.

ben blij dat je toch ''verplicht'' lid bent geworden van de grote club  :congratualtionsis0:  die elke dag meedragen aan de kosten van de nieuw-komers. :hoedjeaf:

tjenn

Citaat van: Michaela op maandag  7 oktober 2019, 13:07:35
Citaat van: tjenn op zondag  6 oktober 2019, 08:21:08
Ben je wel zeker dat jij en je groep wel puur Filipijns zijn.  :lachen:

Jahoor, 200% filipijns :lachen:  Onze groepje begon spontaan en langzaam, we zochten steeds elkaar op en toen was de gedachten onstaan om toch maar elkaar tenminste een keer maand te ontmoeten,
Bij het onstaan van onze groep was ik ook een bezorgd dat het niet goed zouden gaan, ik hoorde zoveel negativiteit over zo'n groepje. We begonnen dus voorzichtig,
Geen verplichtingen, gewoon fun hebben. Om het overzicht te houden en om te voorkomen dat het misgaat houden we onze groep klein. Tenminste kennen we mekaar al, we weten wie is wie.
Voor zolang het goed gaat gaan we verder, anders als het in de toekomst misgaat dan hebben we afgesproken om elkaar te respecteren: Het houdt in dat we om welke reden dan ook niet gaan praten over de mensen uit onze groep. We delen lief en leed, wees dankbaar van de vriendschap en de gedeelde ervaringen en dat we elkaar gekend hebben. Zo gaan we met elkaar om.
Er is helemaal niets mis mee met socializing alleen jaloezie en achter de rug gepraat is eigen aan mensen welk ras dan ook en zeker bij de vrouwen. My humble opinion.

Adik

Hoe wijs men (theoretisch) ook is, je merkt het gelijk als je praat met een ervaringsdeskundige die hetzelfde als jou heeft meegemaakt of iemand van gelijke achtergrond praat.

Ook in Nederland zul je als je ergens nieuw bent met mensen te maken krijgen die je testen om te zien wat voor 'vlees' ze in de kuip hebben. Je zult dan je plek moeten zien te vinden, en hebt zeker ook te maken met (informele) leiders in een groep. Nog maar niet te spreken of geschreven en ongeschreven afspraken.

Klaarblijkelijk hebben sommige wat slechte ervaringen maar ik lees werkelijk niets in Michaela's beschrijving dat ook niet plaatsvindt in Nederlandse groepen.  :weetikniet:

Kunnen we daarom niet gewoon een beetje blij zijn voor een medelid, dat ze een groepje landgenoten heeft gevonden waarbij ze zich thuis voelt?

Ton Hasselt

Citaat van: Adik op dinsdag  8 oktober 2019, 09:35:48
Hoe wijs men (theoretisch) ook is, je merkt het gelijk als je praat met een ervaringsdeskundige die hetzelfde als jou heeft meegemaakt of iemand van gelijke achtergrond praat.

Ook in Nederland zul je als je ergens nieuw bent met mensen te maken krijgen die je testen om te zien wat voor 'vlees' ze in de kuip hebben. Je zult dan je plek moeten zien te vinden, en hebt zeker ook te maken met (informele) leiders in een groep. Nog maar niet te spreken of geschreven en ongeschreven afspraken.

Klaarblijkelijk hebben sommige wat slechte ervaringen maar ik lees werkelijk niets in Michaela's beschrijving dat ook niet plaatsvindt in Nederlandse groepen.  :weetikniet:

Kunnen we daarom niet gewoon een beetje blij zijn voor een medelid, dat ze een groepje landgenoten heeft gevonden waarbij ze zich thuis voelt?

👍👍👍

Cobra

Citaat van: peldoman op maandag  7 oktober 2019, 18:05:38
Citaat van: Ton Hasselt op maandag  7 oktober 2019, 15:50:10
Ik ben het helemaal met je eens Michaela.
Filippijnse vrouwen worden hier nogal eens afgekraakt, zou je op zo'n forum als dit toch niet verwachten.
Ik zal er in ieder geval nooit aan meedoen.
Hoezo afgekraakt? Het is toch gewoon de realiteit, die zaken die hier besproken worden gebeuren elke dag weer, voorbeelden ten over.
Misschien je BRIL nog op?

Je kan er op 3 manieren naar kijken :
1-Realistisch, onder alle mensen van welke huidskleur, nationaliteit of geloof dan ook heb je goede en slechte personen zitten en ook hele slechte en hele goede.

2-Enkel positief erover praten en Roze bril op en alle commentaar tegen een andere huidskleur of nationaliteit of geloof als : "Rascisme" en 'Nazisme" etc veroordelen.

3-Enkel negatief erover praten en ze zijn ALLEMAAL hetzelfde, niks deugt er aan.

Die 3de groep waren ooit fanatiek lid van de 2de groep tot ze door hun goedgelovigheid compleet kaalgeplukt werden en compleet naar de andere kant doorsloegen.



Ooit heb ik een website gezien van een duitser die in de PH woonde, niet 1 positief woord over de PH en de inwoners er in.
Alle meiden waren "h**r*n", ALLEMAAL in de PH waren ze op je geld uit enz. enz. enz.

Er deugde helemaal niks aan dat land en de inwoners en beter wegblijven.

Nu heb ik er 10 jaar gewoond en behoor tot groep nr 1, zeer realistisch dus.

Ik heb in de PH ook alle soorten die er bestaan gezien, van hele goede mensen tot zware criminelen.

En volgens groep nr 2 is het klaarblijkelijk niet toegestaan om te waarschuwen voor de slechte filipinas die er tussen zitten en meteen aanvallen als ze een nieuwe filipina in het land tegenkomen tot die een echtscheiding heeft.

Ik waarschuw er al 20 jaar voor, zal het ook altijd blijven doen, zowel met direct contact als met de website.
Anderen waarschuwen er ook voor zie je hier wel.

Wat betreft mijn mening, das heel simpel :

Als iemand iets criminaals uit vreet is het een crimineel, punt uit, discussie niet mogelijk.
Als iemand te lui is om te werken en eeuwig uit een ander zijn loonzakje vreet (of probeert) is het een parasiet, punt uit, duscussie niet mogelijk.

Als iemand beweert dat je dat niet mag zeggen omdat het iemand met een andere huidskleur/nationaliteit/geloof betreft en het "tot zijn/haar cultuur behoort", is dat voor mij een rascist(nazi) omdat hij/zij verschillende personen anders behandelt , zoiets noemen ze "discriminatie" en das verboden volgens de wet.

Je dient volgens de grondwet iedereen hetzelfde te behandelen.

Als je het bij de ene groep normaal vind dat hij steelt of parasiteert en het bij een andere groep veroordeelt, ben je een rascist.



Dus waarschuwen tegen het slechte percentage (ergens tussen de 1 en 100%)  onder de filipinas is bij wet toegestaan.



Ik ben overigens blij voor Michaela dat ze een clubje heeft met goede filipinas zonder geouwehoer en opruisters.

Mijn vrouw heeft ook enkele goede contacten met filipinas, slechte filipinas besteed ze (gelukkig) geen aandacht aan.


Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Michaela

#38
Mijn mening: als je veel contacten hebt met een bepaalde groep, dus in dit geval Filipijnse mensen/groep,krijg je op den duur ergernissen. Dat kan niet anders. Het is leuk te behoren tot een groep, mits met mate en met een gezond verstand. Maar verder moet je je eigen leven leiden zonder hen. Het kan niet de bedoeling zijn dat jouw leven beheerst wordt door zo'n gemeenschap zoals ik vaak zie op facebook bijvoorbeeld. Zo bevind ik me in twee werelden. Thuis en bij mijn werk heb ik niks mee te maken met Filipijnse, maar helaas als Filipijnse hunker ik soms ernaar te bevinden tussen mijn landgenoten. Ik denk dat het normaal is, het is denk ik pas abnormaal als ik die verlangen niet zou hebben. Maar soms schaam ik me aan bepaalde gewoontes van mijn landgenoten, al spreek ik dat nooit  hardop want je wilt niemand kwetsen. Ik loop heus niet met roze bril rond. Ik ga alleen naar filipijnse feestjes, mijn kinderen blijven thuis, mijn man ook, tenzij het benadrukkelijk wordt vermeldt dat mijn man ook uitgenodigd is. Ik wil niet dat mijn kinderen die wereld zien.
EN helaas, ik schaam me het meest voor mijn landgenoten die uitkering krijgen terwijl ze wel kunnen werken. De meeste werken zwart om vervolgens elke weekeind te kunnen feesten en reizen. Er zijn zoveel.
Er zijn Filipijnse die ik liever vermijd. Maar dat geld ook voor Nederlandse mensen, want oh jongens, er zijn ook echt heksen tussen de nederlandse vrouwen en mannen zonder inlevingsvermogen!  :neeneenee:  en ja, roddelen kunnen ze ook! dus  :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:  :floet:
We zijn allemaal hetzelfde al denken we van niet,  :lachen:
Bedankt voor begrip en gunnen, integreren is voor ons niet makkelijk, je moet maar je weg zien te vinden in een maatschappij waar bijna iedereen goed opgeleid is, althans dat gevoel heb ik en dat zou veel filpijnse vrouwen beamen.
En ja, waarschuwen is altijd goed zolang je maar weet dat niet alle filippijnse mensen hetzelfde zijn, het geldt voor alle rassen.

Ingy

Michaela,
Weeral een zeer mooie beschrijving van verschillende situaties!
Wij, mijn asawa en ik, volgen hetzelfde principe, wij hebben vele Filipijnse/Belgische en zelfs Franse mixed koppels als vrienden, maar nooit willen we deelnemen aan onderlinge "misverstanden" of "jaloezieën" tussen onze vrienden. Wij hebben ons leven en leven zoals we willen en niemand moet ons de les komen spellen. Wij zijn gelukkig en doen ons best om iedereen te helpen?
Groetjes, Ingy