Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum voor een heel aparte situatie

Gestart door tipsy, donderdag 11 april 2019, 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Citaat van: joost op zaterdag 13 april 2019, 10:27:00

Hallo Tipsy.
Ik heb je verhaal helemaal terug gelezen. Ik heb je in mijn vorige antwoord al gezegd waarom dat je niet naar de Filipijnen verhuist. Nu zeg je zelf dat daar wonen je niets zegt. Misschien is dat wel zo maar ondertussen heb je bijna al je kaarten gespeeld dus dan blijft er niet veel meer over.  Succes.
Groeten.
Joost.

Oh nee, ik geloof dat helemaal niet. Waar een wil is, is een weg, zelfs met de hatelijke visa politiek.  We zijn geen criminelen hè. Ik ben bewust dat het heel moeilijk gaat zijn.   En toch. Ik zie zo veel dingen die ik niet begrijp.  Ik zie massage salons met Chinese meisjes, die hier toch ook een visum moet hebben gehad, ik zie huispersoneel van vreemde origine.

Ik zeg het niet graag, maar ik bestudeer en krijg graag feedback van elke optie.  Mijn vriendin heeft jammer genoeg haar school niet afgemaakt, anders zou ik er misschien in slagen haar als student te laten komen.  Ze heeft echter één certificaat, en dat is van Thaise en Zweedse massage. Enkele jaren terug, heb ik haar in Thailand massage-school laten volgen. In de maanden dat ik niet bij haar ben, werkte ze in een massage - salon.

Het probleem daar mee is dat een massage al snel wordt gelinkt aan vrouwenhandel en sex - prestaties (door sommige hier denkelijk ook), maar in werkelijkheid is dat idee gekomen, dat zonder schooldiploma, iets dat je met je handen kunt, je altijd werk zal bezorgen, en ook minder afhankelijk van mij maakt.  Een massage salon beginnen met haar als werkkracht is dus moeilijk, wegens de vooroordelen dus.   En nee, waar ze heeft gewerkt, waren serieuze zaken, waar als je extra handelingen deed, je gewoon buiten vloog.  En mijn vriendin komt  liever moeilijk de maand door, dan zich daartoe te verlagen. Kortom, ik geloof dat dat nooit zal lukken, al vraag ik mij af, waar al die mindere serieuze zaken hun personeel halen.....

joost


Hallo Tipsy.
Wat andere mensen wel of niet kunnen dat kun je jezelf wel afvragen maar daar schiet je niet veel mee op. Waarom zij wel en ik/wij niet? 'N waarom vraag die zal altijd onbeantwoord blijven. Jezelf 'n waarom vraag stellen dat is allemaal verspilde energie. Dat je elke feedback bestudeerd daar is niets mis mee. Dat is alleen maar goed. Zo kun je van alle feedback die je krijgt samenvoegen en misschien de oplossing vinden/maken. Het zal pas uitzichtloos zijn/worden als we alle opties hebben gehad.
Joost.

tipsy

Je moet soms de juiste tip binnen krijgen. In die massage salons met Chinezen, wel dat zijn lui, die daar geld op verdienen, en zaken weten hoe dat te fiksen. Legaal of niet, spreek ik me niet over uit.

Je kunt je huis maar één keer verkopen, verkoop het dus niet te laag. ik heb één goede tip nodig, om het misschien waar te maken. De juiste persoon die dit leest en met iets goed afkomt, wat in mijn geval de beste procedure is.

innka3

misschien via spanje,daar schijnen phils makkeler na toe te kunnen ivm de historie.
phil-spanje

tipsy

Citaat van: innka3 op zaterdag 13 april 2019, 19:54:48
misschien via spanje,daar schijnen phils makkeler na toe te kunnen ivm de historie.
phil-spanje

Interessant om te weten, bedankt. Valt wel te zien welk type visa, dan...

joost


Hallo Tipsy.
Ik heb begin maart 2014 de procedure gestart om mijn vrouw over te laten komen naar Nederland en sinds 30 juni 2014 is ze dus hier. Wij hadden van dit alles geen last dus ze wij hebben gewoon de weg gevolgd die je moet volgen om iemand iemand over te laten komen.  Ik heb al wel veel gelezen op het forum dat mensen andere landen hebben gebruikt om naar hier te komen maar daar heb ik dus geen ervaring mee en kan ik je dus ook geen advies over geven dus dan houdt het hier voor mij op.
Succes.
Joost

tipsy

#16
Ik heb wel een vraag. Ik zou nog kunnen proberen met een invitatie visa. Komen ze dat controleren, eenmaal als je er bent?  Niet dat ik rare dingen wil doen, maar ik verblijf op het adres van een vriend en die wil ik er niet bij betrekken.

Alleen, als individu, kan ik ze moeilijk uitnodigen als vriendin, als ik ben getrouwd. Als koppel wel, maar wat geef je dan van reden op dat je ze uitnodigt en waarvan kent?
Een andere mogelijkheid is een gewone toerist visa.  Zou dat werken als ik aanzienlijk geld op haar rekening stort en haar vroegere baas van het massagesalon verklaart dat ze terug moet komen werken?

joost


Hallo Tipsy.
Je zegt :
Alleen, als individu, kan ik ze moeilijk uitnodigen als vriendin, als ik ben getrouwd. Als koppel wel, maar wat geef je dan van reden op dat je ze uitnodigt en waarvan kent?

Ik heb je dit al eerder verteld :
Je kunt haar toch , samen met je vrouw , op 'n toeristen visum uitnodigen als zijnde 'n goede kennis van jullie samen?

Als je , zoals ik lees , nog op goede voet leeft met je vrouw dan kun je haar toch uitnodigen als vriendin die jullie samen , jij en je vrouw , op jullie rondreis in de Filipijnen hebben leren kennen. Daar is toch niets mis mee?
Joost.


tipsy

Citaat van: joost op zondag 14 april 2019, 09:09:35

Hallo Tipsy.
Je zegt :
Alleen, als individu, kan ik ze moeilijk uitnodigen als vriendin, als ik ben getrouwd. Als koppel wel, maar wat geef je dan van reden op dat je ze uitnodigt en waarvan kent?

Ik heb je dit al eerder verteld :
Je kunt haar toch , samen met je vrouw , op 'n toeristen visum uitnodigen als zijnde 'n goede kennis van jullie samen?

Als je , zoals ik lees , nog op goede voet leeft met je vrouw dan kun je haar toch uitnodigen als vriendin die jullie samen , jij en je vrouw , op jullie rondreis in de Filipijnen hebben leren kennen. Daar is toch niets mis mee?
Joost.

En hoe hebben WIJ ze dan ontmoet? Wat gaat ze antwoorden op de ambassade op die vraag en waarom wij ze zo geweldig vinden om ze een paar maanden naar hier te laten komen?  Ook moet ik weten als dit zou lukken, of de wijkagent ook komt zien of ze wel degelijk bij ons is, dat gaat ook al niet omdat ik als ik in België ben, bij een vriend woon.

En ze vragen zo veel gekken dingen om een vriendin/verloofde te alten komen. Fotos, bewijs van je relatie.  Ik kan me dan moeilijk inbeelden, dat ze zo maar aannemen, dat er een relatie van vriendschap is met mij en mijn echtgenote....

Ik kan natuurlijk zeggen, dat we ze in Thailand hebben ontmoet en sympathiek vonden.  Ik zou kunnen zeggen, dat we ze wat van ons eigen land willen laten zien, en dat mijn schoonmoeder ernstig ziek is (is de waarheid) en dat we het dan fijn vinden dat er iemand in huis is. maar dat kan ook gekoppeld worden aan helpen in het huishouden, en dat mag ook niet op een uitnodigingsvisum.

Ik wil dit gerust proberen, maar dan moeten we goed weten, wat te zeggen opdat de aanvraag niet wordt geweigerd.

joost


Hallo Tipsy.
Hoe leer je hier mensen kennen? Gewoon overal waar je bent. Het maakt niet uit waar je ook maar bent op de wereld om mensen te leren kennen. Je kunt iedere seconde van de dag mensen leren kennen. Dus de vraag die jij stelde die is zo beantwoord.
Joost.