Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum voor een heel aparte situatie

Gestart door tipsy, donderdag 11 april 2019, 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Je haalt een oude post van een situatie van 7 jaar geleden uit de kast.  En die post, al heb ik die geschreven, was voor een vriend, die inderdaad geen kinderen had, en waar zijn schoonbroer was overleden.
Om hem te helpen, heb ik dit gepost.

MIJN situatie is helemaal anders. Mijn echtgenote heeft nooit mijn vriendin ontmoet. Eerlijk gezegd, ik had al vergeten, na al die jaren, dat ik informatie voor hem had gevraagd.  Heb dat niet in de derde persoon gezet, omdat ik dat wat lullig vond (de meeste mensen doen wel eens andersom :lachen: )

Sorry dat dat je in de war bracht, maar je kon toch voor de rest weten, gezien dit een post van 7 jaar geleden is, dat het niet om dezelfde situatie gaat. Mij  kennis, die inderdaad directeur is van een bedrijf, die geen kinderen heeft, is al op het gemeentehuis op problemen gevallen, waardoor de zaak niet is doorgegaan. Ik meen dat ze later, toch op de Filipijnen zijn geraakt.

Andere toestand ook , hij wilde maar voor 3 weken deze persoon uitnodigen, hij wenste niet zoals ik er samen mee te leven.

tipsy

Geen reacties meer, uit beleefdheid, geef ik een update.

We zitten vast. Au pair, gaat niet omdat ik voor Frankrijk een Frans paspoort moet bezitten. Was toch niet gegaan, omdat het jongste kind ouder dan 13 moest zijn. Misschien goed voor mensen om te weten die aan de richting au pair dachten.

Haar laten komen als werkkracht.  De eisen blijven hoog, haar kwalificaties dienen bewezen en het moet een beroep zijn, waarvoor ik geen werkers kan vinden in Frankrijk.

Invitatie visa, kon ik proberen. Maar dan kan die maximaal 3 maanden blijven (en om enige kans te maken beter korter)

En zo halen immigratie regels levens over hoop. Mensen die op een simpele manier geluk zouden vinden, zonder de verschrikkelijk doemgedachte van immigratie, dat zo'n arm kind in het land zou verblijven....

Ik zie nu of ik deze winter, in één ruk door naar Azië kan gaan. Maar het klimaat valt me daar steeds mer tegen met mijn artrose en ik wil ze liever hier.

Adik

Denk dat Jiggy volledig was in alle (on) mogelijkheden.  :weetikniet:
Ik zou je verder ook geen andere man willen aanraden die haar op basis van een neprelatie tegen een vergoeding naar Europa haalt. Immers, als daar het predikaat schijnrelatie op komt dan wordt het voor jullie later nog moeilijker.

Enige mogelijkheid is wellicht als ze een familielid in Europa heeft dat die een aanvraag voor een familie bezoek regelt.

tipsy

Citaat van: Adik op dinsdag 23 april 2019, 20:22:42
Denk dat Jiggy volledig was in alle (on) mogelijkheden.  :weetikniet:
Ik zou je verder ook geen andere man willen aanraden die haar op basis van een neprelatie tegen een vergoeding naar Europa haalt. Immers, als daar het predikaat schijnrelatie op komt dan wordt het voor jullie later nog moeilijker.

Enige mogelijkheid is wellicht als ze een familielid in Europa heeft dat die een aanvraag voor een familie bezoek regelt.

Daar zou nooit sprake van zijn, dat een andere man, haar als neprelatie naar Europa zou halen. Dat is HAAR in moeilijkheden  brengen. Onze relatie is ècht, en liegen kan ze niet