Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum voor een heel aparte situatie

Gestart door tipsy, donderdag 11 april 2019, 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Inderdaad. Mijn Belgische echtgenote en ik leven al jaren als broer en zus. Ze vindt het dan niet erg, dat ik een relatie heb met een Filipijnse vrouw, die ik in de winter 4 à 5 maanden zie.

De situatie wordt nog moeilijker, als je weet dat ik wel officieel in België woon, maar meestal verblijf in mijn huis in Frankrijk.   Nu, verkoop  ik dat huis omdat mijn vrouw en ik voorlopig uit elkaar gaan, maar niet officieel. Hoe gek het ook mogen klinken, denk zij, dat iedereen daar beter van wordt en dat ik een paar maanden met mijn vriendin zou wonen en hier proberen.  Maar krijg die dan maar binnen.

Ik heb verschillende mogelijkheden onderzocht.

Ik kan proberen met een au pair visa. met haar 29 jaar, zou dat gaan, ik heb nog een zoon van 15. Mijn echtgenote is bereid, daar in mee te werken, en mee de aanvraag te doen. Is echter zeer gecompliceerd, ook omdat ik geen loontrekkende ben in Frankrijk, hier wel eigenaar ben van een huis, maar niet sta ingeschreven. Dat is misschien geen reden van weigering, omdat ik eigenaar ben en dus wel degelijk een adres heb. Het is ongelooflijk wat ze vragen. kennis van het frans, contracten die goed moeten worden gekeurd door de Directte en zo voort.   

2 e mogelijkheid, toeristenvisa voor schenken, via België. Uitnodigen wordt moeilijk, omdat ik ben getrouwd. Ik vroeg me echter af, als ik een aanzienlijk bedrag op haar rekening stortte in de Filipijnen, een attest had van een werkgever, dat ze terug wordt verwacht in de Filipijnen, of dat zou werken.   

3 e mogelijkheid, het bezoeken van kennissen, met ook een bankuittreksel met bijvoorbeeld 400.000 pesos op, en dat certificaat van een werkgever.

Ik kan ook een klein huisje/kamer kopen, van ongeveer die prijs, maar doe dat liever later.

Ik weet het klinkt gek en onmogelijk. Ik heb het volste vertrouwen in haar, na 6 jaar (ken ze eigenlijk 9 jaar). Als iemand een goede manier vindt, om haar te laten komen, is elke suggestie welkom. Ik heb echter geen opmerkingen nodig, of ze te vertrouwen is, en andere opmerkingen over deze wel speciale toestand.

joost

Hallo Tipsy.
Ik kan proberen met een au pair visa. met haar 29 jaar, zou dat gaan, ik heb nog een zoon van 15. Mijn echtgenote is bereid, daar in mee te werken, en mee de aanvraag te doen. Is echter zeer gecompliceerd, ook omdat ik geen loontrekkende ben in Frankrijk.

Waarom vraag je dat au pair visa voor Frankrijk aan? Zoals ik lees gaat je vrouw 'n heel eind met jou/jullie relatie mee. Waarom vraag je niet 'n au pair visa voor België aan?

2 e mogelijkheid, toeristenvisa voor schenken, via België. Uitnodigen wordt moeilijk, omdat ik ben getrouwd.

Je kunt haar toch , samen met je vrouw , op 'n toeristen visum uitnodigen als zijnde 'n goede kennis van jullie samen?

Groeten en succes.
Joost.

tipsy

Bedankt voor je reactie. Au pair Frankrijk, omdat ik daar eigenlijk woon. In België betaal ik mijn belastingen, maar heb geen woonst. Dust moeilijk als ik geen èchte woonst heb. Toeristen visum, zelfde probleem. Ik ben ingeschreven bij een vriend. Enkel omdat in Frankrijk, de gemeente me niet wilde inschrijven omdat ik geen inkomsten heb uit Frankrijk.....

tipsy

Langs Frankrijk zal het niet lukken, omdat de aanvrager Frans moet zijn. In België ook niet omdat mijn zoon al 15 is, maximum leeftijd van jongste kind is 13.

Is er nu ècht geen mogelijkheid om haar hier te krijgen? Geld is niet zo'n probleem, dat kan ik ook op haar rekening storten, 400.000 P zal wel genoeg zijn, niet?  Langs een ander Schenken land waar  het misschien eenvoudiger is?

Een au pair agentschap zei student frans te proberen. Ja ok, maar hoe doe je dat als je geen middelbaar diploma hebt , ze heeft enkel een certificaat dat ze tot 13 jaar naar school is geweest....

Alle hulp is welkom

joost


Hallo Tipsy.
Waarom ga jij niet naar de Filipijnen? Dan is het toch opgelost?
Groeten.
Joost.

bananacreek

Kan misschien veel sneller en makkelijker via de normale stroom van aupair werkers uit Afrika?.... :confused2:  :confused2:  :denk:




:offtopic:  :offtopic:  :offtopic:  :ontopic:  :ontopic:  :floet:  :floet: ................... :benweg:  :benweg:

kristof19

Citaat van: joost op vrijdag 12 april 2019, 13:02:29

Hallo Tipsy.
Waarom ga jij niet naar de Filipijnen? Dan is het toch opgelost?
Groeten.
Joost.

Tipsy, niet reageren op die kwast. Die jongen spoort nie🤑

Adik

Hoe langer je wacht met je scheiding, hoe langer het duurt dat je kan aantonen dat je een duurzame en exclusieve relatie hebt met de Filipijnse. Zelfs het advies volgen om daar naartoe te gaan terwijl je nog niet gescheiden bent kan je een flinke backfire geven omdat dat duidelijk maakt dat je niet exclusief bent. En met jouw zoon van 15 en haar leeftijd van 29 vermoed ik dat er tussen jullie ook nog een stuk leeftijdsverschil zit. Dat is straks nog een extra indicator voor een schijn relatie, of een relatie die te weinig gelijkwaardigheid kent. Van haar kant uit wordt het ook al snel uitgelegd dat het haar om geld te doen is want immers in een relatie met een gebonden man zit geen duurzame toekomst.

tipsy

Citaat van: Adik op vrijdag 12 april 2019, 20:16:34
Hoe langer je wacht met je scheiding, hoe langer het duurt dat je kan aantonen dat je een duurzame en exclusieve relatie hebt met de Filipijnse. Zelfs het advies volgen om daar naartoe te gaan terwijl je nog niet gescheiden bent kan je een flinke backfire geven omdat dat duidelijk maakt dat je niet exclusief bent. En met jouw zoon van 15 en haar leeftijd van 29 vermoed ik dat er tussen jullie ook nog een stuk leeftijdsverschil zit. Dat is straks nog een extra indicator voor een schijn relatie, of een relatie die te weinig gelijkwaardigheid kent. Van haar kant uit wordt het ook al snel uitgelegd dat het haar om geld te doen is want immers in een relatie met een gebonden man zit geen duurzame toekomst.

Er zijn duizenden foto's van onze reizen samen, staan zelfs op een foto - site op het net. Die maken meer dan duidelijk dat als er ooit een huwelijk plaats vindt dit geen schijnhuwelijk is. En voor geld alleen, wacht je niet 6 jaar, eigenlijk zelfs 9. Dat zou ik niet als probleem zien.

Waarom geen huwelijk? Simpel. Ik ben al naar de Filipijnen geweest, heb de laatste jaren heel Azië met haar rondgereisd, en daar wonen zegt me niets. De bedoeling was, om haar minstens een jaar in Europa te hebben, om te zien of ze hier aart en dat de relatie ook zo vlot loopt hier, als ginder, alvorens een scheiding in te zetten. 

Het grote probleem is dat ik niet de Franse nationaliteit heb. Ik kan geen aanvraag doen voor au pair, als Belg, leve Europa!   Hulp in huishouden is ook moeilijk voor dezelfde reden. Een mogelijkheid is ze als werknemer in een firma in te schrijven, maar dat wordt dan weer meestal geweigerd, omdat elk beroep dat een Franse kan uitvoeren, geen import nodig is. Ik kijk toch nog naar deze mogelijkheid. Ik zie in Antwerpen, diamantairs, die Joodse, Indische hulp hebben kunnen laten over komen, hoe doen die dat?

Student gaat dan weer niet, omdat ze maar tot haar 14 e naar school is geweest, anders had dit gegaan.

De reden dat ik dit hier post en deze speciale situatie bloot geef, is omdat hier misschien mensen zitten, die voor vrienden familie, zichzelf  een oplossing hebben gevonden. Ik heb niet veel hoop, maar met niets kom je ook nergens. Als ik een groot bedrag op een rekening zou kunnen blokkeren, als garantie, zou ik ook niet twijfelen, in Thailand, raak je alleen nog maar op lange termijn binnen als je dat doet, maar daar kun je dat dan, als je er de middelen voor hebt. 


joost


Hallo Tipsy.
Ik heb je verhaal helemaal terug gelezen. Ik heb je in mijn vorige antwoord al gezegd waarom dat je niet naar de Filipijnen verhuist. Nu zeg je zelf dat daar wonen je niets zegt. Misschien is dat wel zo maar ondertussen heb je bijna al je kaarten gespeeld dus dan blijft er niet veel meer over.  Succes.
Groeten.
Joost.