Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ACR card vernieuwen tijdens Corona tijd

Gestart door Bjorna145, zaterdag 12 december 2020, 23:51:09

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: Bjorna145 op donderdag 21 januari 2021, 23:44:15
Wat ik niet snap dat jullie allemaal hier verblijven op een toeristenvisa terwijl je een permanent kan krijgen, is even wat rompslomp maar dan heb je ook wat.
...
Ieder zijn overweging. Mijn beleving van "even wat rompslomp" is wat problematischer. Heb toen ook gehoord dat ik dan gedurende die hele procedure daar moet blijven en die was me te lang. Ik wil er ook niet permanent wonen. Maar als je permanente ACR gewoon even kon regelen tussen de soep en de aardappelen bij een loket had ik het wel gedaan.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bjorna145

Waar is daar?
Dit zijn de requierements lijkt mij zo veel niet https://immigration.gov.ph/faqs/visa-inquiry/immigration-visa-by-marriage

Ik heb toen der tijd alles in Nederland geregeld op de Filippijnse ambassade, kreeg daar een dikke envelop mee en bij de douane vertelde men mij dat ik mij binnen 14 dagen bij het bureau van immigratie in Manila moest melden.
Daar alles in een dag afgewerkt ging met een ACR card naar huis.
Heb dat ding nu al tien jaar.
Eenmaal per jaar annual report 310PHP en is gedaan.

m.vr.gr.

Johan

Kano

Bjorna. Je hebt toch wel je ACR kaart vernieuwd na 5 jaar?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 22 januari 2021, 11:10:09
Waar is daar?
Dit zijn de requierements lijkt mij zo veel niet https://immigration.gov.ph/faqs/visa-inquiry/immigration-visa-by-marriage

Ik heb toen der tijd alles in Nederland geregeld op de Filippijnse ambassade, kreeg daar een dikke envelop mee en bij de douane vertelde men mij dat ik mij binnen 14 dagen bij het bureau van immigratie in Manila moest melden.
Daar alles in een dag afgewerkt ging met een ACR card naar huis.
Heb dat ding nu al tien jaar.
Eenmaal per jaar annual report 310PHP en is gedaan.

m.vr.gr.

Johan

Dus iedereen die in de PH verblijft voor lange tijd moet maar trouwen met een Filipino volgens U??!!

Bjorna145

Die keuze is aan jou Luke, maar een toerist is nu eenmaal niet een inwoner van de Filippijnen zo zijn de regels nu eenmaal.

m.vr.gr.

Johan

paco1938

Het aanvragen van een permanent visa bij PRA (PHIL RETIREE AUTORITY) is voor `t ogenblik niet mogelijk want aanvragen worden niet meer behandeld sinds 6.11.2020, tot verder nieuws.


Antonio

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 22 januari 2021, 11:10:09
...
Dit zijn de requierements lijkt mij zo veel niet https://immigration.gov.ph/faqs/visa-inquiry/immigration-visa-by-marriage
...
I

Nou het is toch nog al wat. Ik heb dat spul ingediend, mocht nog een paar keer aanvullende info en kopieen aanleveren.
Wat op die website staat klopt namelijk niet (meer)>
Mijn advocaat moest hartelijk lachen, toen ik hem wat documenten liet opmaken: ja we zijn hier niet zo gesteld op buitenlanders hahaha!!!
Ik krijg geen info over het verloop van de procedure, telefoon wordt niet opgenomen. Je moet steeds naar dat kantoor toe.
En dan nog een flinke rekening.
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Ik heb inmiddels mijn BB visum moeten verlengen, voor een half jaar mocht ik 10k PHP afrekenen.
Maar ja, Nederland BV  is ook niet echt goedkoop  :floet:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bjorna145

Ja en in Nederland mag je vrouw/vriendin maar drie maanden op een toeristen visum verblijven, dan heb je in de Filippijnen wel geluk dat je met een kleine onderbreking er constant mag verblijven.

m.vr.gr.

Johan 

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op zondag 24 januari 2021, 23:20:50
Ja en in Nederland mag je vrouw/vriendin maar drie maanden op een toeristen visum verblijven, dan heb je in de Filippijnen wel geluk dat je met een kleine onderbreking er constant mag verblijven.

m.vr.gr.

Johan

Dat is dan ook weer waar..
De regels zijn veel strenger geworden.
Toen wij >30 jaar geleden trouwden in NL, was mijn vrouw daar op een toeristenvisum. De dag na het trouwen hebben we ons gemeld bij de Vreemdelingenpolitie, en werd er een voorlopige verblijfsvergunning afgegeven. Iedere maand melden, na een half jaar vonden ze het welletjes en kreeg ze een permanente verblijfsvergunning. Weer 3 jaar de NL nationaliteit aangevraagd en gekregen.
Dat waren nog eens tijden.
Van lieverlee werd er teveel misbruik van gemaakt denk ik, en heeft men de regels flink aangescherpt..
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

tjenn

Citaat van: Antonio op maandag 25 januari 2021, 04:42:24
Citaat van: Bjorna145 op zondag 24 januari 2021, 23:20:50
Ja en in Nederland mag je vrouw/vriendin maar drie maanden op een toeristen visum verblijven, dan heb je in de Filippijnen wel geluk dat je met een kleine onderbreking er constant mag verblijven.

m.vr.gr.

Johan

Dat is dan ook weer waar..
De regels zijn veel strenger geworden.
Toen wij >30 jaar geleden trouwden in NL, was mijn vrouw daar op een toeristenvisum. De dag na het trouwen hebben we ons gemeld bij de Vreemdelingenpolitie, en werd er een voorlopige verblijfsvergunning afgegeven. Iedere maand melden, na een half jaar vonden ze het welletjes en kreeg ze een permanente verblijfsvergunning. Weer 3 jaar de NL nationaliteit aangevraagd en gekregen.
Dat waren nog eens tijden.
Van lieverlee werd er teveel misbruik van gemaakt denk ik, en heeft men de regels flink aangescherpt..
In Belgiƫ was het nog simpeler 33 jaar geleden daar kreeg mijn vrouw na een kort interview direct een Belgisch paspoort . Dat is nu wel even anders.