ACR card vernieuwen tijdens Corona tijd

Gestart door Bjorna145, zaterdag 12 december 2020, 23:51:09

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Heeft er iemand ervaring met het vernieuwen van de ACR card nu er Coroan heerst.
Die van mij is al een paar maanden verlopen, maar ik durf de reis naar Cebu niet te maken, ik ben 67 en heb astma.
Ik weet je dat je met een exuusletter de datum een half jaar mag overschrijden.
Waar ik wooon is het behoorlijk Corona vrij.

m.vr.gr.

Johan

Bjorna145

Even mijn verhaal over de renewal van mijn ACR card.
Vorige week naar Cebu geweest op een woensdag bleek dat men een programma had welke activiteiten men op welke dag van de week deed en renewal ACR SEC13A was op dinsdag dus weer terug naar Bais.
Dit programma van actieviteiten op welke dag heeft men niet op het de website staan.
Gisteren weer terug geweest.
Eerst het reisverslag hoe het beste te reizen om als eerste aan de beurt te zijn bij het bureau of immigration.
Ik heb de nachtboot genomen die vertrekt om 12hr snachts van Dumaguete en komt rond zes uur aan in Cebu.
Ik heb op de boot een suite genomen om goed te kunnen slapen.
Je bent dan om 0630hr op het bureau of immigration.
Terug heb ik de Ceres Bus genomen van 11hr in de ochtend ik was om 18.45 hr terug in Bais.
Ik had een 24hr reisvergunning die liep van maandag 21hr tot dinsag 21hr zou ik daar overheen gaan dan zou ik 14 dagen in quarantine moeten met mijn vrouw die mij vergezelde op dit avaontuur.
Nu had ik van te voren naar het bureau van immigration in Manila gebeld over mijn verlopen ACR 13A SEC card die vertelde mij dat ik gedegradeerd zou worden naar een touristen vergunning en dat ik het process van een nieuwe ACR 13A card opnieuw moest starten waar ik een beetje van stond te kijken daar op de website staat dat en card een jaar verlopen mag zijn.
Voor het annual report met een verlopen ACR card vertelde men mij in Dumaguete dat dit niet kon.
Dus aangekomen bij het bureau of immigration in Cebu was de werkelijkhied toch wel iets anders.
Eerst vroeg men mij waarom ik geen annual report had, ik vertelde het verhaal van Dumaguete.
Gevolg men deed voor mijn een annual report en er is een nieuwe ACR card aangevraagd die ik binnen 2  aa 3 maanden op kan halen in Cebu.
Ik heb bij die aanvraag wel een excuse letter gevoegd die  ik van te voren al had aangemaakt.
Ik wist dat dit een van de vereiste was wanneer je een verlopen ACR card hebt.
Ik heb de volgende document bij de aanvraag moeten doen.
•   Een ingevuld aanvraag formulier.BI FORM 2015-08-002 REV 0
•   Copie oude ACR card front en back
•   Copyie biodata huidige paspoort
•   Copie biodata van paspoort bij binnenkomst philippijnen plus de stempels bureau of quarantine en de stemples van de Filippijnse ambasade in den Haag  in dat pasoort.
•   Een excuse letter.
•   Copy van laatste annual report.
Oude ACR card word met de aanvraag meegestuurd, dus die ben je kwijt.
Nieuwe ACR card moet je zelf weer in Cebu ophalen, kun je niet laten versturen naar een van de Field office's.

Ik hoop dat deze informatie/verhaal van enige nut is.

m.vr.gr.

Johan


Pinkpanther

Pfff wat een gedoe voor een nutteloos  plastic kaartje.
Ik heb er ook 3x 1 gehad maar voor mij hoeft het niet meer.
ik kom binnen op toeristenvisa  dan 1 verlenging en dat tripje naar Maleisie of Thailand.
dan weer terug   :biggrinn:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
 

O.B.Bommel

Citaat van: Pinkpanther op woensdag 20 januari 2021, 18:45:26
Pfff wat een gedoe voor een nutteloos  plastic kaartje.
Ik heb er ook 3x 1 gehad maar voor mij hoeft het niet meer.
ik kom binnen op toeristenvisa  dan 1 verlenging en dat tripje naar Maleisie of Thailand.
dan weer terug   :biggrinn:
..
Ik denk dat het gaat over het permanente visum en niet over de toeristen ACR.  Die toeristenversie is een jaar geldig maar heeft geen verblijfstatus volgens mij. Die andere wel en die is 3 jaar geldig dacht ik. Correct me if I am wrong.

Ik zei ook een keer bij Immigration dat ik die verder niet nodig had maar het antwoord was Filipijns simpel: You paid for it sir! En dat was juist. Een prima verdienmodel.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bjorna145

De permanente is vijf jaar geldig en je moet eenmaal per jaar op anaual report.
Maar volgende keer gaat mijn zoon voor mij die is dan 22.


m.vr.gr.

Johan

Bjorna145

Een toerist is iemand die op vakantie is, ik denk dat je later als toerist achter in het rijtje of in het geheel niet in aanmerking komt voor een vactinatie tegen Covid19.
Nederland en vele landen niet gaan geen toeristen inenten alstans daar heb ik niet van gehoord.
Je kunt hier als toerist wel een bestaan opbouwen maar dat maakt je nog geen inwoner van de Filippijnen.
Met een resident permit ben je dat wel.

m.vr.gr.

Johan

Luke

Citaat van: Bjorna145 op donderdag 21 januari 2021, 08:19:01
Een toerist is iemand die op vakantie is, ik denk dat je later als toerist achter in het rijtje of in het geheel niet in aanmerking komt voor een vactinatie tegen Covid19.
Nederland en vele landen niet gaan geen toeristen inenten alstans daar heb ik niet van gehoord.
Je kunt hier als toerist wel een bestaan opbouwen maar dat maakt je nog geen inwoner van de Filippijnen.
Met een resident permit ben je dat wel.

m.vr.gr.

Johan

Toerist of permanent resident, je blijft een buitenstaander voor de Filippijnen. En daar betaal je de prijs voor.
Als de vaccins beschikbaar zijn voor de massa zal je die ook voor buitenlanders besxchikbaar zijn ....tegen een prijs.
Waarom zouden ze toeristen niet willen vaccineren?? Dat is het gevaar alleen maar vergroten.

Bjorna145

Ze zullen wel vactineren maar wanneer ben jij aan de beurt en dat jij moet gaan betalen staat als een paal boven water, maar ik, ik mag gewoon in het rijtje gaan staan van senioren, waarschijnlijk zonder extra kosten.
En gevaar voor de gezondheid als iedereen gevactieneerd is waar moet jij dan nog covid van krijgen?

Alleen reizen zonder covid vactinatie zal moeilijk worden schat ik.

m.vr.gr.

Johan   

pierrevanwies

Citaat van: Bjorna145 op donderdag 21 januari 2021, 12:03:38
Ze zullen wel vactineren maar wanneer ben jij aan de beurt en dat jij moet gaan betalen staat als een paal boven water, maar ik, ik mag gewoon in het rijtje gaan staan van senioren, waarschijnlijk zonder extra kosten.
En gevaar voor de gezondheid als iedereen gevactieneerd is waar moet jij dan nog covid van krijgen?

Alleen reizen zonder covid vactinatie zal moeilijk worden schat ik.

m.vr.gr.

Johan
tjonge, als het ooit zover komt ga ik als toerist ook effe mee in het rijtje van de senioren aanschuiven of zelfs mijn spuit kopen in een drugstore, dat kan er nog af   :lachen:   .

  Maar ik denk eerder dat je niet in aanmerking gaat komen voor een gratis  spuitje met een je resident visa....

Bjorna145

Wat ik niet snap dat jullie allemaal hier verblijven op een toeristenvisa terwijl je een permanent kan krijgen, is even wat rompslomp maar dan heb je ook wat.

m.vr.gr.

Johan