Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ACR card vernieuwen tijdens Corona tijd

Gestart door Bjorna145, zaterdag 12 december 2020, 23:51:09

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: tjenn op maandag 25 januari 2021, 14:29:39

In België was het nog simpeler 33 jaar geleden daar kreeg mijn vrouw na een kort interview direct een Belgisch paspoort . Dat is nu wel even anders.

Dat is iets langer geleden. 1 januari 1987 is dat afgeschaft. Wij zijn gehuwd in 1987 is daarmee net te laat. Mijn vrouw kon wel Belgische nationaliteit aanvragen na 6 maanden. Wij zijn gehuwd augustus 1987 en ergens in mei 1988 was ze Belg.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

pierrevanwies


In België was het nog simpeler 33 jaar geleden daar kreeg mijn vrouw na een kort interview direct een Belgisch paspoort . Dat is nu wel even anders.
[/quote]

en in 1983 jaar mochten ze al na een paar dagen mee in de rij gaan staan voor te doppen als ze een getuigschrift [of niet]hadden dat ze in de filippijnen werkte .

pierre

Bjorna145

Niets is moeilijk als je de weg weet, mijn vrouw was illegaal in Nederland kon al goed Nederlands is terug naar de Filippijnen gegaan, werd bij de douane paspoortcontrole gepakt, kreeg de mededeling dat ze drie jaar niet meer naar Nederland mocht komen.
Terug in de Filippijnen examen gedaan en geslaagd een advocaat ingeschakeld die adviseerde om een MVV aan te vragen zonder advies op dat moment moet de aanvrager wel sterk staan en de aanvraag doorpushen zodra de aanvraag was gedaan heeft de advocaat een berichtje gestuurd naar de Nederlandse ambassade in Manila dat hij vanaf dat punt de zaken overnam.
Binnen zes weken na de aanvraag had ze een MVV in haar zakken.
Een MVV heeft n.l. niets met een toeristenvergunning te maken, dat is een totaal ander padje.
Ze heeft maar 1,5 jaar plezier gehad van haar verblijfsvergunning we zijn toen naar de Filippijnen verhuist.
En hier in de Filippijnen we spreken nog steeds Nederlands tegen elkaar.

m.vr.gr.

Johan

Bjorna145

Even een update, ik heb drie maanden geleden een renewal van acr card aangevraagd echter card is nog niet binnen moet nu elke week bellen.
Blijkt dat er in Manilla maar mondjes maat wordt gewerkt i.v.m. Covid19.
Houd hier rekening mee met het vernieuwen van je kaart, begin bijtijds.

m.vr.gr.

Johan

boldy

Dit is wat iemand in een AC groep posste.

I hate it when i'm the last to know!
ACR card is evidently no longer mandatory on the visa extension after a year.   
Not sure when that rule went into effect,  but i'm guessing sometime early or mid last year.
Went to 583 to extend the 2-month,  fully anticipated an extra charge because the annual ACR expired (which after 12 months i never even received)..... anyway... the gentleman was kind enough to inform me ... no longer a mandatory requirement.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Bjorna145

Zo juist nog even naar Cebu gebeld, alles ligt stil door Covid19 ik moet over drie weken terug bellen.
Dus bedenk je zelf voordat je aan visum zaken begint wat met Manila te makken heeft.

m.vr.gr.

Johan

Bjorna145

De kaart is aangekomen in Cebu, ik kan hem op gaan halen.
Heeft toch 4,5 maand geduurt.

m.vr.gr.

Johan Geers