'Mysterie rond dode Nederlandse oud-journalist op Filipijnen

Gestart door Fail_over, maandag 8 maart 2021, 13:11:19

Vorige topic - Volgende topic

pierrevanwies

tja,in die ongeveer 27 jaar dat ik hier in totaal heb verbleven [de laatste 23 aan 1 stuk] zijn er een 20 tigtal[helft pinoy en een 10tal expats die ik kende al was het maar bij sommige van zien koelbloedig vermoord... bij het tiental vermoorde pinoy ken ik de reden niet maar bij de expats was de reden nooit ver te zoeken,infact het was altijd dezelfde.....ze hadden allemaal bij mijn weten een lot en huis op naam van hun pinay ....en geen enkele van
hen staat daar op dat lijstje van vermoorde expats dat folkerjong hier op dit topic plaatste...   :moord:   
   :hoedjeaf:   groeten   van wies pierre.

ps; het gaat hier wel degelijk om expats die ik kende of soms eens tegenkwam in y-not or elders. 

folkertjong

Dank voor het antwoord.
Geprobeerd maar krijg deze melding als in het Excel wil toevoegen:
export(1).csv.
Je kunt een bestand met deze extensie niet uploaden. De enige toegestane extensies zijn txt, xlsx.

pierrevanwies

okey ik ben effe terug want ik heb problemen met de computer die schijnbaar gek is geworden [reden dat ik weinig op het forum kom].

zoek ne keer  [kin of murdered belgian convinced pinay wife did it].....

Admin

Citaat van: folkertjong op zaterdag 17 april 2021, 15:49:00
export(1).csv.
Je kunt een bestand met deze extensie niet uploaden. De enige toegestane extensies zijn txt, xlsx.
:denk:
Citaat van: Admin op zaterdag 17 april 2021, 14:12:00
Ik heb nu behalve de .txt-extensie, ook de .xlsx-extensie (Excel 2007 en later) toegestaan.



Waarom een .CSV gebruiken? Tenzij je een database omzet, die beter met .SQL werkt, of bij de belastingdienst werkt. De .XLSX zal trouwens steeds een kleinere bestandsgrootte hebben omdat die in wezen een gezipt bestand is. [nb]A file with the .xlsx file extension is a Microsoft Excel Open XML Spreadsheet (XLSX) file created by Microsoft Excel. You can also open this format in other spreadsheet apps, such as Apple Numbers, Google Docs, and OpenOffice. They are stored as a compressed Zip file, which contains a bunch of other files used to open the document.
https://www.howtogeek.com/392333/what-is-an-xlsx-file-and-how-do-i-open-one/[/nb] Zet het gewoon om in een .XLSX want als je niet gewoon bent met .CSV te werken, is het importeren ervan een te grote klus.
Hallo gast. :welcome:

folkertjong


Waarom een .CSV gebruiken?

Als je de bestanden download van de USA state department zijn dat automatisch CSV bestanden. Als ik die  omzet naar bijv Word verspringen alle kolommen, is minder gemakkelijk te lezen.

Maar goed, nogmaals, de echt geinteresseerde kan de link gebruiken welke ik 2maal gaf. Type de de maanden/ jaren  in en vergelijk landen. Mijn voorbeeld was Thailand en Filipijnen vanwege het feit dat beide landen nogal wat buitenlandse expats hebben welke er permanent wonen en beiden in Azie liggen en beiden zo'n beetje vergelijkbaar zijn wat betreft 3e wereldland enz. Natuurlijk zijn er verschillen maar voor een indicatie was het volgens mij een aardig vergelijk.

Admin

Hallo gast. :welcome:

folkertjong

Bedankt maar helaas.
Gedownload en opgeslagen als ZIP
Daarna met ZIP wizard uitgepakt en inderdaad was nu een xlsx

bericht gemaakt, document toegevoegd via bijlagen an andere opties.
Daarna:
export.xlsx.
Je kunt een bestand met deze extensie niet uploaden. De enige toegestane extensies zijn txt, xlsx.

Vreemd.....Maar goed, de liefhebber kan zelf prutsen via: https://travel.state.gov/content/travel/en/international-travel/while-abroad/death-abroad1/death-statistics.html

Admin

 :ikkeniebegrijp:
Onder mijn vorig bericht staan de bestanden al! Downloaden van jouw link als .csv. Dan via de link in mijn vorig bericht converteren en hier uploaden. Het is een peulenschil. Ik deed nog geen 10 minuten over alles.

Hallo gast. :welcome:

Fail_over

Gewoon fullscreen op je scherm zetten en dan windowstoets+shift+s (Win 10) of appletoets+shift+4
(Mac) en als .jpg aan de post hangen
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

folkertjong

Bedankt, weer wat geleerd maar als ik dat doe krijg ik alleen wat ik zie op het scherm, niet het gehele (lange) document 14 pagina's alleen voor de Filipijnen en dan nog 12 voor Thailand
Laat maar, Kristof19 kan zelf wel even de bestanden downloaden en analiseren denk ik dan maar