Zijspoor: Ervaringen op de luchthavens bij binnenkomen Filipijnen na 10 februari 2022

Gestart door startagain, maandag 21 februari 2022, 15:17:03

Vorige topic - Volgende topic

Pinkpanther


Antonio

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  6 januari 2024, 07:06:45Voor iedereen die nog twijfelt,  als je bv vanuit Thailand naar the Philippines vliegt
vragen ze bij het inchecken een retour ticket waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen de Filipijnen weer uitreist.  :atyourservice:

Vlg. mij glijden the Philippines de afgrond in.....bv kijk eens in Ermita Malate..stikt van de bedelaars, alles kapot stinkt schijten op de stoep....Cebu niet veel beter ....Angeles city en Porto Galera nu overgenomen door Koreaanse maffia...prijzen flink omhoog en overal Koreaans eten.
Normaal Europees eten moeilijk te vinden. :thankyoufw5:

Voor expats lijkt mij nu Thailand of indonesie  een veel betere keus, goed eten, goede verzekeringen , goede gezondheidszorg, normale taxies die meter gebruiken  :crazy: en geen sloopauto's  en goedkoper.

Of zijn er leden die nog positieve ervaringen hebben, ik hoor ze graag.  :rennen:

mvg  Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Wellicht waar, als je de inkomstenbelasting buiten beschouwing laat, die betaal je in de Filippijnen niet.
Of het moet zo zijn dat je op een toeristen visum verblijft.

En Manila? Ja daar noem je ook wat...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Pinocchio

Citaat van: Antonio op zondag  7 januari 2024, 09:47:36Wellicht waar, als je de inkomstenbelasting buiten beschouwing laat, die betaal je in de Filippijnen niet.

Enkel zij die in eigen land ( :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: )geen tax betalen op hun inkomen worden als resident* in Thailand belast op dat inkomen onder DTA (Double Tax Agreement)
Bijvoorbeeld gepensioneerde Belgische amtenaren worden altijd in eigen land belast ongeacht waar ze wonen en zullen dus als resident in Thailand niet belast worden op dat inkomen.

*In Thailand word je als resident beschouwd als je langer dan 180 dagen/jaar in het land verblijft

Luke

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  6 januari 2024, 07:06:45Vlg. mij glijden the Philippines de afgrond in.....bv kijk eens in Ermita Malate..stikt van de bedelaars, alles kapot stinkt schijten op de stoep....Cebu niet veel beter ....Angeles city en Porto Galera nu overgenomen door Koreaanse maffia...prijzen flink omhoog en overal Koreaans eten.
Normaal Europees eten moeilijk te vinden. :thankyoufw5:

Voor expats lijkt mij nu Thailand of indonesie  een veel betere keus, goed eten, goede verzekeringen , goede gezondheidszorg, normale taxies die meter gebruiken  :crazy: en geen sloopauto's  en goedkoper.

Of zijn er leden die nog positieve ervaringen hebben, ik hoor ze graag.   :rennen:

mvg  Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 

Waarom will je in Malate & Ermita rondlopen? Ah wacht even LA Cafe en G-point etc. zijn dat je favorite "pubs"? Of moet het ook maar zo goudkoop mogelijk zijn. Je lijkt mij ook maar de doorsnee sex-toerist te zijn als je Angeles en Puerto Galeira erbij neemt.

Als permanente resident in Makati heb ik het best naar mijn zin. Alles in loopafstand (inclusief Ambassade). Ik rij zelf dus heb weinig behoefte aan Taxis. Je kan ook Grab taxi gebruiken, Dat zijn doorsnee propere wagens vast tarief, kan een beetje duurder zijn.
Voor iedere smaak is er een resto; Italiaan, Spaans, Turks, Amerikaans....

Ja Thailand is op gebied van (sex?) toerisme beter georganiseerd. De infrastructuur is er beter. Of het allemaal goedkoper is betwijfel ik. Alcohol in ieder geval niet. En het is er ook bloedheet plus de taalbarrière.
Maar voor permanente residentie (zonder gehuwd te zijn met een lokale) is het niet gemakkelijk in Thailand.

Misschien moet ook maar Vietnam, Cambodja en Laos eens bezoeken, die zijn ook sterk in trek vandaag.

Pinocchio

Citaat van: Luke op maandag  8 januari 2024, 04:43:16Als permanente resident in Makati heb ik het best naar mijn zin. Alles in loopafstand (inclusief Ambassade). Ik rij zelf dus heb weinig behoefte aan Taxis. Je kan ook Grab taxi gebruiken, Dat zijn doorsnee propere wagens vast tarief, kan een beetje duurder zijn.
Misschien moet ook maar Vietnam, Cambodja en Laos eens bezoeken, die zijn ook sterk in trek vandaag.
Als je permanent in de Filippijnen woont heb je zeker een punt, zeker met een Balikbayan privilege, maar als toerist ben je op hotels en taxis aangewezen en dan is Thailand zeker een betere optie ongeacht of je voor de sex dan wel voor de cultuur gaat.
Voor goed eten moet je zeker in Laos zijn, en als je jong bent of je jong voelt kies je zeker voor Luang Prabang.

Pinkpanther

Van de week even met de LRT naar Bamban en Monumento gereisd met tussenstop Halte Central  daar zit SM....wat een zootje daar, ik dacht dat Malate en Ermita erg waren maar daar gaat het nog een stapje verder.  Makati is iets beter maar ook een aflopende zaak. als Nederlander is er maar 1 plaats waar het normaal is en dat in BGC.
Bonofacio Global City....redelijk modern maar zeer prijzig.
Moest in Bamban zijn ziekenhuis voor Rabies vaccinatie , was door een kat in mijn voet gebeten.....Rabies komt veel voor in the Philippines vlg de dokter....en eenmaal gebeten door een besmet dier ga je DOOD   :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:  zonder vaccinatie.. :crazy:   

Antonio

Citaat van: Pinocchio op zondag  7 januari 2024, 12:52:40
Citaat van: Antonio op zondag  7 januari 2024, 09:47:36Wellicht waar, als je de inkomstenbelasting buiten beschouwing laat, die betaal je in de Filippijnen niet.

Enkel zij die in eigen land ( :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: )geen tax betalen op hun inkomen worden als resident* in Thailand belast op dat inkomen onder DTA (Double Tax Agreement)
Bijvoorbeeld gepensioneerde Belgische amtenaren worden altijd in eigen land belast ongeacht waar ze wonen en zullen dus als resident in Thailand niet belast worden op dat inkomen.

*In Thailand word je als resident beschouwd als je langer dan 180 dagen/jaar in het land verblijft

In de Filippijnen betaal je ink.belasting over NL overheidspensioenen zoals AOW en ABP.
Niet over bedrijfspensioenen zoals PME.Daar mag de Filippijnen over heffen, maar die doen het niet.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

boldy

Om on topic te blijven, je moet een Etravel  formulier invullen. Dat kan vanaf 3 dagen voordat je arriveerd in De Filippijnen maar ook nog zodra je geland bent. Hier is de enigste officiële site.

https://etravel.gov.ph/signin

Ik volg Jennifer Terry op YouTube. Zei verteld altijd wat je precies nodig hebt.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Antonio

Citaat van: Antonio op donderdag 22 februari 2024, 05:02:27In de Filippijnen betaal je ink.belasting over NL overheidspensioenen zoals AOW en ABP.
Niet over bedrijfspensioenen zoals PME.Daar mag de Filippijnen over heffen, maar die doen het niet.

Correctie van m'n eigen post: Niet ALLE ABP pensioenen.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde