Zijspoor: Ervaringen op de luchthavens bij binnenkomen Filipijnen na 10 februari 2022

Gestart door startagain, maandag 21 februari 2022, 15:17:03

Vorige topic - Volgende topic

Wazzipi

Weet iemand of een Belgisch marriage certificaat geldig is om dan geen reisverzekering te moeten hebben. En een Belgisch birth certi voor de kinderen? Ze hebben wel dubbele nationaliteit.
Ben de papieren bij elkaar aan het zoeken en de Belgische zijn gemakkelijk op te vragen maar voor de Filipijnse papieren zou ik moeten zoeken of ik hier nog heb liggen.

Luke

Citaat van: Wazzipi op zaterdag  9 april 2022, 07:54:04Weet iemand of een Belgisch marriage certificaat geldig is om dan geen reisverzekering te moeten hebben. En een Belgisch birth certi voor de kinderen? Ze hebben wel dubbele nationaliteit.
Ben de papieren bij elkaar aan het zoeken en de Belgische zijn gemakkelijk op te vragen maar voor de Filipijnse papieren zou ik moeten zoeken of ik hier nog heb liggen.

Een Balikbayan-visum (RA 9147) hoeft geen covid-verzekering en uitgaand-ticket.
Je moet wel samen met de Filipijnse echtgeno(o)t(e) of kinderen met Filipijnse moeder/vader aankomen.
In alle andere gevallen is het gewoon een toeristenvisum (9A).
Bi update march 31

Pinkpanther

Hallo Merry X mass...

Ik vlieg zondag met Air Asia vanuit Bangkok naar Manila.

Vragen ze bij het inchecken nog steeds een return ticket, wat aangeeft dat je binnen 30 dagen de Filipijnen weer verlaat.
Ik weet dat ik makkelijk 1 maand kan verlengen ...visa extention.

Ik wil 40 dagen blijven

mvg

Pinkpanther :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:



Luke

Citaat van: Pinkpanther op donderdag 21 december 2023, 03:46:39Hallo Merry X mass...

Ik vlieg zondag met Air Asia vanuit Bangkok naar Manila.

Vragen ze bij het inchecken nog steeds een return ticket, wat aangeeft dat je binnen 30 dagen de Filipijnen weer verlaat.
Ik weet dat ik makkelijk 1 maand kan verlengen ...visa extention.

Ik wil 40 dagen blijven

mvg

Pinkpanther :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:




Als toerist nog ALTIJD nodig. Mogelijk vragen ze bij het inchecken naar het uitgaand ticket. Immigratie doet random checks naar uitgaand ticket.

Pinkpanther

Ok Luke dank voor antwoord,

Dus zonder return ticket zouden ze bij Airasia mij kunnen weigeren op de vlucht in Bangkok??

MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Pinocchio

Een vriend werd begin november geweigerd in Brussel op een vlucht naar Cebu.
Uiteindelijk kocht hij een reservatie bij Connections travel in de luchthaven voor 130 Euro.
Het was niet eens een bruikbaar ticket, gewoon een reservatie met Philippine airlines Manila-Bangkok.

Pinocchio

Een one way (wegwerp)ticket Manila-Kota Kinabalu op 22 januari (2024) met Air Asia kost 2.340 peso bij Trip.com

Pinkpanther

Voor iedereen die nog twijfelt,  als je bv vanuit Thailand naar the Philippines vliegt
vragen ze bij het inchecken een retour ticket waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen de Filipijnen weer uitreist.  :atyourservice:

Vlg. mij glijden the Philippines de afgrond in.....bv kijk eens in Ermita Malate..stikt van de bedelaars, alles kapot stinkt schijten op de stoep....Cebu niet veel beter ....Angeles city en Porto Galera nu overgenomen door Koreaanse maffia...prijzen flink omhoog en overal Koreaans eten.
Normaal Europees eten moeilijk te vinden. :thankyoufw5:

Voor expats lijkt mij nu Thailand of indonesie  een veel betere keus, goed eten, goede verzekeringen , goede gezondheidszorg, normale taxies die meter gebruiken  :crazy: en geen sloopauto's  en goedkoper.

Of zijn er leden die nog positieve ervaringen hebben, ik hoor ze graag.   :rennen:

mvg  Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 

Pinocchio

Aan ons (Balikbayan) werd geen uitreisticket gevraagd, maar ook een (niet Balikbayan) buitenlander die samen met ons op reis was werd begin december niets gevraagd, niet in Bangkok en niet in Manila (vlucht Philippine airlines}.
Voor westers eten kan je in Dumaguete op heel wat plaatsen terecht
Ik ben het wel met je eens dat Thailand op heel wat punten beter en goedkoper is.
Om een idee te hebben van wat een maaltijd in Chiang Mai kost, hierbij een menukaart, 1 Baht is ongeveer 1,5 Peso.

https://www.gekkogardenrestaurant.com/restaurant-menu

Je kan er zowel de westerse maaltijden bekijken als daily specials en Thai maaltijden.

Als Balikbayan heb je natuurlijk een voordeel als je in de Filippijnen voor een langere periode wil verblijven.

tjenn

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  6 januari 2024, 09:05:08Ik ben het wel met je eens dat Thailand op heel wat punten beter en goedkoper is.
Om een idee te hebben van wat een maaltijd in Chiang Mai kost, hierbij een menukaart, 1 Baht is ongeveer 1,5 Peso.

https://www.gekkogardenrestaurant.com/restaurant-menu
Laat maar gekko is niet mijn ding   :lachen: