Zijspoor: Ervaringen op de luchthavens bij binnenkomen Filipijnen na 10 februari 2022

Gestart door startagain, maandag 21 februari 2022, 15:17:03

Vorige topic - Volgende topic

Pinkpanther

Ja Singapore Airlines eiste een retour ticket binnen 30 dagen.....ik heb enkeltje geboekt MNL-SIN   bij Scoop....koste 52 euro.....!!!
Bij aankomst in Manila vroegen ze alleen hoe lang ik bleef, ik zei 25 dagen....was OK.
Ze hoede het ticket NIET te zien.
Kontroleerde alleen PCR test en Health pass 4x

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Admin

Topicnaam: Zijspoor: Ervaringen op de luchthavens bij binnenkomen Filipijnen na 10 februari 2022
Zoals de naam al zegt: de berichten die niet expliciet de ervaringen betreffen, horen hier thuis.

Effectieve ervaringen bij het binnenkomen horen in: Ervaringen op de luchthavens bij binnenkomen Filipijnen na 10 februari 2022

Reden: het is al een heel gedoe zonder dat men door tientallen berichten moet zoeken om de regelgeving van de dag te vinden.
Hallo gast. :welcome:

tjenn

Om zeker te zijn heb ik me een chip laten inplanten en een barcode in de nek laten zetten zodat ze me regelmatig kunnen scannen. :lachen: Traze pass, S pass, One Healt Pass, pcr test wat een gedoe allemaal, er zijn plezieriger dingen dan reizen tegenwoordig. :floet: 


Pinkpanther

Zijn er al mensen direkt uit Nederland naar Cebu gevlogen....  hoe is het nu in Cebu City...??
Is alles weer open....  restaurants  bars  en hotels ook geen probleem ??

Hier in Manila zijn veel Quarentainehotels.....daar mag je niet !!
Ben van Plan a.s. zondag of maandag naar Cebu te vliegen.

MvG

PP   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
 

Guadalupe

#35
Alles is open, bars weet ik niet daar kom ik zelden. Hotels restaurants zijn open, alleen mondkapje overal maar die kan je op je kin hangen meestal.
Citaat van: Pinkpanther op vrijdag 18 maart 2022, 04:18:05Zijn er al mensen direkt uit Nederland naar Cebu gevlogen....  hoe is het nu in Cebu City...??
Is alles weer open....  restaurants  bars  en hotels ook geen probleem ??

Hier in Manila zijn veel Quarentainehotels.....daar mag je niet !!
Ben van Plan a.s. zondag of maandag naar Cebu te vliegen.

MvG

PP   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 
Wie lacht niet wie de mens beziet.

tjenn

Het is zover ik vertrek straks naar de Phills heb hopelijk alle paperassen op orde de vluchten gaan ook door heeft me al serieus gestrest die voorbereidingen. Het ergste is dat je tot het laatste moment moet afwachten dat je positief of negatief getest wordt en op tijd je resultaten krijgt wat een spanning niet aan te raden voor een 60 plusser. Duimen maar op de verdere afloop.

JeeDee

Goede reis Tsjenn en we horen graag je ervaringen.

Blijkbaar is het mondkapje in het vliegtuig nu ook al onderwerp van gesprek (wel of niet), maar ik ben vooral benieuwd naar je ervaringen op NAIA.

tjenn

Citaat van: tjenn op zaterdag 19 maart 2022, 12:27:58Het is zover ik vertrek straks naar de Phills heb hopelijk all  paperassen op orde de vluchten gaan ook door heeft me al serieus gestrest die voorbereidingen. Het ergste is dat je tot het laatste moment moet afwachten dat je positief of negatief getest wordt en op tijd je resultaten krijgt wat een spanning niet aan te raden voor een 60 plusser. Duimen maar op de verdere afloop.
Zit voorlopig in Manila nu alles is feilloos verlopen aan de bagage check in van Brussel naar Turkey moest ik de meeste papieren laten zien one healt pass, een negatieve test, covid verzekering en vaccinatie kaart geen traze app nodig. Bij aankomst in Manila One Healt pass dat was alles waar ze naar vroegen en je boardingpass het zitje waar je zat op het vliegtuig dat je normaal na de landing gewoon weggooit gelukkig had ik het nog in één van mijn broekzakken en daar zetten ze dan een stempeltje op verified. En dan dat papiertje dat je moet invullen om naar de immigratie check te gaan. Daar is het gewoon zoals anders paspoort check en een fotootje. Dan denk je yes! vlug naar buiten .... Staan daar beneden aan de roltrap een tweetal soldaten die dat afgescheurd boarding pass ticketje met verified stempeltje willen zien God weet waarom  :denk:  en daar sneuvelden veel gevallen en zeker buitenlanders, normaal laat ik dat ook zitten in het vliegtuig denk je heb ik toch niet meer nodig de reis is voorbij dus! let op anders ... :daag: misschien drastisch maar je weet nooit. Nu woensdag naar Bohol ben benieuwd wordt vervolgt. 

tjenn

Citaat van: JeeDee op maandag 21 maart 2022, 12:32:25Goede reis Tsjenn en we horen graag je ervaringen.

Blijkbaar is het mondkapje in het vliegtuig nu ook al onderwerp van gesprek (wel of niet), maar ik ben vooral benieuwd naar je ervaringen op NAIA.
Heb bijna 24u met een mondmasker op gelopen en gezeten in luchthaven en vliegtuig. Zeker in de luchthaven van Manila daar zijn ze geobsedeerd van dat masker denk ik, zelf buiten moet ge het dragen. In België en Turkey was het wat soepeler. Maar op het vliegtuig alleen af voor het drinken en eten.