Zijspoor: Ervaringen op de luchthavens bij binnenkomen Filipijnen na 10 februari 2022

Gestart door startagain, maandag 21 februari 2022, 15:17:03

Vorige topic - Volgende topic

JeeDee

Bedankt Tsjenn,

Ik vlieg ook met Turkish in 4 weken, dus we zullen wel zien.
Maar blijkbaar dus alle documenten bij je houden totdat je uit het vliegveld bent, bedankt.

Het is nu echt anders dan voor Covid.....

tjenn


tjenn

Ben woensdag in Bohol gearriveerd ging soepel geen S pass gevraagd alleen bewijs van vaccinatie aan de incheck balie in Manila. Na 2 jaar afwezigheid is er veel werk aan de winkel om alles terug proper te krijgen en de auto is helemaal klaar om naar de garage te slepen. Maar ben best heel tevreden dat er geen zware schade is aan het huis na de storm odette. En het weer is zalig lekker 33 graden en puffen maar. :lachen: 

maastricht

Ben ook aangekomen via Manila. Geen prima geen problemen. Op schiphol bij de incheck balie werden vacinatie, verzekering en retourticket gechecked. Ook vroegen ze alleen of in Trace had geinstalleerd. Werd niet gecontroleerd.
In Manila de QR code van oneheatlpass en paar keer en vacinatie. Je werkt goed overal heen gestuurd.

Pinkpanther

Hi Maastricht, welke Reisverzekering had jij ??

Ik werdt de 1e maal geweigerd  :crazy:  had Unive.....  toen Unigarant de vlg dag en die was wel OK.

MVG  Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

maastricht

Citaat van: Pinkpanther op vrijdag  1 april 2022, 03:41:23Hi Maastricht, welke Reisverzekering had jij ??

Ik werdt de 1e maal geweigerd  :crazy:  had Unive.....  toen Unigarant de vlg dag en die was wel OK.

MVG  Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Ik had ook Unigarant, via de ANWB. Engelse verklaring telefonisch gevraagd na afsluiten met vermelding Covid en 50.000 dollar minstens verzekerd.  Medewerkster vond 35.000 te laag.
Alleen maken ze wel spel fouten in het Engels, ook de datums waren de 1e keer nog in het Nederlands.
Ze waren zeer behulpzaam.

JeeDee

Citaat van: maastricht op vrijdag  1 april 2022, 12:20:57Engelse verklaring telefonisch gevraagd na afsluiten met vermelding Covid en 50.000 dollar minstens verzekerd. 
Alleen maken ze wel spel fouten in het Engels.......

Op tijd aanvragen dus; ik was van plan te wachten tot het laatste moment aangezien deze eis wellicht een keer gaat vervallen.
Dank voor deze aanvulling Maastricht!

jack


maastricht

Nee klopt, met probleem is ook dat ze op Schiphol en je vliegmaatschappij dat ook moet weten.
Beste is de advisory uit te printen, dan kan je het altijd aantonen.

Pinkpanther

Hi is er onlangs iemand terug naar Nederland gevlogen ?
Ik vlieg over 2 weken Manila Singapore Amsterdam.

Id de PCR test nog een eis om te mogen instappen ??

Vlieg Singapore Airlines

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: