LED lampen met solar panel als buitenverlichting

Gestart door Antonio, donderdag 25 augustus 2022, 10:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Ons nieuwe huis voor de toekomst zal een huis zijn niet groter dan een stacaravan.
Wat moet je met z'n tweeen in een groot huis.
Er zal wel een grote garage bij komen en een groot tarras.
Dus twee aircons is genoeg voor een huisje als dat.
Dus een supergrote installatie is een beetje overdone.


m.vr.gr.

Johan

Ronny55

Je moet kijken wat je echt nodig hebt, wat is je maandelijks verbruik? Wil je geen brownouts meer? Mijn installateur heeft een vuistregel , het verbruik van 1 maand delen door 100, zo bepaalt hij de grote van de installatie. Wat de baterijen betreft, hetgeen je gemiddeld verbruikt tussen 17h en 07h + 50% .
 Let op, laat zeker niet merken dat je een leek zijt wat betreft zonne-energie....Ze bezeiken U.  Mij heeft dat zo'n 150K gekost   
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bjorna145

Je moet eerst laten blijken dat je een leek ben en als ze dan alles hebben uitgelegd dan laat je je expertieze zien, kijken hoe ze verdraaien.
Dat is hetzelfde met mijn internet provider dan bellen ze voor een snellere connectionspeed en dan leg ik uit waarom een snellere connection als je internet traag is tuut tuut tuut hoorn er op.

m.vr.gr.

Johan Geers

Bjorna145

Beste Ronny, de electrieschetijd die jij terug levert aan het net krijg je daar dezelfde prijs voor als je moet betalen?
Of gaat bij jou de meter gewoon terug draaien?

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan

kaetemi

Citaat van: Bjorna145 op zondag  4 september 2022, 00:48:20Bij mij is alles electriesch maar als ik op zonne energie zou overstappen dan zou ik dat doen zonder mijn warmwaterheater en mijn keramieke kookplaat die zou ik op Noreco power houden.
Volgens wat ik er van begrijp kunnen de zonnepanelen gewoon parallel aan de stroomtoevoer gekoppeld worden. De inverter zorgt ervoor dat het juiste voltage geleverd wordt om te matchen met wat het net levert, en dan neemt ge gewoon deels van het net en deels van de zonnepanelen. Hoeft dus niet afgesplitst worden, dat werkt magisch vanzelf.
Kaetemi

Bjorna145

Met een grid installatie is het zo, gedurende de dag wek je dubbel zoveel stroom op (uitgaande van 12uur zonlicht) dan dat je nodig heb.
Het teveel gaat terug het net in (meter draait terug?).
Gedurende de nacht neem je de stroom weer op die je terug heb geleverd.
Dus dit is een installatie zonder batterijen je gebruikt de energiemaatschappij als buffer/batterij.
Het gaat er nu gewoon om wat geeft de energiemaatschappij terug voor jou KW en wat moet je betalen.
En laat de energie maatschappijdit toe.
Als ik het verhaaltje van Ronnie lees lijkt het mij wel want hij heeft soms negatieve rekeningen.
Het verschil tussen verkopen en aankopen van jou KW dat maakt het verhaal interessant.
In Nederland geven ze nagenoeg niets terug voor jou KW maar rekenen wel de volle prijs als je hem terug wil kopen.

Even afwachten waar Ronny mee komt.

m.vr.gr.

Johan

Ronny55

Citaat van: Bjorna145 op zaterdag 17 september 2022, 07:10:26Beste Ronny, de electrieschetijd die jij terug levert aan het net krijg je daar dezelfde prijs voor als je moet betalen?
Of gaat bij jou de meter gewoon terug draaien?

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan
Uiteraard niet , op wat je van het grid neemt zijn +/- 50% kosten . wij betalen hier om en bij de 15 Php/KWH . Netto zonder kosten kost die 10.4 peso . Wat ik terug op net zet daar krijg ik 10.4 peso voor min zo'n 10% kosten . De meter draait niet terug maar is een tweedelige meter "Import" , wat je van het net gebruikt en "export" wat je terug op het net zet.
Groetjes.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

@Bjorna,
Je ziet het een beetje verkeerd , je heb nooit 12 uur voldoende generatie (zon). Mijn ervaring , Van 07h00 tot 15h00 genereer ik voldoende om mijn stroomverbruik van dat moment en de batterijen op te laden , Van 15h00 tot 07h00 moet mijn stroom gebruikt worden (batterijen). Zonder Batterijen ben je nog altijd kwetsbaar in geval van brownout .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bjorna145

Beste Ronny, als ik het goed begrijp gebruik jij in de nacht je batterijen en tijdens de dag laad je die weer op.
Waarom houd je de batterijen niet als reserve/ backup.
Ik zou persoonlijk overdag alles wat ik over heb terug aan het net geven en het er in de nacht weer uihalen.
Want ik vind dat je een heel goede prijs terug krijgt voor hetgene wat je terug levert.
Ik zou de batterijen sparen want dat is toch het duurste van de installatie.
Hou minder dat je batterijen laad en ontlaad hoe langer dat ze meegaan.
Heb je dan een brownout heb je nog steeds je batterijen als backup.
En als je dat gaat berekenen van wat je dan nog moet betalen dan denk ik dat dat een goedkopere methode is.
Dan kun je beter invensteren in nog meer panelen zodat je overdag meer stroom op kunt opwekken en terug kan leveren aan het net.
Want zonnepanelen gaan 25 tot 50 jaar mee.

Ik zelf zou voor een installatie gaan zonder batterijen het enige nadeel daarvan is wanneer je een brownnout buiten de zonneuren dat je dan geen stroom heb  maar dat heb je zelf ook al aangegeven.
Maar ja dat is mijn persoonlijke insteek in een solar installatie.
En dat van 12 uur zon heb ik bedoeld als voorbeeld waar ik woon op die lokatie heb ik zon van 0700 tot 1700 hr.

m.vr.gr.

Johan