LED lampen met solar panel als buitenverlichting

Gestart door Antonio, donderdag 25 augustus 2022, 10:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Voor ons nieuwe optrekje, in een vriendelijke buurt overigens, wil ik toch wat automatische buitenverlichting installeren. Voor 's nachts uiteraard en omdat we nogal eens van huis zijn.

Een tijd geleden heeft een forumlid hier wat ervaringen over gedeeld: LED stralers met solar panel en accu, als ik het goed heb.
Maar ik kan het niet meer terug vinden.

Dus bij deze: heeft iemand ervaring met LED verlichting rondom huis, die:
- automatisch aan gaat bij donker worden, en uit gaat bij het krieken van de dag ?
- met of zonder accu: als ik in onze wijk rondkijk, zie ik vaal paneeltjes met een lamp, maar geen (of wellicht inimini) accu. Ik wil graag dat bij een brown out het licht aan blijft.
- liever "standalone" dus zonder 230V bekabeling.
- welke merken zij aan te bevelen, ik neem aan dat de chinezen ook hier ook goedkope rommel in de markt zetten..
- levensduur van het hele spul, ik ga liever niet om de 2 jaar repareren en vervangen.

Het alternatief is dat ik me bij een hardware store laat informeren en toch weer iets koop dat later tegen valt  :floet:

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

opinie

Zoiets?
Prijzen van september 2021

https://www.facebook.com/PUGINGBYAHEROOFFICIALFANPAGE/videos/1230207367432837/

De verkoper heeft een YouTube-kanaal waar hij huisverlichting aan hulpbehoevenden geeft. Natuurlijk brengt dat bekendheid en verkoop op maar beter dan het geld spenderen aan grote billboards. Dan gaat een deel van je uitgave nog naar iemand die het nodig heeft i.p.v. naar rijkaards die er enkel een nieuwe maîtresse mee bekostigen.
Het komt allemaal van China, waar anders? Natuurlijk zit er verschil tussen. "Which price do you want? Low, medium or high?" Bescheiden bedrijfjes zullen gevoeliger zijn voor klachten en dus beter opletten.

Facebook:

YouTube:
https://www.youtube.com/c/PugongByahero/featured

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

300 Wats. Is dat 300 watt? Dat kunnen toch geen led lampen zijn met zoveel wattage. Bij led lampen moet je naar de lumen kijken. Veel van die led lampen met accu voor buiten geven niet veel meer dan het licht van een kaars.

Ik heb een tijd geleden zo eentje bij Bol gekocht. Tevreden van. 18 watt en 1080 lumen. De lamp beweegt mee wanneer je er voorbij loopt. Met accu hier in  :belgiesmiley: niet zo goede ervaringen mee. Vooral in de winter laden die bijna niks op met zo een solar paneeltje.

https://www.bol.com/be/nl/p/led-s-light-maxpower-led-buitenlamp-met-sensor-volgt-beweging-antraciet/9200000130878842/?s2a=

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.


Antonio

dank voor delinks.
Maar misschien heb ik e.e.a. toch niet helemaal goed uitgelegd. Ik ben op zoek naar echte gebruikers en hun ervaringen. Dat geeft wellicht goede tips, en voorkomt dat ik een zelfde miskoop doe....

En google, lazada, shopee en facebook ken ik uiteraard ook.
Overigens zie je daar de meest fantastische specs bij die lampjes: een paar honderd watt LED panel dat de hele nacht de straat verlicht. Zowiezo zeggen die watts helemaal niks over de verlichtinssterkte.
En dat draait dan op een paar oplaadbare penlights.  Mmmmmmmm.



Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

tjenn

Citaat van: Luc op donderdag 25 augustus 2022, 20:06:35300 Wats. Is dat 300 watt? Dat kunnen toch geen led lampen zijn met zoveel wattage. Bij led lampen moet je naar de lumen kijken. Veel van die led lampen met accu voor buiten geven niet veel meer dan het licht van een kaars.
Ik heb bij lazada verschillende streetlights gekocht en rond het huis geplaatst moet zeggen dat ze wel degelijke verlichting geven en zeker geen kaarsjes licht.

Luc

Citaat van: tjenn op vrijdag 26 augustus 2022, 14:26:47
Citaat van: Luc op donderdag 25 augustus 2022, 20:06:35300 Wats. Is dat 300 watt? Dat kunnen toch geen led lampen zijn met zoveel wattage. Bij led lampen moet je naar de lumen kijken. Veel van die led lampen met accu voor buiten geven niet veel meer dan het licht van een kaars.
Ik heb bij lazada verschillende streetlights gekocht en rond het huis geplaatst moet zeggen dat ze wel degelijke verlichting geven en zeker geen kaarsjes licht.

Ja dat zijn hier van die bouwlampen. 300 Watt met 30000 lumen. Kosten hier ook al snel meer dan 200 euro. Kan 8 uur op 1 accu. Dat is dan voor opladen op netstroom.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Bjorna145

30000 lumen dat is net als of je in een lasser zit te kijken heb je een laskap nodig.
Ik heb 2 maal 40 watt led in mijn garage is 5800 lumen is net daglicht als ik die in de avond aandoe.

Beste Antonio, heb je er wel eens aan gedacht om normale 220 volt led verlichting te kopen en het buiten cirquit achter een UPS te monteren.
Lijkt mij iets minder gevoelig als al dat losse spul.
https://shopee.ph/SECURE-UPS-650VA-1000VA-1500VA-2000VA-3000VA-Uninterruptible-Power-Supply-i.317024189.3356846910?sp_atk=b4c543a2-3214-4486-b2cd-169eb23e1d68&xptdk=b4c543a2-3214-4486-b2cd-169eb23e1d68


m.vr.gr.

Johan

opinie

Citaat van: Luc op donderdag 25 augustus 2022, 20:06:35300 Wats. Is dat 300 watt? Dat kunnen toch geen led lampen zijn met zoveel wattage.

Geen 300 W LED maar licht van een 300 W gloeilamp geproduceerd door de LED

Citaat van: Luc op donderdag 25 augustus 2022, 20:06:3518 watt en 1080 lumen.

Zelfde logica zou dan bij 80 W licht uitkomen.

Citaat van: Luc op donderdag 25 augustus 2022, 20:06:35Vooral in de winter laden die bijna niks op met zo een solar paneeltje.

8 uur met veel bewolking en een lage zon net op de dagen dat er veel verbruik is. Dan is het in  :smiley-philippines:  nog werkbaar: 11,5 tot 12,5 uur opladen bij hoge zon, zelf bij bewolkt weer nog doenbaar. Wel aan denken: plaats de lamp niet onder de oversteek van het dak. (schaduw!) :weia:

Citaat van: Bjorna145 op zaterdag 27 augustus 2022, 01:23:2330000 lumen dat is net als of je in een lasser zit te kijken heb je een laskap nodig.
Ik heb 2 maal 40 watt led in mijn garage is 5800 lumen is net daglicht als ik die in de avond aandoe.

Beste Antonio, heb je er wel eens aan gedacht om normale 220 volt led verlichting te kopen en het buiten cirquit achter een UPS te monteren.
Lijkt mij iets minder gevoelig als al dat losse spul.
https://shopee.ph/SECURE-UPS-650VA-1000VA-1500VA-2000VA-3000VA-Uninterruptible-Power-Supply-i.317024189.3356846910?sp_atk=b4c543a2-3214-4486-b2cd-169eb23e1d68&xptdk=b4c543a2-3214-4486-b2cd-169eb23e1d68

Hoeveel lux is daglicht?
Onze pupillen passen zich aan en het lijkt snel helder (in verhouding). 5.800 lumen in een ruimte van 2 x 2 m is een typische bewolkte dag. We zijn snel tevreden eens het nacht wordt.

Die UPS (lichtste versie 3-5 min PC 180 W met 21 duim scherm.) is meer om nog snel af te sluiten. Het stelt niet zo veel voor een PC van 180 W, als je weet dat een voeding van 500 W normaal is en voor echt gebruik 750 W nodig is.

Ik denk dat gelet op mogelijk black-outs van enkele uren, regelmatig aanslaan door passanten, sabotage van bedrading, goede zonnestraling in de  :smiley-philippines: en verbruik op lange termijn, de oplaadbare verlichting in  :smiley-philippines: een goede oplossing is.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

tjenn

Citaat van: opinie op zondag 28 augustus 2022, 11:08:21Ik denk dat gelet op mogelijk black-outs van enkele uren, regelmatig aanslaan door passanten, sabotage van bedrading, goede zonnestraling in de  :smiley-philippines: en verbruik op lange termijn, de oplaadbare verlichting in  :smiley-philippines: een goede oplossing is.
Meer en meer zie je ook daar zonnepanelen liggen op daken.