Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Starlink

Gestart door koy, dinsdag 30 mei 2023, 01:49:34

Vorige topic - Volgende topic

maastricht


tjenn

Heb nog een vraagje, als je bv zoals ik een maand of 3 vier terug in België verblijf moet je dan maandelijks verder betalen of kan je het onderbreken tot je terug bent in de Filipijnen? Voor het moment internet ik hier met herlaad kaart werkt wel maar streaming stuf zijn regelmatig problematisch maar je kan stoppen wanneer je wil voor een niet constant verblijf hier is dat wel ideaal

Luke

Citaat van: tjenn op donderdag 15 juni 2023, 10:55:17Heb nog een vraagje, als je bv zoals ik een maand of 3 vier terug in België verblijf moet je dan maandelijks verder betalen of kan je het onderbreken tot je terug bent in de Filipijnen? Voor het moment internet ik hier met herlaad kaart werkt wel maar streaming stuf zijn regelmatig problematisch maar je kan stoppen wanneer je wil voor een niet constant verblijf hier is dat wel ideaal

Je kan overschakelen op RV, dan is het een roaming StarLink en kan je het overal gebruiken dus ook in BE.
https://www.starlink.com/roam

Tinulang_Manok

#23
Citaat van: Luke op donderdag 15 juni 2023, 11:45:56
Citaat van: tjenn op donderdag 15 juni 2023, 10:55:17Heb nog een vraagje, als je bv zoals ik een maand of 3 vier terug in België verblijf moet je dan maandelijks verder betalen of kan je het onderbreken tot je terug bent in de Filipijnen? Voor het moment internet ik hier met herlaad kaart werkt wel maar streaming stuf zijn regelmatig problematisch maar je kan stoppen wanneer je wil voor een niet constant verblijf hier is dat wel ideaal

Je kan overschakelen op RV, dan is het een roaming StarLink en kan je het overal gebruiken dus ook in BE.
https://www.starlink.com/roam


En Roam/Mobile kun je ook pauzeren, Residential/Standard niet:
https://www.starlinkhardware.com/can-you-cancel-starlink-internet-anytime/
https://www.yugatech.com/guides/upgraded-starlink-plans-and-pricing-in-the-philippines/
Amare et sapere vix deo conceditur

maastricht

Residential kan je stoppen, maar wanneer je het weer wilt is er geen garantie of je "slot" terug krijgt op je plek.
Dan kom je op de wachtlijst.
Zal in de Filipijnen wel wat meevallen denk ik, ook niet weer zoveel mensen kunnen het betalen.

Maar Inderdaad je kan Starlink Roam nemen, is wel wat duurder,  PHP3,300 .
Is 600 pesos per maand meer, maar dat heb je snel terugverdient wanneer je tijdje niet gebruikt.

Can you cancel Starlink anytime?
Yes, you can cancel your Starlink internet account at any time, without paying any fees or early termination charges. Starlink doesn't have any contracts, so you are free to cancel whenever you want.

Starlink calculates your bill in monthly cycles, depending on when you first purchased service. If you don't cancel before the next billing cycle starts, you may have to pay another month before your service ends.

Service cannot be prorated. In other words, service is paid for in full monthly increments. If you cancel in the middle of a month, you'll continue to have service until that billing period ends. You won't be refunded for half the month.

Can you cancel Starlink and then restart?
If you decide to cancel your Starlink subscription, you'll lose your spot in line. If you ever decide to sign back up for service, you'll likely be put back on the waitlist depending on the demand in your area. I don't recommend canceling Starlink unless you know you won't use it again.

If you think you'll need to start and stop your Starlink service frequently, you may want Starlink Roam instead. Roam can be paused at any time. For seasonal users, such as those with cabins or RV's, it would be ideal.

Luke

Citaat van: maastricht op vrijdag 16 juni 2023, 02:42:54Residential kan je stoppen, maar wanneer je het weer wilt is er geen garantie of je "slot" terug krijgt op je plek.
Dan kom je op de wachtlijst.
Zal in de Filipijnen wel wat meevallen denk ik, ook niet weer zoveel mensen kunnen het betalen.


De Filipinos niet zo direct. Ze kunnen het als een gemeenschappelijk internet gebruiken. Bv school of Barangay hall die het dan gratis/discount kan aanbieden aan studenten/gebruikers.

Maar de grote groep zijn de gepensioneerde Amerikanen (en andere wwesterlingen) die zich in de bundoks vestigen. Op een Expat forum lees je dat er gretig veel belangstelling is in starlink.
Tenzij SpaceX meer sattelieten in de regio stationeerd kan het op lange termijn tot verzadiging leiden met gevolg dat de "speed" naar beneden gaat. Daar zijn al klachten over in bepaalde regios in de USA.

koy

Citaat van: Luke op donderdag 15 juni 2023, 11:45:56
Citaat van: tjenn op donderdag 15 juni 2023, 10:55:17Heb nog een vraagje, als je bv zoals ik een maand of 3 vier terug in België verblijf moet je dan maandelijks verder betalen of kan je het onderbreken tot je terug bent in de Filipijnen? Voor het moment internet ik hier met herlaad kaart werkt wel maar streaming stuf zijn regelmatig problematisch maar je kan stoppen wanneer je wil voor een niet constant verblijf hier is dat wel ideaal

Je kan overschakelen op RV, dan is het een roaming StarLink en kan je het overal gebruiken dus ook in BE.
https://www.starlink.com/roam


Starlink Roam 150$ per maand da's een beetje veel eh
leven en laten leven...

maastricht

Je hebt gelijk, global is een stuk duurder, Regional valt nog wel mee. Dat kan je nemen wanneer je alleen voor het zo nu en stopzetten wilt gebruiken, maar is een stuk langzamer.

Starlink Roam (Mobile - Regional Plan) – PHP 3,300 per month
Use at any location on land in your continent.
Unlimited "Mobile" Data (Up to 50 Mbps download speed, Up to 10 Mbps upload speed)
Ideal for customers travelling to locations where connectivity has been unreliable or completely unavailable.
Allows users to pause and un-pause service based on their individual travel needs.

Starlink Roam (Mobile - Global Plan) – PHP 12,200 per month
Use globally, land coverage only.
Unlimited "Mobile" Data (Up to 50 Mbps download speed, Up to 10 Mbps upload speed)
Designed for portable use at any destination where Starlink has active coverage.
A global roaming option for customers traveling to locations where connectivity has been unreliable or completely unavailable.
Allows users to pause and un-pause service, billed in one-time increments


tjenn

Thx guys voor de uitleg het is wel redelijk duur allemaal maar op plaatsen waar geen of bijna geen internet is dan zou ik het wel overwegen. Een leven zonder internet is geen leven meer. :ripba8:  ;-)

koy

Redelijk duur...

Ik heb voor de hele Starlink Kit die heel goed in elkaar zit en volledig wireless werkt 30.540 php betaald (500€).

Ok dat is een investering die je moet doen maar soortgelijke sateliet ontvangers kosten ook zoveel en dan moet he de installatie nog regelen want je moet al behoorlijk tech onderlegt zijn om dat te installeren. Ik kan ervan meespreken heb ooit nog installatie van Astra gedaan met motor.

Dan is er het abonnement dat kost 2700 php (45€) per maand en ja dat is duur naar Filipijnse normen maar ik betaalde voor PLDT ook 2050 php (33,50€) en de keren dat we vloekten dat we zelfs geen Netflix konden kijken 's avonds in de weekend als iedereen streamt en tv kijkt, heel dikwijls en probeer dan maar eens een helpdesk van PLDT te bereiken.

Enfin, voor mij is dat een nobrainer want ik heb zowieso internet nodig voor m'n job en vermits hier niets kan krijgen (te afgelegen) maar ik kan begrijpen dat het voor sommige mensen te duur is.

grtz koy

leven en laten leven...