visum aanvraag kort verblijf

Gestart door xav, vrijdag 5 juni 2009, 15:58:06

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: Willy op zondag  2 januari 2011, 18:10:11

Op andere fora heb ik ook al heelder discussies gehad waaruit ik moet besluiten dat de beste optie is gewoon de Filipijnen binnengaan en wil je langer dan 21 dagen blijven gewoon ter plaatse laten verlengen. Trouwens een visum in Belgiƫ afgeleverd voor 59 dagen bestaat m.i. niet. Hier wordt bedoeld een "multy entry" hetgeen wil zeggen dat je binnen 59 dagen na aflevering van het visum kan binnenkomen. Het visum zelf zou maar 30 dagen geldig zijn? of ben ik mis

als je vliegticket langer is dan 21 dagen kunnen sommige vliegtuig-maatschappijen soms moeilijk doen... dus is het wel beter een visum voor langer dan 21 dagen al bij je te hebben... je kan je visum 3 maanden op voorhand aanvragen, die multi entry is een alternatief als je van plan bent om meerdere malen in 1 jaar naar de phils te gaan...

disnoke

Citaat van: xav op zondag  2 januari 2011, 20:02:54



als je vliegticket langer is dan 21 dagen kunnen sommige vliegtuig-maatschappijen soms moeilijk doen... dus is het wel beter een visum voor langer dan 21 dagen al bij je te hebben... je kan je visum 3 maanden op voorhand aanvragen, die multi entry is een alternatief als je van plan bent om meerdere malen in 1 jaar naar de phils te gaan...

Idd Ethiad doet hier moeilijk om, KLM vraagt niets als je vanuit BRU vertrekt

kristof19

hoe moeilijk doet ethihad hierover? ik vlieg namelijk ook met Ethihad en ben ongeveer 27 dagen op reis en heb nog geen visum. Laten ze u  verplicht een ticket boeken in de luchthaven naar een ander land? Voor verlenging van het visum in de Filipijnen zelf, dien ik hiervoor in Manila te zijn of kan dit ook vb in Davao of Cagayan de Oro?

Met dank voor de reacties


Phille

Citaat van: kristof19 op woensdag  6 april 2011, 18:39:07
hoe moeilijk doet ethihad hierover? ik vlieg namelijk ook met Ethihad en ben ongeveer 27 dagen op reis en heb nog geen visum. Laten ze u  verplicht een ticket boeken in de luchthaven naar een ander land? Voor verlenging van het visum in de Filipijnen zelf, dien ik hiervoor in Manila te zijn of kan dit ook vb in Davao of Cagayan de Oro?

Met dank voor de reacties



Als je nu eens met Etihad zou bellen, dan kan je navragen welke richtlijnen er zijn, beter voorkomen dan genezen denk ik dan maar, ge moet daar maar staan en ge kunt niet boarden.

kristof19

Citaat van: Phille op woensdag  6 april 2011, 20:13:58
Citaat van: kristof19 op woensdag  6 april 2011, 18:39:07
hoe moeilijk doet ethihad hierover? ik vlieg namelijk ook met Ethihad en ben ongeveer 27 dagen op reis en heb nog geen visum. Laten ze u  verplicht een ticket boeken in de luchthaven naar een ander land? Voor verlenging van het visum in de Filipijnen zelf, dien ik hiervoor in Manila te zijn of kan dit ook vb in Davao of Cagayan de Oro?

Met dank voor de reacties



Als je nu eens met Etihad zou bellen, dan kan je navragen welke richtlijnen er zijn, beter voorkomen dan genezen denk ik dan maar, ge moet daar maar staan en ge kunt niet boarden.

Phille,
Het enige waar ze u toe kunnen verplichten is om in de luchthaven een ticket te kopen naar vb. Hong Kong en u kunt zonder problemen inchecken. Ikzelf heb dit nog nooit moeten doen en ik ben al 2 keer landen binnengekomen zonder visum en waarbij ik de toegelaten verblijfsperiode overschreden had op mijn retourtje naar Belgie (zonder tickets naar andere landen). Een telefoontje van de incheckbalie naar haar overste en ik mocht toch vertrekken. Dat was met Finnair en met SAS-air.
Maar ik denk er idd over om een dagje uit te trekken om mij te begeven naar Antwerpen.

Phille

Citaat van: kristof19 op donderdag  7 april 2011, 17:57:51
Citaat van: Phille op woensdag  6 april 2011, 20:13:58
Citaat van: kristof19 op woensdag  6 april 2011, 18:39:07
hoe moeilijk doet ethihad hierover? ik vlieg namelijk ook met Ethihad en ben ongeveer 27 dagen op reis en heb nog geen visum. Laten ze u  verplicht een ticket boeken in de luchthaven naar een ander land? Voor verlenging van het visum in de Filipijnen zelf, dien ik hiervoor in Manila te zijn of kan dit ook vb in Davao of Cagayan de Oro?

Met dank voor de reacties



Als je nu eens met Etihad zou bellen, dan kan je navragen welke richtlijnen er zijn, beter voorkomen dan genezen denk ik dan maar, ge moet daar maar staan en ge kunt niet boarden.

Phille,
Het enige waar ze u toe kunnen verplichten is om in de luchthaven een ticket te kopen naar vb. Hong Kong en u kunt zonder problemen inchecken. Ikzelf heb dit nog nooit moeten doen en ik ben al 2 keer landen binnengekomen zonder visum en waarbij ik de toegelaten verblijfsperiode overschreden had op mijn retourtje naar Belgie (zonder tickets naar andere landen). Een telefoontje van de incheckbalie naar haar overste en ik mocht toch vertrekken. Dat was met Finnair en met SAS-air.
Maar ik denk er idd over om een dagje uit te trekken om mij te begeven naar Antwerpen.

Ik heb dat probleem niet gehad, omdat ik netjes voor een visum gezorgd had ... waarom het moeilijk maken als het makelijk ook kan. Men heeft zowizo een visum nodig, kost 30 euro dacht ik (als ik het mij nog goed herinner); ik heb geen flauw idee hoeveel men in de Phils zou moeten betalen als men er daar eentje zou aanvragen. Ik vermoed meer, ne witte aan de balie is kassa!  :jajaja:

Bulldozer

Ik heb geen ervaring met Ethiad. Met Cathay Pacific, KLM, Delta en Philipine Airlines is het voldoende als je een ticket terug heb. De datum maakt niet uit, ook al is dit langer dan 21 dagen en heb je geen visum.

Kosten van verlengen van een toeristen visum van 21 naar 59 dagen kost P3030 in de Filippijnen.
Dit kan in Manila maar ook in Davao en ook in Cagayan de Ore. Zie voor meer informatie http://immigration.gov.ph/


Willy

#37
Ik heb dit jaar de procedure eens tot op de bodem uitgespit. Ben op 18/01 vertrokken zonder visum. Bij het binnenkomen krijg je dan een stempel en moet je na 21 dagen gaan verlengen. Na 3 weken netjes naar immigration gegaan in Davao en na een hele dag en de "express lane" stond ik terug op straat met een verlenging voor 59 dagen vanaf datum van binnen komen: 18/01 binnengekomen en verlengd tot 17 maart = 3030peso. Aangezien wij voor 17 maart naar een ander locatie verhuisden waar het niet mogelijk is te verlengen tenzij een grote verplaatsing gingen we verlengen op 3 maart, aangezien we op 7 maart weg waren uit de buurt van Davao. Terug een ganse dag aan schuiven en na "express lane" terug buiten met verlenging tot 17 april: kostprijs 4760 peso + 1500peso express lane. Bij nader toezien op ons rekening uittreksel bleek dat men ons een I-card had aangerekend maar niet afgeleverd. Enkel de datum in ons reispaspoort die liep tot 17/04. 's Anderendaags teru naar immigration om naar onze I-card te vragen. Bleek dat men een kopie had gemaakt van ons reispaspoort en dat alles naar Manila was gestuurd en dat na 3 werkdagen de I-card ter beschikking zou liggen op immigration in Davao. Natuurlijk de week erop terug naar immigration om deze card af te halen en de vraag gesteld wat de "benefit" van deze card was en hier blijkt dat .........nihil te zijn. Dus enkel een hoop pesos armer voor gebakken lucht!!!!! :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Uiteindelijke kostprijs van een visum voor 78 dagen bijna 10.000pesos/persoon.Ik ga overwegen om in het vervolg even een ticket te boeken tussendoor naar Bangkok of Singapore om een dagje te gaan shoppen, daar heb ik dan tenminste nog wat aan.

Bulldozer

Citaat van: pierrevanwies op vrijdag  8 april 2011, 17:47:49
DE procedure met de i-card is hier correct verlopen,is natuurlijk een ongemak als je iets meer dan een paar maanden blijft maar ja ,eens meer dan 59 dagen in dit land verandert je status van toerist naar temporary resident ....en je hebt die I-Card nu eenmaal nodig.
Ik verblijf altijd 3 maanden in de Filippijnen maar heb nog nooit een I card gekregen of er voor betaald. Dat is alleen als je voor de 2e verlenging ook 59 dagen kiest. Als je 1 maand kies hoef je hier niet voor te betalen. Dit is dus een stuk goedkoper.

Bulldozer

Nee hoor, ik spreek gewoon over een 9a toerist visum. Sinds de nieuwe regels over die I card heb ik 3x van 59 dagen met nog een maand verlengd (en dus binnen 3 maanden de Filippijnen verlaten) en 3x heb ik niets voor een I card betaald en dus ook niet gekregen. Is gewoon bij BI in intramurus. De bonnetjes heb ik niet meer, maar anders had ik ze graag voor je ingescand.