visum aanvraag kort verblijf

Gestart door xav, vrijdag 5 juni 2009, 15:58:06

Vorige topic - Volgende topic

joselito

Citaat van: xav op zaterdag  6 juni 2009, 14:39:22

zal ik daar dan ook maar invullen en zelf ondertussen die copy's hier thuis maken... volgens mij moet je ook nog es een kopie van je vlucht gegevens meehebben... was toch zo de laatste keer... alvast bedankt  :thumb:


http://www.visum.be/filipijnen.htm

hier vind je ook nog informatie van wat je nodig hebt, alleen het dl van het formulier schijnt niet te werken

Admin

Hallo gast. :welcome:

Digos


Ik versta het niet zo goed dat iedereen het zo moeilijk maakt. Ik heb al reeds twee maal een 59 days visum gekregen hier via Peter VDB. Geen copie's van allerhande en zeker niet van je vliegticketten, want wat maakt het nu uit voor de phils of je nu gaat of niet, je hebt de visa al reeds betaald.

Op de phils ambassade werken ze zo'n beetje op de filippijnse manier, met veel xerox en â,¬roo's extra  zo lijkt het heel speciaal en belangrijk :dollareyes:, een scheet in een fles zal ik maar zeggen.

Bel en neem eerst eens contact op met Peter VD Bogaert, hij bijt heus je neus niet af, en het is beter naar Deurne te rijden dan downtown Brussel.

Maar zoals mawibata al aan gaf.......bel eerst.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

jurbeh

Dit kan ik alleen maar beamen.
Peter VDB is een toffe kerel en heeft altijd uitleg als je vragen hebt.

xav

kan ik idd ook es proberen... en als je al direct je pasport terug meekrijgt is dit ook al een voordeel...  :thumb:

joselito

#15
Citaat van: Digos op zondag  7 juni 2009, 00:34:26

Ik versta het niet zo goed dat iedereen het zo moeilijk maakt. Ik heb al reeds twee maal een 59 days visum gekregen hier via Peter VDB. Geen copie's van allerhande en zeker niet van je vliegticketten, want wat maakt het nu uit voor de phils of je nu gaat of niet, je hebt de visa al reeds betaald.


Digos, dit forum dient om elkaar informatie te geven. Heb je er al eens bij stilgestaan dat er misschien ook mensen,die dit lezen, in Brussel of in de buurt ervan wonen . Voor hen zou het niet voor de hand liggend zijn om naar Antwerpen te rijden. Als alle informatie hier beschikbaar is, kan iedereen er voor hem het beste uitpikken.
Ik wist dit niet wat betreft Antwerpen en ga er zeker de volgende keer gebruik van maken.

g

hi ik heb juist een mailtje terug van Peter voor dat visum =
raar genoeg vroeg hij mij wel een vliegtuigticket ???
ik wil nog niet boeken want ik ben op zoek naar een goedkope datum en ticket
iemand een idee waar te zoeken en hoe?
dank alvast weer
wushu
;-)

xav

hmmm als je nog geen datum hebt is het misshien beter om te wachten... want dat visum verloopt na drie maanden... dan ben je er ook niks mee...

en elke zaterdag kun je op je gemak naar antwerpen gaan als je wel al een ticket hebt...

misschien es kijken op Joker.be of bij de vliegmaatschappijen zelf... als je nog geen datum hebt dan kun je zeer flexibel zoeken natuurlijk...

g

het visum zou pas ingaan opt moment dat je daar aankomt ! dus wel maar drie maanden tijd om te vertrekken (dat is niet weinig) :-)

wat is die kopij van je internationaal reispas ?

en telt een internationaal rijbewijs daar ? of ist zowiezo niet aan te raden om daar zelf te rijden?

thanks
wushu

stip66

#19
Citaat van: wushu op vrijdag  4 december 2009, 14:47:15
het visum zou pas ingaan opt moment dat je daar aankomt ! dus wel maar drie maanden tijd om te vertrekken (dat is niet weinig) :-)

wat is die kopij van je internationaal reispas ?

en telt een internationaal rijbewijs daar ? of ist zowiezo niet aan te raden om daar zelf te rijden?

thanks
wushu

Het visum loopt inderdaad van het moment dat je langs de douane loopt in MNL en is 90 dagen geldig.
Kopij van paspoort is fotokopie van je reispas
Europees rijbewijs is eveneens 90 dagen geldig na aankomst.

Met de auto rijden zou ik niet direct aanraden ( je zal wel zien waarom bij je aankomst daar ), met een motto is het buiten de grote steden wel te doen en daar heb je ook een rijbewijs voor nodig. Als je met de motto rijdt, draag dan wel een helm en zorg dat je minstens 1 achteruitkijkspiegel hebt. Ik heb voor deze mankementen een boete gehad van de LTO.


[mod]De postings over rijbewijs en besturen van een voertuig werden verplaatst naar http://www.filippijnen.org/index.php/topic,1067.0.html[/mod]