visum aanvraag kort verblijf

Gestart door xav, vrijdag 5 juni 2009, 15:58:06

Vorige topic - Volgende topic

Willy

#40
@Buldoozer,
Het i-card systeem is in voege sedert 1/1/2011 als ik mij niet vergis. Ons hebben ze liggen gehad, maar omdat we gevraagd hadden om onze i-card ook werkelijk af te leveren als we ze dan toch betaald hadden. We hebben ze ook gekregen, zij het na 3 werkdagen. Heb in deze periode nog een stel Duitse toeristen tegen gekomen die ook steeds voor minimum 3 maanden blijven, en die werden ook in het zak gezet. Ze betaalden ook de I-card maar niks afgeleverd. Zij waren te gast op BI in Cebu. Het zou me verwonderen als Manila andere regels hanteert dan Davao of Cebu. Trouwens 3x59 dagen = 177dagen ?????????? das toch meer dan 3 maand. Begrijp niet goed uw redenering
@pierrevanwies,
inderdaad is hier sprake van een toeristenvisum, want ook op de i-card word er duidelijk melding gemaakt dat deze paspoort enkel dienstig is als paspoort in combinatie met uw reispaspoort. M.a.w. u kan van geen enkel ander voordeel genieten. Bijvoorbeeld: ik heb dat paspoort aangeboden bij Ocean Jet om korting te bekomen als senior citizin. Niks gekort die korting is enkel van toepassing voor de Filipijnen ik ben volgens hun geen citizin ook al leveren ze mij een paspoort af.
eindconclusie: deze i-card heeft geen enkele waarde en dient alleen om witneuzen geld uit hun tessen te halen!!!!