Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Walking ATM

Gestart door Phille, woensdag 17 maart 2010, 14:27:13

Vorige topic - Volgende topic

xav

het kan ook wel es gebeuren dat vrouw lief een off day heeft voor de camera  :lachen:

[expando]http://users.telenet.be/lancai/forum%20pics/baby%20salon.jpg[/expando]

Mawibata



Citaat van: xav op donderdag 18 maart 2010, 13:31:03
het kan ook wel es gebeuren dat vrouw lief een off day heeft voor de camera  :lachen:


[expando]http://users.telenet.be/lancai/forum%20pics/baby%20salon.jpg[/expando]

Amai, als je daarvan gebeten wordt  .  .  .  .  .     :lachen:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Adriaan

#32
Sorry, ik heb geen informatie over kappersprijzen, behalve dan dat ik in Consolacion mijn eigen haar (nou ja, daar heb ik niet veel van) liet knippen voor dertig peso en dan tien peso fooi gaf. Hier betaal ik het veertienvoudige. Kapperstarieven kunnen mooi internationaal vergeleken worden omdat ze vnl. met arbeid te maken hebben.

Hier iets meer over het ontbreken van een werkelijke oppositie in de Filippijnse politiek en het dan achter de ene en dan achter de andere banier aanlopen, al naar gelang waar het meeste profijt te verwachten valt (zie mijn eerdere post). Uit de Philippine Daily Inquirer van vanmorgen:

"As the deadline for the filing of candidacies draw near, realignments are now happening left and right with the Liberal Party (LP) and the Nacionalista Party (NP) being the main beneficiaries. Many administration stalwarts have left the so-called political giant, Lakas-Kampi, mainly due to the perceived weakness of their current standard bearer, Defense Secretary Gilbert Teodoro. Even within the ranks of the opposition parties, many have transferred from one camp to another with Bukidnon Rep. TG Guingona leaving Sen. Manny Villar's NP to be part of Sen. Noynoy Aquino's People's coalition as the Kaya Natin Movement-backed candidate and former Senator Serge Osmena leaving the Nationalist Peoples Coalition (NPC) to also be part of this LP-led Senate slate."

infas

Iedereen doet natuurlijk wat hij wilt maar ik vind het geen goed signaal naar haar toe om haar naar een kapper te sturen die zo duur is.
Als je het gemiddeld weekloon bekijkt in de filippijnen.....

Phille

Citaat van: infas op woensdag 24 maart 2010, 20:53:54
Iedereen doet natuurlijk wat hij wilt maar ik vind het geen goed signaal naar haar toe om haar naar een kapper te sturen die zo duur is.
Als je het gemiddeld weekloon bekijkt in de filippijnen.....

Gelijk heb je Infas, maar haar graduation is nu wel een heel speciaal moment, anders zou ik dat niet doen hoor, alhoewel, ik ga dat nog ene keer doen, voor onze trouw, dan mag ze van mij dat nog eens doen  :jajaja:

Amice

Waarom dan David Salon? Er zijn er zovele die goed kap en knipwerk verrichten.

Over Walking ATM gesproken, behoef je dan ook niet meer duidelijk te maken dat je dat dan bent he.

Ken verschillende buitenlanders die het zichzelf aandoen om als ATM te worden beschouwd. Een australier die maar liefst Php 200.000,00 per maand aan zijn vriendinnetje (nu inmiddels vrouw)geeft, die met goud behangen over straat loopt.
Maar niet naar Davids salon gaat hoor.

Een andere buitenlander die php 70000,00 per maand gaf, maar het meisje kon de weelde niet aan en raakte verslaafd aan xtc en parties met haar vriendinnen.

Buiten dat het weggegooid geld is ,is het nog meer zonde om zulke mooie meiden naar de verdommenis te zien gaan.

Totdat de ATM leeg is natuurlijk dan is alles na verloop van tijd weer normaal in de phils en den buitenlander met staart tussen de benen vertrokken.(al hij geluk heeft)
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pieter-Jan

Citaat van: Adriaan op woensdag 17 maart 2010, 22:03:59
"Het zijn en blijven fanatieke nationalisten" ? Bij mijn asawa nooit iets van gemerkt. In feite betreurt ze het dat de Amerikaanse koloniale administratie is opgedoekt want ze heeft de idee dat die luitjes een veel betere job deden dan het eigen bewind dat doet. Ook herinner ik me polls waaruit scheen te blijken dat een meerderheid van jongeren liever ergens anders geboren was en in ieder geval ambieerde om overzee te gaan. Klinkt niet erg nationalistisch wel ?

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Het klopt dat iedereen hier in het buitenland wil werken en niet anders doet dat klagen over hun regering. Corruption is het nr1 topic hier. Wij zijn arm door ons corrupte regering. Dit is slecht en dat is slecht maar als het er op aan komt is philippines altijd the best.

Phille

Citaat van: Amice op woensdag 24 maart 2010, 21:17:35
Waarom dan David Salon? Er zijn er zovele die goed kap en knipwerk verrichten.

Over Walking ATM gesproken, behoef je dan ook niet meer duidelijk te maken dat je dat dan bent he.

Ken verschillende buitenlanders die het zichzelf aandoen om als ATM te worden beschouwd. Een australier die maar liefst Php 200.000,00 per maand aan zijn vriendinnetje (nu inmiddels vrouw)geeft, die met goud behangen over straat loopt.
Maar niet naar Davids salon gaat hoor.

Een andere buitenlander die php 70000,00 per maand gaf, maar het meisje kon de weelde niet aan en raakte verslaafd aan xtc en parties met haar vriendinnen.

Buiten dat het weggegooid geld is ,is het nog meer zonde om zulke mooie meiden naar de verdommenis te zien gaan.

Totdat de ATM leeg is natuurlijk dan is alles na verloop van tijd weer normaal in de phils en den buitenlander met staart tussen de benen vertrokken.(al hij geluk heeft)

Rustig aan Amice, wat je schrijft klopt als een bus; maar jou voorbeelden kan je nu toch wel niet vergelijken met mij hoor; wat die kapper betreft zei ze het kost 7.000,00 php; ik heb haar 5.000,00 gestuurd; in Mei ga ik haar opnieuw opzoeken; zij wilt naar Boracay, ik naar Puerto Galera, en Puerto zal het worden (veel goedkoper dan Boracay). Ik stuur haar geen geld op vaste basis (tot nu toe, dit gaat veranderen), nee, wat ik doe is geld sturen voor een gelegenheid, mocht de afstand wat kleiner zijn dan zou ik haar zowizo een cadeautje gekocht hebben; bv voor haar verjaardag, voor valentijn, graduation etc ... dus ik werk zeker niet mee om beschouwd te worden als wandelende ATM; ik zal nog een voorbeeldje geven; ze heeft al 100derden keren laten vallen dat ze wilt gaan werken om in de mate van het mogelijke een bijdrage aan de studies van haar broer te leveren, tegelijkertijd laat ze vallen dat ze graag een gouden kettingske zou willen; en hoe ga ik dit oplossen? Wel heel eenvoudig, ik verbind er mij niet toe om de kosten van haar broer zen studies te betalen, nee nee  :neeneenee:, wat ik wel ga doen is een rekening bij Argenta openen, haar een kaart geven, op die rekening 10.000 php per maand storten en ze doet ermee wat ze wilt, zij mag het beheren naar eigen goeddunken, gebruikt ze het om haar broer te helpen; fijn, gebruikt ze het om bijvoorbeeld naar de kapper gaan dan is dat ook OK voor mij; maar meer dan die 10.000 zal het niet worden; ze moet het maar leren beheren. Wilt ze wat meer luxe kunnen kopen, dan moet ze maar wat harder gaan werken. Ik heb haar verteld, dat meer niet mogelijk is daar ik voor het huwelijk wil sparen. Je kan 10.000 (160 euro) nu ook niet een massa geld noemen he, als ik hier met iemand een relatie zou hebben en twee keer op een maand zou gaan uit eten dan ben ik dat ook kwijt. Ik stel mij heel bewust op als ne "kuripot"  :jajaja: En voor alle duidelijkheid, zij heeft mij op nog geen enkel moment op een directe manier om geld gevraagd, de paar attenties die ik gestuurd heb zijn altijd op mijn initiatief gebeurd, ook het idee van een rekening te openen voor haar. Het is wel een feit dat ze van luxe houdt, maar wees eerlijk, welke vrouw (waar dan ook ter wereld) doet dat niet? Voila, even een kleine toelichting!

Luc

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoeveel hij wil en vooral kan uitgeven. Niemand kan iemand anders zijn rekening maken. Het feit is dat wij allemaal erg verschillend zijn met als enige bindmiddel de Filippijnen. De ene leeft van een uitkering, de andere is bankdirecteur. De ene heeft moeite om de eindjes aan elkaar te knopen, de andere geeft zijn vrouw elke week 250â,¬ zakgeld zonder vragen en kan zich dat zonder moeite veroorloven. Ja zo ken ik er.

Net zo over de kosten van de bruiloft. Eigenlijk is daar geen prijs op te plakken. Je kan dat net zo duur maken als je zelf wil. Zeg je aanstaande hoeveel je daar kan aan besteden en dat zal ze het daarmee moet doen. Wanneer zij daarmee niet akkoord gaat of je moet daar geld voor gaan lenen zit je met een probleem en ben je verkeerd bezig.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Robert

Phille,

Jij bent absoluut geen kuripot, 10000 pesos per maand is een mooi bedrag. Velen moeten daar een maand voor werken, je moet niet alles gaan vergelijken naar Europese maatstaven.
Goed idee van je om haar zelf te laten bepalen wat ze met het geld doet, als zij naar David salon wil en daar 7000 pesos uitgeeft heeft ze nog 3000 over voor de rest van de maand.
Als ik het een beetje zo lees is ze niet echt gewend met geld om te gaan, corrigeer me maar als ik het mis heb, dat zal in het begin dan vaak mis gaan.
Er zijn er zoveel die de weelde niet aankunnen, ken ook talloze voorbeelden, ook de bedragen die jij noemt, resultaat uiteraard hetzelfde, allemaal op.
Mocht je trouwens wel iets van goud willen kopen, ga eens kijken op de lokale markten waar je goud kan kopen, dacht zelfs dat dat ook chinatown heette, maar weet ik niet zeker. Weet wel dat de prijzen er een stuk lager liggen dan in de malls. In de malls heb je wel mooiere winkels uiteraard, maar ligt ongeveer hetzelfde.
Verder is Puerto niet alleen goedkoper, maar ik vind het ook leuker.
Ik ga weer tochtje maken op de motor, nou ja motor gewoon 125 cc semi automaat, heerlijk rijden daar.