Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Walking ATM

Gestart door Phille, woensdag 17 maart 2010, 14:27:13

Vorige topic - Volgende topic

Phille

 :welcome:

Hey allemaal,

Vandaag was ik met een vriendin van mijn verloofde aan het praten en wat er gebeurde vond ik zo interessant dat ik er hier prompt een topic heb van gemaakt  :jajaja:

Het zal hier al wel de revue gepasseerd zijn, maar toch, wie weet hebben jullie ook al dergelijke ervaringen meegemaakt.

Daar ik mijn vriendin al een paar dagen niet gesproken had, vroeg ik aan haar vriendin hoe het met mijn vriendin is (kunnen jullie nog volgen  :denk:) en het antwoord was dat ze zich zorgen aan het maken was. Vermits ik mijn vriendin zo graag zie wilde ik natuurlijk weten wat er aan de hand was  :jajaja:, maar de zorgen bleken niet van het niveau te zijn waar ik mij onmiddellijk zorgen moest over maken. Ze is wat krap bij kas (mijn vriendin), maar dat wist ik al, daar heeft ze iets van laten vallen vorig weekend, maar op mijn suggestie om iets te sturen ging ze niet op in, daar ze vindt dat het niet mijn probleem noch verantwoordelijkheid is.

Mijn vriendin gradueert binnenkort en zoals we allemaal wel weten, filipina's zijn erg ijdel en lopen er dus graag mooi bij, dus zou ze graag naar de kapper gaan om haar haar laten stijl te maken, ja dat is nu eenmaal een schoonheid ideaal daar, dit naast zo wit mogelijk zien. En daar zit het probleem, ze heeft er de centjes niet voor. Groooooot probleem  :jajaja:

Dus, ik dacht, als ik haar nu is wat pesookes stuur als cadeautje (verrassing) dat ze naar de kapper kan gaan. Als ze maar gelukkig is dacht ik maar  :jajaja: en dus vraag ik aan haar vriendin; wat kost dat zoal tegenwoordig (met in het achterhoofd, dan weet ik hoeveel ik zoal moet sturen). Zegt die vriendin tegen mij, dat kost 7.000 php ... boinjk ... ikke bijna van mijn stoel gevallen (dat is aan de huidige koers 112,00 eurootjes) aardig veel geld moet ik zeggen, ik had den indruk dat het duurder was dan hier (effe met een vriendin hier gebeld en  :jajaja: veel duurder dan hier), Peter (Stip66) was net aan het chatten met zijn vriendin en dus effe hem laten checken bij zijn vrouwtje. En mijn vermoeden was juist. Haar antwoord, rond de 1.500 php, in een mall in Manilla waarschijnlijk 3.000 php (max).

Dus werd ik hier toch wel weer geconfronteerd met de schaamteloosheid om er een lap bovenop te doen, alsof het niks is! Niet mijn vriendin he, maar de vriendin van mijn vriendin; waarschijnlijk met het idee als ik dat naar mijn vriendin stuur zij in ene keer haar haar ook kan laten doen. Ik heb mijn vriendin nog niet gesproken, nu ga ik haar vragen hoeveel dat zoal zou kosten, ben benieuwd.

Ik vermoed dat dit een illustratie is van de algemene attitude van de gemiddelde filipina. Wie heeft er ook dergelijke ervaringen?

Ik vond het best wel grappig om met deze schaamteloosheid geconfronteerd te worden. Zien de Filippijnen ons nu echt als domme wandelende mister cash machines? :weetikniet: Dat wij de waarde van het geld in de Filippijnen niet kennen, en om af te sluiten. Dit gevoel heb ik altijd wanneer ik in de Filippijnen ben, ben er ondertussen aan gewoon geworden en lach er eens goed mee.  :floet:

Groetjes
:daag:






Amice

CitaatZien de Filippijnen ons nu echt als domme wandelende mister cash machines?
:jajaja:

En al dat buitenlands geld moet accuut naar de filippijnen zonder pardon.

Hoezo respect voor den buitenlander? Het zijn en blijven fanatieke nationalisten,helaas maar waar.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Citaat van: Amice op woensdag 17 maart 2010, 15:26:46
CitaatZien de Filippijnen ons nu echt als domme wandelende mister cash machines?
:jajaja:

Het zijn en blijven fanatieke nationalisten,helaas maar waar.


Het zijn eilandbewoners. Net als de Britten. Daar moet ook alles anders.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

innka3

6000 voor naar kapper moet je een beetje ruim zien 1 knippen/wassen/haar recht trekken(blijf een 1/2 jaar zitten)
gezicht laten doen en nagels. ze gaan niet zoals mannen 10 min. en klaar en ja ook nog haar verven,waarom  :dontknow:

Adriaan

"Het zijn en blijven fanatieke nationalisten" ? Bij mijn asawa nooit iets van gemerkt. In feite betreurt ze het dat de Amerikaanse koloniale administratie is opgedoekt want ze heeft de idee dat die luitjes een veel betere job deden dan het eigen bewind dat doet. Ook herinner ik me polls waaruit scheen te blijken dat een meerderheid van jongeren liever ergens anders geboren was en in ieder geval ambieerde om overzee te gaan. Klinkt niet erg nationalistisch wel ?

nils

Wellicht dacht die vriendin ook wel. Die gast heeft te veel geld over.  :lachen:
Nou moet je zeker niet iedereen over een kam scheren, maar leert het wel dat je zeker wat geld betreft een Filipino/Filipina niet direct moet geloven.

Wat betreft kappers heb je diverse klasse en standaarden.
De schapenscheerder die scheert je kop kaal voor 30 pesos.
Voor vrouwen is het punten knippen bij een goedkope kapper misschien 50-150 pesos.

Dan heb je nog de stylisten waar je vooral voor de naam betaald.
Zo was ik voor de lol een keer naar David Salon gegaan, waar je als man en vrouw iets van 1200 pesos betaalde voor een knipbeurt met een exotische shampoo.
Het vervelende is dat ik erg droog haar heb. Dus als je er een fohn op zet het net als stro er uit gaat zien.
Dit was dus ook het geval en waren ze zeer shocked.  :weetikniet:

Maar om even terug te komen op die 7000 pesos.
Het is mogelijk om 7000 pesos aan een knipbeurt en beauty behandeling uit te geven, maar dan zit je wel in een top notch beauty salon met de hele mik mak erbij.
Dus voor een normale knipbeurt kan een arme Filipino er lang op teren.
Maar als je haar wil verwennen zal het best tussen de 1000-2000 pesos kunnen kosten met een massage, masker en een mooie olie in het haar e.d.

Dus als je je vriendin (en niet haar vriendin) wilt verwennen is het niet slecht, maar moet je niet er van op kijken als mensen in haar directe omgeving denken dat je teveel geld over hebt.
En als ze zelf geen ja zegt, dan kan je wellicht beter op zoek gaan naar een betere vriendin van haar. Die iets prijs bewuster is en dit als een soort van verassing wilt opzetten.  :thumb:

Phille

Ik heb mijn vriendin in tussentijd even gebeld, ze was vond het niet zo leuk dat haar vriendin mij dat verteld had, ale dat zegt ze toch, maar ik heb de neiging om dat te geloven  :jajaja:

maar, ze zou graag eens haar haar laten doen bij dat salon die hier vermeldt wordt, David Salon "The best European Hairdresser" waar die bewust David van UK is, het land van stijl bij uitstek  :weetikniet:, ben dan vervolgens de site gaan opzoeken en de prijzen kloppen wel ... rebonding is slechts 3.360,00 php MINIMUM, hoe langer het haar hoe duurder het wordt (en wat dan minimum betekent staat natuurlijk nergens vermeld) :weetikniet: straffe prijzen voor een arm land  :jajaja: voeg daar nog een 'hair spa' aantoe à 1.100,00 php en men komt snel aan die 7.000,00 php voor één persoon! En ik die dacht dat de Belgische vrouwen duur in onderhoud waren  :floet:

Maar ok, ik heb haar beetje centjes opgestuurd zodat ze is kan laten verwennen, tis ten slot van rekening haar "graduation"  :congratualtionsis0:  :jajaja: als die verwennerij maar goed komt  :floet:


Digos

Nou jongens....ik zou toch maar effe voorzichtig wezen met jullie uitspraken hier.

Ik krijg hier zo even toe gefluisterd dat die 7000 peso wel de realiteit werkelijk kan zijn en ik hoor hier zelfs prijzen van 9000 plus om je haar rebond te maken zonder massage en andere diensten.

Is dan wel niet bij de kapper om de hoek.

Citaat van: Adriaan op woensdag 17 maart 2010, 22:03:59
In feite betreurt ze het dat de Amerikaanse koloniale administratie is opgedoekt want ze heeft de idee dat die luitjes een veel betere job deden dan het eigen bewind dat doet.

Ik betreur het feitelijk dat ze onder dat Amerikaans bewind hebben gezeten. Wat ik ervaar is dat alles wat er omgaat in de phils van de amerikaanse leest komt en dat het tijd word dat ze eens iets anders aannemen.

Ze nemen het van Amerika over.....maar blijven nu wel terplaatse trappelen.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Digos


"David salon" deed hier ook een belletje rinkelen bij de asawa en dat is een zaak waar je met 1000 peso op zak niet moet binnenkomen.

Kreeg hier ook te horen dat de prijs kan verschillen van hoe lang je haar is.

Maar niettemin vind ik het toch wel forse prijzen voor de phils.

LIVE ONCE - LIVE IT

Rich

Vorig jaar in Cebu met mijn fiancée naar de kapper geweest. Hebben daar bijna 2 uur gezeten.

Kapper inclusief pedicure en manicure voor haar, en pedicure voor mij. totale prijs 1200 Peso.

7000 Peso is er echt wel over.
Rich de Nederbelg.