Waar kan ik terecht voor het versturen van een Balikbayan Box ?

Gestart door Mawibata, zondag 7 juni 2009, 17:03:27

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

VOORSTEL.

waarom slaan wij de handen niet in een één , wij als forum leden kunnen een veel betere prijs af dwingen.

VOORBEELD
wat dacht u als wij eens 50 dozen te gelijk aanbieden.
dan krijgen wij zeker andere prijzen .

moet toch niet zo moeilijk zijn om dit hier voor elkaar te krijgen , wij kunnen het toch 1 of 2 maal in het jaar doen,
bijvoorbeeld  1  november en 1 mei . of andere nader te overleggen datums.
een paar distrubutie punten zijn al snel te vinden onder de leden.

oke, ik hoor het wel als hier animo voor is doe ik graag mee.
-------------------------------------------------------------
o dit wilde ik nog even kwijt.

ook vrouw jens [perly] stuurd zo af en toe wel eens een doos of 2 a 3 op naar de fam , is natuurlijk ook niets mis mee.
maar de laatste keer ging het haar dan toch bijna mis, ha ha ha .
je kent het allemaal wel, er moet van alles en nog wat in zo,n doos en al snel zit je aan een behoorlijk gewicht , zo ook bij mijn asawa.
de groote dag was aan gekomen en de dozen werden opgehaald , er stopte een busje bij ons huis en er sprong zo,n goed gevulde tuinslang van ong 150 cm lang en 30 cm breed van filippijnse orgine met een zierlijke zwier achter het stuur vandaan . ding dong ging de bel aan de voordeur, en mijn vrouw deed de deur open na enig rapie klapie [ filippijnse taal] en een kop koffie , stapte de man vol trots op de dozen af , hij greep er op of het wel een slagroomtaart was , en je raad het al , geen beweging in te krijgen .
ik dacht dat de man spontaan een rolberoerte of een hartaanval kreeg , hij keek mij aan en zei, no broblema sir , ik heb een steekwagen bij mij . dus dat ding gehaald en er onder geschoven , de beste man gaf een ferme ruk aan de steek wagen met als gevolg de doos klapte terug naar de grond en de man vloog over de steekwagen en belande boven op de doos, ha ha ha .
hij vertelde mij dat de doos veel te zwaar was , hij wide de doos dan ook niet mee nemen . [zeer terecht] de doos bleek 120 kg te zijn . ik heb hem dan toch over gehaald en hem geholpen met de doos in de auto te laden , de andere 2 bleken minder zwaar want we hadden er 3 .
de man  zij nog tegen ons dat het wel broblemen kon geven op de filippijnen , wat ik graag geloofde maar de dozen zijn boven verwachting goed aangekomen .
alle respect voor deze mensen .

jens.......


grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Pinoy 007

Er worden zoveel dozen verstuurt die goed aankomen , maar wat gedaan als de doos ginder onderweg gestolen wordt van de truck of per toeval van de truck afvalt en zodanig beschadigd is dat verscheidene voorwerpen verdwijnen of simpelweg gezegd NIET afgeleverd wordt ???

Wie kan mij meer info geven van de te volgen procedure??? :thankyoufw5:

Johan En Elvie

nu ook WEBSITE:
www.balikbayan.be
Citaat van: Pinoy 007 op zondag 31 januari 2010, 10:58:02
Er worden zoveel dozen verstuurt die goed aankomen , maar wat gedaan als de doos ginder onderweg gestolen wordt van de truck of per toeval van de truck afvalt en zodanig beschadigd is dat verscheidene voorwerpen verdwijnen of simpelweg gezegd NIET afgeleverd wordt ???

Wie kan mij meer info geven van de te volgen procedure??? :thankyoufw5:
Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 26 januari 2010, 20:13:53
NIEUW nu ook Balik Bayan door to door service.
Johan en Elvie
Iddergemstraat 59 Bus 1
9470 Denderleeuw (tussen Aalst en Nivove, Oost-Vlaanderen)

Vlot berijkbaar via E40 afrit AALST richting Ninove, na 4km aan 2de lichten links, exact 2km rechtdoor Links (oprit fabrieksgebouw achter de huizen, 1ste deur)

GSM: 0496/97.01.19
e-mail: infoapenstaartjepubli-jdp.be
AGENT van MARJAN
Zelfde voorwaarden en prijzen als bij marjan. STEEDS 2 betalen en 1 doos GRATIS (afmeting doos 80 x 40 x 60cm, max. 70kg, het is anders in de Filippijnen niet echt handelbaar waardoor ze uw zending tegen hun zin gaan behandelen en dit kan gevolgen hebben voor de kwaliteit van de service, denk dus aan de mensen ter plaatse en verzend geen onnodige dingen zoals tegels en dergelijke)

Dozen kunnen afgehaald en geleverd worden 7 dagen op 7 van 8u00 tot 23u00 (liefst eerst verwittigen via gsm of e-mail)

Voor de volledige prijslijst stuur een mailtje.

Met vriendelijke groeten,

Johan De Pelsmaeker En Elvie Pahulayan


Het apenstaartje werd vervangen door het woord. Dit als veiligheidsmaatregel tegen spammers.
Buiten het ledendeel van het forum hebben spammers vrije toegang!
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

#23
Website.

http://www.balikbayan.be

In Erpe=Mere (Mere) Loskadestraat 44 (naast spoorweg stopplaats Erpe=Mere)

Streek: Aalst - Ninove - Geraardsbergen - Wetteren - Asse
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Pinoy 007

Ja OK een tussenkomst van 200 â,¬ per verloren of gestolen box , maar wat met een box waar bijvoorbeeld een derde uit gestolen is ???
En wat met een box die echt van de truck gevallen is en waarvan alles dat kan gebroken worden wel degelijk gebroken is !!!!
  Zijn jullie daarvoor verzekerd ????

STEL: Ik wil een doos versturen  voor een afgestudeerde  haarkapster/manicure/pedicure met alle benodigheden van beautycase ,alle soorten nailpolish haardroger, electr krultang,nagelknippers ,  kortweg alles wat een starter aan professioneel gereedschap nodig heeft en voor ons een fritex,elec vleesmolen .....ALLES NIEUW staat zo genoteerd in detail op het formulier ter waarde van meer dan 800 â,¬ + 115 â,¬ verzendingskosten dat maakt over de 900 â,¬ die zomaar in rook kan opgaan.
Dat wil dus zeggen dat wij een verlies van 700 â,¬ kunnen oplopen.
De klant verwacht dat de opgelopen schade VOLLEDIG vergoed wordt en geen almoes van 200 â,¬ (wie bepaalt dat bedrag en waar staat dat ??)
Temeer dat ik gehoord heb dat een truck af en toe eens onbeheerd achtergelaten wordt, en ook meestal onbetrouwbaar personeel(chauffeur) die inzage heeft in de deliverybons  waar opstaat wat in welke doos zit , en het dus gemakkelijk heeft bij de keuze om zijn slag te slaan. Er is nooit CONTINU toezicht op de truck.

Je zal misschien zeggen " bij ons gebeurd dat nooit"  of "er is mij verteld dat het nog maar één keer voorgevallen is in 19 jaar". Maar als die ééne keer nu net aan jou voorvalt dan zit je wel degelijk met een probleem
Ik zeg , "zeg nooit-nooit" en zeker als er dan net waardevolle dingen inzitten, terwijl er normaal waardeloze tweedehandszaken inzitten waar niemand om maalt
In de Filippijnen en van de Filipinos kun je van alles verwachten.
Graag had ik daarop een antwoord  voor ik IETS verstuur!!!

xav

toen ik mijn dozen verstuurde kreeg ik te horen dat als er waardevolle producten mee waren dat ik dan wel een kopie van het aankoop bewijs bij mijn verzendings formulier moest steken... en als het eenmaal toegekomen is en er is iets niet pluis moet ik of het vrouwtje daar foto's van nemen voor het openen... deze dan doorsturen naar de persoon waar ik de dozen heb afgezet binnen de acht dagen... maar als je dan meer dan die 200 euro zal krijgen, daar vrees ik voor..

dus een goeie raad is misschien om niet boven die 200 euro per doos te gaan...

als je echt het risico niet wil nemen... dan zou ik zeggen, niks opsturen en alles zelf meenemen... of via DHL of zo...

Digos



Iets opsturen naar de Filippijnen is altijd wel een risico......zelfs een gewone postkaart, menig één hier zal wel zijn verhaal kunnen doen.

Ik heb echter nog geen negatieve verhalen gehoord over de balik bayan service die door vele word aangeboden, wat ook echter niet uitsluit dat het alleens kan misgaan, maar dat kan bij de beste gebeuren.

Daarmee voor jouw geval zou ik zeggen ga naar een forwarder waar je je zending kan laten verzekeren naargelang de waarde van je zending.

Kostenplaatje is natuurlijk evenredig......wat ik wel normaal vind.

Kijk maar eens even op deze site. Is niet door to door.

Deze heb ik gebruikt om goederen naar de phils te sturen en ook terug naar Belgie met LCL (less container load), kan je zelf aangeven hoe je goederen moeten vezekerd zijn (en er waren bij mij ook goederen verdwenen) Mabuhay.

Komt daarbij nog de douane in de phils of in Belgie wat ook nie simpel is en ook zen kostenplaatje heeft.

  O0
LIVE ONCE - LIVE IT

xav

mijn 3 dozen zijn mooi op tijd en keurig afgeleverd... september zullen er terug spullen richting palawan gaan...  :thumb:

Digos


Ik ga het eens langs deze weg proberen.

Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 26 januari 2010, 20:13:53
NIEUW nu ook Balik Bayan door to door service.
Johan en Elvie
Iddergemstraat 59 Bus 1
9470 Denderleeuw (tussen Aalst en Nivove, Oost-Vlaanderen)

Vlot berijkbaar via E40 afrit AALST richting Ninove, na 4km aan 2de lichten links, exact 2km rechtdoor Links (oprit fabrieksgebouw achter de huizen, 1ste deur)

GSM: 0496/97.01.19
e-mail: infoapenstaartjepubli-jdp.be
AGENT van MARJAN
Zelfde voorwaarden en prijzen als bij marjan. STEEDS 2 betalen en 1 doos GRATIS (afmeting doos 80 x 40 x 60cm, max. 70kg, het is anders in de Filippijnen niet echt handelbaar waardoor ze uw zending tegen hun zin gaan behandelen en dit kan gevolgen hebben voor de kwaliteit van de service, denk dus aan de mensen ter plaatse en verzend geen onnodige dingen zoals tegels en dergelijke)

Dozen kunnen afgehaald en geleverd worden 7 dagen op 7 van 8u00 tot 23u00 (liefst eerst verwittigen via gsm of e-mail)

Voor de volledige prijslijst stuur een mailtje.
Bezoek onze website: www.balikbayan.be

Met vriendelijke groeten,

Johan De Pelsmaeker En Elvie Pahulayan


Het apenstaartje werd vervangen door het woord. Dit als veiligheidsmaatregel tegen spammers.
Buiten het ledendeel van het forum hebben spammers vrije toegang!

Mailtje is gestuurd via de normale weg en ook via pm hier op het forum..... :floet:

LIVE ONCE - LIVE IT

Johan En Elvie

ELJO Balikbayan Box vanaf nu onder eigen vleugels
www.balikbayan.be

Groetjes,
Johan
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.