Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten ATM gebruik in de Filipijnen

Gestart door Kano, zondag 21 maart 2010, 07:37:03

Vorige topic - Volgende topic

kulay

Een nieuwe oplossing: de prepaid visa-kaart (axa, bpo, belfius hebben dit reeds in hun aanbod).

Het werkt in principe overal waar de visa-kaart werkt.  Je zet het op naam van je asawa, en stuurt het rond ... niet gebruiken voor geldafhalingen aan de terminal, want daar betaal je wel wat op.  Maar wel te gebruiken in de winkel ... :jajaja:

Luc

Citaat van: kulay op maandag 20 augustus 2012, 14:44:00
Een nieuwe oplossing: de prepaid visa-kaart (axa, bpo, belfius hebben dit reeds in hun aanbod).

Het werkt in principe overal waar de visa-kaart werkt.  Je zet het op naam van je asawa, en stuurt het rond ... niet gebruiken voor geldafhalingen aan de terminal, want daar betaal je wel wat op.  Maar wel te gebruiken in de winkel ... :jajaja:

bij Axa eens gekeken
Bij verrichtingen in vreemde munt wordt steeds een wisselprovisie van 1,5% aangerekend

Dan zit je aan 150PHP op een bedrag van 10000PHP. Ok, het is minder dan telkens 200PHP aan de ATM.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata

#32

Bij bpost noemt het bpaid.
Maar opletten voor de kosten ! ! !





Doordat bpaid in het hele MasterCard-netwerk wordt aanvaard, kan u met deze kaart ook:

-uw aankopen in België en in het buitenland betalen in meer dan 33 miljoen handelszaken zonder dat u uw budget overschrijdt;
-geld afhalen (in euro of in de lokale munt) aan meer dan 900 000 geldautomaten; U kan tot â,¬ 500 per dag en â,¬ 1 250 per week afhalen, waarbij u het bedrag dat op de kaart staat, niet kan overschrijden.
-uiteraard in alle veiligheid uw aankopen op Internet regelen.

Het principe is eenvoudig!

-U laadt uw kaart op.
-U doet uw aankopen, u betaalt online of u haalt geld af.
-U herlaadt uw kaart wanneer u wil en u bepaalt het bedrag afhankelijk van uw budget.


Jaarlijkse bijdrage â,¬ 12
Vervanging kaart (gestolen / verloren /vergeten in een bankautomaat  â,¬ 6
Herladen in een postkantoor (met cash geld / debitkaart) â,¬ 3
Herladen op www.bpost.be/bpaid â,¬ 2
Opname aan een bankautomaat in België en in het buitenland â,¬ 1,50
Opname aan een bankautomaat in een vreemde munt * â,¬ 1,50 + 1,75% van het bedrag  zou die PHP 200.00 er ook nog bijkomen ?
Wisselkosten voor betalingen in vreemde munten 1,75% van het bedrag
Saldo raadplegen per SMS op 3322 â,¬ 0,50 / verstuurde SMS **
Herladen via overschrijving Gratis
Saldo raadplegen via "My bpaid" Gratis


Lees ook het artikel van Test Aankoop, Prepaid betaalkaart: erg duur

http://www.test-aankoop.be/betalen/prepaid-betaalkaart-erg-duur-s753483.htm
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Citaat van: Mawibata op maandag 20 augustus 2012, 16:08:57

Opname aan een bankautomaat in een vreemde munt * â,¬ 1,50 + 1,75% van het bedrag  zou die PHP 200.00 er ook nog bijkomen ?

Voor zover ik weet heffen alleen HSBC en Citybank de P 200 niet, anders komen  ze er gewoon bij.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Baliw-katok

Kreeg vandaag een mailtje in de bus van Cofidis waaronder hier een uittreksel.
   

Wist u dat een kredietkaart tot € 50 per jaar kan kosten? Dat doet pijn in de portemonnee. En dat terwijl de Mastercard® by Cofidis maar € 5 per jaar kost!

En wist u ook dat met de Mastercard® by Cofidis al uw geldopnames ZONDER KOSTEN zijn, hier en in het buitenland? Jawel!

flipjov

Citaat van: Baliw-katok op maandag  9 oktober 2017, 09:16:05
Kreeg vandaag een mailtje in de bus van Cofidis waaronder hier een uittreksel.
   

Wist u dat een kredietkaart tot € 50 per jaar kan kosten? Dat doet pijn in de portemonnee. En dat terwijl de Mastercard® by Cofidis maar € 5 per jaar kost!

En wist u ook dat met de Mastercard® by Cofidis al uw geldopnames ZONDER KOSTEN zijn, hier en in het buitenland? Jawel!

Hangt er vanaf welke kaart. ik heb een master card gold en betaal 70 euro per jaar maar daar zit dan wel voor al mijn reizen een anulatieverzekering in en aankoopbescherming en 2 jaar extra garantie op alle electronische toestellen dat ik koop.
Een aparte jaarlijkse anulatieverzekering is al snel dubbel zo duur voor gezin dus...

Baliw-katok

Ook ik heb zo'n Mastercard Gold omwille van de annulatieverzekering. Voor sommigen kan het mss interessant zijn om zich een goedkope kredietkaart aan te schaffen om kosteloos geld te kunnen afhalen in het buitenland.

O.B.Bommel

Citaat van: Baliw-katok op maandag  9 oktober 2017, 09:16:05
Kreeg vandaag een mailtje in de bus van Cofidis waaronder hier een uittreksel.
   

Wist u dat een kredietkaart tot € 50 per jaar kan kosten? Dat doet pijn in de portemonnee. En dat terwijl de Mastercard® by Cofidis maar € 5 per jaar kost!

En wist u ook dat met de Mastercard® by Cofidis al uw geldopnames ZONDER KOSTEN zijn, hier en in het buitenland? Jawel!
Ik lees alleen maar slechte recensies over Cofidis. Je moet permanent alert zijn op oplichting en proberen je leningen dan wel abonnementen te slijten. Klantenservice nauwelijks bereikbaar dus je komt er niet af.

Het komt altijd uit de lengte of de breedte, als het te mooi lijkt om waar te zijn is dat vaak ook zo. Creditkaarten zijn prima maar altijd de kop erbij houden.
In principe zijn opnames al goedkoper als je positief staat. En is de wisselkoers hetzelfde?
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

flipjov

Kredietkaart is altijd een beetje lenen natuurlijk, voor sommige mensen mss gevaarlijk en zo meer opdoen dan ze feitelijk hebben. Voor mij is dat gewoonlijk gemakkelijk omdat je in het buitenland zowat overal ter wereld kan betalen op restaurant met Mastercard of Visa. En ook voor internetaankopen kan je wereldwijd betalen... maar tegenwoordig geraak je met Maestro/bancontact ook al ver dus... een extra voordeel is voor mij persoonlijk natuurlijk de goedkope jaarlijkse anulatieverzekering wat in mijn geval omdat ik veel reis wel interessant is (KBC, weet niet of dat bij alle banken is)
Mensen die het niet veel gebruiken kunnen al evengoed een gratis visa prepaid kaart aanschaffen.

paco1938

Ik meen te weten dat Maestro kaart alléén kan gebruikt worden om cash in een ATM af te halen, maar niet om op restaurant of aankopen te doen
:happy: